اخبار

ETF بیت کوین بلک راک در فهرست برترین ETFهای جهان قرار گرفت

ETF بیت کوین بلک راک (iShares) به یکی از برترین ETFهای جهان و ایالات متحده تبدیل شده است. ۵فوریه۲۰۲۴ (۱۶بهمن۱۴۰۲)، جریان ورودی سرمایه به ETF بیت کوین بلک راک ۳/۱۹میلیارد دلار بود. از این لحاظ فقط ETFهای S&P 500 و Vanguard توانستند بالاتر از آن قرار بگیرند.

براساس داده‌های وب‌سایت YCharts، اکنون ETF بیت‌کوین بلک‌راک ازلحاظ جریان ورودی سرمایه، در میان ۳,۱۰۹ ETF بازار ایالات متحده، جزو ۰/۱۶درصد بالای جدول قرار گرفته است. همچنین، ETF بیت کوین بلک راک در میان ETFهای سراسر جهان جایگاه مطلوبی دارد. در جدول ۱۰هزارتایی ETFهای جهان، این ETF جزو ۰/۰۲درصد بالای جدول محسوب می‌شود.

کوین‌تلگراف می‌نویسد که پس از بلک‌راک، ETF بیت‌کوین فیدلیتی نیز عملکرد موفقی از خود نشان داده و با سرمایه ورودی ۲/۵۱میلیارددلاری، هشتمین ETF برتر بازار ایالات متحده است.

ETFهای بلک‌راک و فیدلیتی همچنان در حال بهبود جایگاه خود هستند. در پایان ماه ژانویه، آن‌ها توانسته‌اند به‌ترتیب در جایگاه‌های هشتم و دهم برترین ETFهای ایالات متحده قرار بگیرند. شایان ذکر است که ETFهای بیت‌کوین در ۱۱ژانویه (۲۱دی۱۴۰۲) تأیید شدند. این یعنی در ماه ژانویه، ۷ روز معاملاتی کمتر از دیگر ETFها در بازار حضور داشته‌اند.

وضعیت دیگر ETFهای بیت کوین بازار

درمقابل، داده‌های وب‌سایت BitMEX نشان می‌دهد که فاصله میان ETFهای نقدی بیت‌کوین بلک‌راک و فیدلیتی با دیگر ETFهای نقدی بیت‌کوین (به‌غیر از ETF گری‌اسکیل) در حال افزایش و ازلحاظ جریان ورودی سرمایه فاصله زیادی بین آن‌ها شکل گرفته است.

پس از این دو، ETFهای ARK 21Shares و Bitwise در جایگاه سوم و چهارم جای دارند. داده‌ها نشان می‌دهند که در ۲فوریه۲۰۲۴ (۱۳بهمن۱۴۰۲)، جریان ورودی سرمایه به آن‌ها به‌ترتیب ۶۸۳/۷میلیون و ۶۶۳/۶میلیون دلار بوده است.

جریان‌های ورودی سرمایه به ETFهای بیت‌کوین Invesco Galaxy و Valkyrie در این روز کمی بیشتر از ۱۰۰میلیون دلار بوده است. ETF‌ بیت‌کوین WisdomTree نیز با سرمایه ورودی ۱۱/۱میلیون دلار در جایگاه آخر قرار گرفته است.

در زمان نگارش این مقاله، سرمایه خالص ورودی به تمام ده ETF نقدی بیت‌کوین از زمان آغاز به کارشان، به ۱/۵تریلیون دلار رسیده است. گفتنی‌ است که صندوق سرمایه‌گذاری بیت‌کوین گری‌اسکیل که حالا به ETF نقدی بیت کوین تبدیل شده، برای ششمین روز متوالی خروج سرمایه را تجربه کرده و ۶فوریه۲۰۲۴ (۱۷بهمن۱۴۰۲)، ۷۳میلیون دلار از این ETF خارج شده است.

بدین‌ترتیب و برای هفتمین روز متوالی، جریان خالص ورودی سرمایه به ETFهای دیگر بیت کوین از حریان خالص خروجی ETF گری‌اسکیل بیشتر شده است. بیشترین جریان خروجی سرمایه از ETF بیت‌کوین گری‌اسکیل در ۲۲ژانویه۲۰۲۴ (۲بهمن۱۴۰۲) ثبت شده است که به میزان ۶۴۰میلیون دلار بود.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا