اخبار

حساب کاربری X ویتالیک بوترین هک شد

حساب کاربری X (توییتر سابق) ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، هک شد. گزارش‌ها حاکی از این است که در پی این اتفاق و به‌دلیل انتشار لینکی مخرب که NFT رایگان را تبلیغ می‌کرد، بیش از ۶۹۱هزار دلار از قربانیان به‌سرقت رفت. 

۹سپتامبر۲۰۲۳ (۱۸شهریور۱۴۰۲)، دیمیتری بوترین، پدر ویتالیک بوترین، در شبکه اجتماعی X اعلام کرد که حساب کاربری پسرش هک شده است. وی نوشت: «این پست را نادیده بگیرید. ظاهراً اکانت ویتالیک هک شده و در تلاش برای پس‌گرفتن حساب کاربری خود است.»

گفتنی است پستی که در حساب کاربری ویتالیک بوترین منتشر شده بود، حذف شده است. این پست ادعا می‌کرد که به‌مناسبت راه‌اندازی پروتو-دانک‌شاردینگ در اتریوم، NFT رایگان به تمام افرادی که روی لینک کلیک کنند، هدیه می‌دهد.

هکر در پست یادشده لینکی مخرب قرار داده بود و به‌منظور دریافت NFT رایگان، قربانیان را به اتصال به کیف‌پول‌های خود ترغیب می‌کرد؛ البته پس از اتصال کیف‌پول‌، تمامی دارایی‌های آنان را تخلیه می‌کرد. در پی این اتفاق، بیش از ۶۹۱هزار دلار از کیف‌پول قربانیان به‌سرقت رفته است.

ZachXBT ، یکی از کاربران معروف جامعه رمزارزی توییتر، نیز گزارش‌هایی درباره NFTهای به‌سرقت‌رفته منتشر کرده است. طبق این گزارش، گران‌ترین NFT دزدیده‌شده CryptoPunk #3983 است. قیمت این ان‌اف‌تی ۱۵۳.۶۲ اتریوم (تقریباً معادل ۲۵۰هزار دلار) است. 

کاربری با حساب کاربری Satoshi 767 در شبکه اجتماعی X ادعا کرده است که احتمالاً ویتالیک بوترین اقدامات امنیتی کافی را انجام نداده است و به‌دلیل بی‌توجهی به این موضوع، باید مسئولیت این اتفاق را بپذیرد و ضرر قربانیان را جبران کند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا