آموزشمتوسطمقاله

ارز دیجیتال فایل کوین (FIL) چیست؟

نگاهی بر ایده ناب پروژه ارز دیجیتال فایل کوین

فایل کوین (Filecoin) برپایه ایده ذخیره‌سازی و بدون واسطه فایل‌ها شکل گرفته است. فایل کوین را می‌توان پیچیده‌ترین ارز دیجیتالی دانست که در دنیای بلاکچین وارد بازار شده است. سپتامبر۲۰۱۷، نخستین مرحله‌ای بود که عرضه توکن‌های این ارز دیجیتال به‌پایان رسید.

جذب ۲۵۷میلیون دلار سرمایه گام موفقی بود که این ارز دیجیتال برداشت و از آن زمان تاکنون، فایل کوین پیوسته در مسیر توسعه حرکت کرده و بسیار بی‌سر‌و‌صدا فرایند رشد را پشت‌سر گذاشته است.

فایل کوین با نام اختصاریِ FIL شناخته می‌شود. پروژه آزمایشی ارز دیجیتال مذکور با نام اسپیس ریس (Space Race) آغاز به کار کرد. هنگامی‌که فاز آزمایشی در حال سپری‌شدن بود، فایل‌کوین از ماینرها خواست به این پروژه کمک کنند. در‌واقع ماینرها با بهره‌گیری از هاردهایشان، ۱.۵میلیون توکن اختصاص‌داده‌شده در شبکه آزمایشی را دریافت کردند.

ارز دیجیتال فایل کوین

فایل کوین (Filecoin) چگونه رشد می‌کند؟

برپایه پژوهش‌های ماینرها، افزون‌بر ۱۰۰میلیون دلار سخت‌افزار برای فاز آزمایشیِ فایل‌کوین اختصاص پیدا کرده است. بیش از ۲۲۵هزار ترابایت ظرفیت نشانگر این بود که با پروژه‌ای فراتر از انتظار رو‌به‌رو هستیم. خوان بنت (Juan Benet)، طراح فایل‌کوین می‌گوید:

چشم‌انداز مثبتی برای آینده اینترنت پیش رو داریم. هدفی که فایل کوین مدنظر دارد، تبدیل‌شدن به نوین‌ترین و پیشرفته‌ترین بازار برای ذخیره‌سازی و بازیابی داده‌ها است. راهی که فایل‌کوین در پیش گرفته، رقابت با غول‌‌هایی همچون آمازون و گوگل و مایکروسافت است. این سه اَبَر‌شرکت اینترنتی ذخیره‌سازی داده‌ها را در سطح اینترنت در دست دارند.

فایل کوین (Filecoin) می‌خواهد به‌ رقیبی سرسخت برای سرویس تحویل محتوای کلود‌فلر (Cloud Flare) نیز تبدیل شود. با وجود این شرکت نوپا، روز‌به‌روز از هزینه‌های ذخیره داده‌ها کاسته می‌شود؛ زیرا به‌سادگی چنین خدماتی در‌دسترس همگان قرار گرفته است. فایل‌ کوین بر بستر دو خواسته بازار طراحی شده است: ۱. رشد روزافزونِ نیاز به فضای ذخیره‌سازی که پیوسته در حال افزایش است؛ ۲. درخواست بازار برای اینکه بتواند افزونگی داده (Data Redundancy) را دسترس‌پذیرتر کند.

Filecoin

فایل کوین (Filecoin) و فرایند استخراج

در فرایند ذخیره‌سازی، سیستم‌های ذخیره‌ساز سنتی نقش مهمی ایفا می‌کنند؛ زیرا سخت‌افزارهای رایج برای ساخت و ادامه و تکمیل این فرایند بسنده می‌کنند. کافی است اینترنتی معمولی داشته باشید تا بتوانید کارِ استخراج فایل‌کوین (Filecoin) را انجام دهید.

علاوه‌بر اینترنت، تنها چیزی که نیاز دارید، هارد ‌درایو یک‌ترابایتی است که هزینه زیادی به شما تحمیل نمی‌کند. این ویژگی سبب شده است حتی کسانی که نمی‌خواهند به‌طور جدی وارد این چرخه شوند، بدونِ صرف هزینه زیاد بتوانند استخراج را انجام دهند.

البته باید یادآور شویم که برای استخراج در شبکه فایل‌ کوین، باید سهام (ارز دیجیتال) را در شبکه قفل کنید. این کار بدین‌‌دلیل است که اگر خراب‌کاری شد، برای دریافت جریمه از آن استفاده شود. در سیستم فایل کوین، وثیقه‌ها پیش‌پرداختی است و پاداش بلاک نیز در رهن شرکت می‌مانَد. این رهن را وستینگ (Vesting) می‌نامند و هدف آن پایبندکردن ماینرها به باقی‌ماندن در شبکه است.

استخراج فایل کوین

هدف آینده فایل کوین (Filecoin) چیست؟

هدف فایل کوین افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی است؛ اما نه به قیمت هجوم گسترده کاربران؛ چراکه هدفش آن است که این جذابیت، تنها در روزهای آغازین نباشد. ایِن درو (Ian Darrow) مدیر ارشد اجرایی فایل‌کوین می‌گوید:

هدف آن‌ها این است که مشوق‌ها سبب نشوند سرمایه‌ها فقط در روزهای نخست به‌سوی فایل‌ کوین سرازیر شود. در دیگر پروژه‌ها، سود استخراج در آغاز در بیشترین حجم است و توان استخراج در کمترین حجم… ما نمی‌خواهیم در آغاز حجم زیادی از سرمایه را جذب کنیم؛ اما پس از مدتی، کاربران سرمایه‌هایشان را بردارند و به پروژه‌ای دیگر کوچ کنند. در‌واقع، اینکه ماینری تازه آمده است، دلیلی برای کسب درآمد بیشتر نخواهد بود و همه‌چیز بر‌پایه کیفیت خدمات و شبکه است… در سال اول، نتایج چشمگیری به‌دست خواهیم آورد.

هدف فایل کوین

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال فایل کوین

از آغاز سال ۲۰۲۱، فراز‌و‌فرودهای بسیاری در قیمتِ فایل کوین را شاهد بوده‌ایم که البته بیشترشان افزایشی بوده است. اگر این روند رو‌به‌رشد در سال ۲۰۲۲ ادامه یابد، در پایان سال، باید منتظر قیمت ۴۰۰دلاری فایل‌کوین باشیم. گفتنی است در نیمه نخست سال ۲۰۲۲، قیمت فایل کوین ۴۵۰ دلار پیش‌بینی شده است. سال ۲۰۲۳، سالی برای خیز بلندِ فایل کوین است. اگر فایل کوین بتواند سطح پشتیبانی را در سطح MA 200 نگه دارد، حمله به کانال ۷۰۰ دلار هدف بعدی آن است.

همچنین، سال ۲۰۲۴ را می‌توان سالِ پروژه‌های جدید این ارز دیجیتال دانست؛ زیرا سرمایه‌گذاران مشارکت‌ها و ادغام‌های بسیاری تجربه خواهند کرد. ۸۵۰ دلار نرخی است که در آن سال باید انتظارش را داشته باشیم. سال ۲۰۲۵ نیز احتمال دارد فایل کوین قیمت ۱,۰۵۰ دلار را لمس کند. رسیدن به این قیمت برای ارز دیجیتال مذکور، چندان هم دشوار نیست و تا آن سال بهATH  خواهد رسید.

جمع‌بندی

فایل کوین را می‌توان روندی رو‌به‌رشد در بازار ارزهای دیجیتال دانست. این ارز دیجیتال با دیدی روشن و آگاهانه وارد بازار شده و تاکنون خوش درخشیده است. داشتن برنامه از‌جمله ویژگی‌های بارز فایل کوین است.

در‌واقع، باید بگوییم که سازندگان این ارز دیجیتال نگاه بسیار گسترده‌ای به آینده و رشد دارند. آنان با به‌کارگیری سیاستی هوشمندانه، می‌خواهند روز‌به‌روز سهم بیشتری از بازار به‌دست بیاورند.

همراهان گرامی تترلند، شما می‌توانید ازطریق وب‌سایت یا اپلیکیشن تترلند، برای خرید و فروش تتر با به‌صرفه‌ترین نرخ اقدام کنید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا