آموزشمبتدیمقاله

سیگنال خرید و فروش ارزهای دیجیتال به چه معناست؟

سیگنال خرید و فروش ارزهای دیجیتال محرکی برای اقدام است؛ اقدامی برای خرید یا فروش اوراق بهادار و ارز دیجیتال یا دارایی‌های دیگر که به‌واسطه تجزیه‌و‌تحلیل تکنیکال به‌وجود آمده‌اند. این تحلیل را ممکن است انسان با استفاده از شاخص‌های فنی یا الگوریتم‌های ریاضی مبتنی‌بر عملکرد بازار در ترکیب با سایر عوامل بازار مانند شاخص‌های اقتصادی تولید کند.

جملات اصلی مقاله

  • سیگنال‌های تجاری محرک‌هایی برای فروش یا خرید ارز دیجیتال یا دارایی‌های دیگر براساس مجموعه‌ای از معیارهای از‌پیش‌تعیین‌شده هستند.
  • معامله‌گران می‌توانند با استفاده از معیارهای مختلف، از معیارهای ساده مانند گزارش درآمد و افزایش حجم معاملات تا سیگنال‌های پیچید‌ه‌تری که با استفاده از سیگنال‌های موجود مشتق می‌شوند، سیگنال‌های معاملاتی ایجاد کنند.

سیگنال خرید و فروش ارزهای دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

سیگنال خرید و فروش ارزهای دیجیتال تجاری می‌توانند از ورودی‌های مختلف و چندین رشته استفاده کنند. معمولاً تجزیه‌و‌تحلیل تکنیکال مؤلفه‌ای اصلی است؛ اما تجزیه‌و‌تحلیل فاندامنتال و تجزیه‌و‌تحلیل کمّی و اقتصاد نیز ممکن است ورودی باشد. همچنین، اوضاع بازار و حتی سیگنال‌های دیگر سیستم‌های سیگنال تجاری است. هدف این است که به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران روشی عاری از احساسات برای خرید یا فروش ارز دیجیتال یا دارایی را ارائه شود.

گذشته از عوامل ساده خرید و فروش، از سیگنال‌های تجاری نیز می‌توان برای تعیین زمان مناسب برای خرید بیشتر بخش یا زمینه‌ای خاص مانند فناوری یا استفاده از آن در زمینه دیگری مانند کالاهای اصلی مصرفی استفاده کرد.

در همین حال، برای مثال معامله‌گران اوراق قرضه می‌توانند با فروش سررسید و خرید سررسید متفاوت، سیگنال‌هایی را برای تنظیم مدت‌زمان پرتفوی خود داشته باشند. سرانجام، این کار می‌تواند به تخصیص کلاس دارایی مانند جابه‌جایی پول در میان سهام و اوراق قرضه و طلا نیز کمک کند.

سیگنال خرید و فروش ارزهای دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

هیچ محدودیتی برای پیچیده‌بودن سیگنال تجاری وجود ندارد. باوجوداین، معامله‌گران تمایل دارند که فقط با استفاده از تعداد کمی از ورودی‌ها، کارها را ساده انجام دهند. برای اهداف عملی، مدیریت تولید‌کننده سیگنال ساده و آزمایش دوره‌ای آن برای دیدن این‍که چه اجزایی به تنظیم یا جایگزینی نیاز دارند، بسیار آسان‌تر است.

ورودی‌های بسیار زیاد پیچیدگی بیشتری را معرفی می‌کنند که درمقایسه‌با ارائه معامله‌گر به زمان بیشتری نیاز دارد. از‌آن‌جا‌که بازارها با گذشت زمان تغییر می‌کنند، اغلب با سرعت زیاد می‌توان استراتژی‌های پیچیده را قبل از پایان آزمایش منسوخ کرد و از آن‌ها استفاده نکرد.

نمونه‌ای از سیگنال خرید و فروش ارزهای دیجیتال تجاری

سیگنال‌های تجاری معمولاً با تجارت سریع همراه هستند. با‌این‌حال، در واقعیت، برخی از سیگنال‌ها کمتر تکرار می‌شوند و مبتنی‌بر برگشت و خرید هستند. سیگنال‌های عالی تجاری از نوع جست‌وجوی دوره‌هایی است که عملکرد قیمت با اصول اساسی مطابقت ندارد.

نمونه‌ای از یک سیگنال خرید و فروش ارزهای دیجیتال تجاری

به‌عنوان مثال، گاه بازار به‌دلیل ترس یا ریسک در حال فروش است؛ اما داده‌های اساسی نشان‌دهنده بدون مشکل‌بودن بازار است.

ایجاد سیگنال تجاری

هنگام ارائه سیگنال تجاری، امکانات بی‌شماری وجود دارد؛ اما ممکن است معامله‌گران فقط بخواهند تفکر خود را به‌صورت خودکار درآورند. به‌عنوان مثال، برای سهامی با نسبت پایین قیمت نسبت به درآمد (نسبت P / E)، وقتی شکل فنی خاصی به‌سمت بالا و صعودی حرکت می‌کند، خرید کنید و قیمت‌های بالاتر از میانگین متحرک خاص در حالی است که نرخ بهره در حال سقوط است.

درادامه، تعدادی از ورودی‌های معمول آورده شده است. معامله‌گران می‌توانند هر ملاکی که برای انتخاب معاملات استفاده می‌کنند، مطابقت دهند.

ایجاد یک سیگنال تجاری
  • شکستن یا شکسته‌شدن الگوی فنی
  • مثلث میانگین متحرک
  • نرخ بهره تغییر در قیمت‌ها اغلب می‌تواند تغییر در بازارهای سهام و کالاها را نشان دهد.
  • نوسان: روش‌های زیادی برای اندازه‌گیری نوسان وجود دارد و مانند سایر شاخص‌ها، اوج یا پایین‌بودن نوسان می‌تواند تغییرات بازار را تحریک یا کنترل کند.
  • چرخه انواع بازارها به‌مرور‌زمان دچار کاهش و فرسایش می‌شوند؛ حتی اگر در روند یا شرایطی ثابت باشند.
  • افراط در احساسات: صعود بیش‌از‌حد بر‌اساس نظرسنجی‌ها یا فعالیت تجاری واقعی که به‌عنوان شاخص متضاد استفاده می‌شود، می‌تواند صعودهای بازار را نشان دهد. برعکس، نزول بیش‌از‌حد می‌تواند به نزول بازار منجر شود.
  • ارزش‌گذاری بیش‌از‌حد در‌مقایسه‌با اقدامات خاص بازار و بخش یا سهام می‌تواند به افزایش فروش سیگنال منجر شود.

جمع‌بندی

سیگنال‌های خرید و فروش در حوزه ارزهای دیجیتال مانند حوزه‌های دیگر مثل بورس نیز وجود دارند. استفاده از این سیگنال‌ها به خودتان بستگی دارد و ابتدا باید جوانب را به‌خوبی بررسی و سپس اقدام کنید.

درپایان، باید بگوییم که این مقاله با هدف افزایش اطلاعات عمومی مخاطبان نگارش شده است. پس اقدامات و تصمیمات اتخاذشده بر‌عهده خودتان است و مجموعه تترلند در این زمینه هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا