اخبار

موجودی بیتکوین در صرافی‌ها به‌ کمترین میزان ۵ سال اخیر رسیده است

موجودی بیتکوین در صرافی‌های رمزارزها به‌ کمترین میزان در ۵ سال اخیر رسیده است. در‌حال‌حاضر، داده‌ها نشان می‌دهند که چیزی در‌حدود ۲.۲۹۱میلیون بیتکوین در حساب کاربران صرافی‌های رمزارز وجود دارد. آخرین‌بار در مارس‌۲۰۱۸ این آمار ثبت شده بود. جالب است بدانید که در همان روزها هم بیتکوین روند نزولی سنگینی را پشت‌سر می‌گذاشت و برای رشد دوباره آماده می‌شد.

بررسی داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهد که در هفته گذشته تعداد زیادی بیتکوین از صرافی‌ها خارج شدند. نکته مهم ماجرا این است که خروج بیتکوین در مقیاس بزرگ اتفاق افتاده است؛ به‌همین‌دلیل، این اقدام را می‌توان به نهنگ‌ها نسبت داد. در تصویر زیر، می‌توانید نمودار موجودی بیتکوین در صرافی‌ها و رابطه آن با قیمت این رمزارز را مشاهده کنید.

در این نمودار که آن را وب‌سایت معتبر گلس‌نود (Glassnode) منتشر کرده است، خط نارنجی‌رنگ میزان بیتکوین موجود در صرافی‌ها را نشان می‌دهد. همان‌طور‌که مشاهده می‌کنید، از ژانویه۲۰۲۲ شاهد کاهش موجودی بیتکوین صرافی‌ها هستیم. در‌مقابل، خط مشکی‌رنگ قیمت بیتکوین را نشان می‌دهد. کاهش موجودی بیتکوین در صرافی‌ها باعث شده است تا در وهله اول روند نزولی این رمزارز در سال ۲۰۲۲ متوقف شود. سپس با شروع سال ۲۰۲۳، رشد قیمت بیتکوین را شاهد بودیم.

خروج بیتکوین از صرافی‌ها نشان‌دهنده آن است که سرمایه‌گذاران به آینده این رمزارز خوش‌بین هستند. به‌همین‌دلیل، در‌صورت تداوم این روند می‌توان امیدوار بود که بیتکوین در ماه‌های پیش رو پس از تثبیت جایگاه فعلی به‌روند صعودی خود ادامه دهد. 

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

منبع
cryptoslate

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا