آموزشاخبارمتوسط

پیش‌بینی غول بانکی جهان؛ بیت کوین به 50‌هزار و سپس به 120‌هزار دلار می‌رسد!

بانک استاندارد چارترد (Standard Chartered) معتقد است ماینرها از فروش بیت‌کوین خودداری خواهندکرد و این موضوع منجر به شوک در بازار و صعود چشمگیر قیمت بیت‌کوین خواهد‌شد. این بانک پیش‌بینی می‌کند قیمت بیت‌کوین امسال به ۵۰ هزار دلار و در سال ۲۰۲۴ به ۱۲۰ هزار دلار خواهد‌رسید.

در گزارشی که رویترز در تاریخ ۱۰ جولای (۱۹ تیر) منتشر کرد، آمده‌است که این غول بانکی به بازسازی قیمت بیت‌کوین بسیار خوش‌بین است و بیت‌کوین را در مسیر رسیدن به قیمت ۵۰‌هزار دلار می‌بیند. همچنین استاندارد چارترد سال۲۰۲۴ را سال رکوردشکنی بیت‌کوین می‌داند و قیمت ۱۲۰ هزار دلاری را برای پادشاه ارزهای دیجیتال پیش‌بینی می‌کند.

 

از ۵ تا ۵۰ هزار دلار؛ تغییر نظر استاندارد چارترد بر چه اساسی‌ست؟

مدتی‌ست که رویکرد سرمایه‌گذاران نهادی آمریکا نسبت به بیت کوین تغییر کرده است و به دنبال آن نظرات رسانه‌ها هم درباره بیت‌کوین به سرعت در‌حال تغییر‌است. 

به عنوان مثال همین بانک استاندارد چارترد سال گذشته، کاهش قیمت بیت‌کوین تا ۵‌هزار دلار را پیش‌بینی کرده‌بود، اما حالا معتقد‌است بیت‌کوین امسال تا ۱۰ برابر این قیمت پیش خواهد‌رفت.

 

جف کندریک (Geoff Kendrick)، رییس تحقیقات جهانی و استراتژیست ارشد استاندارد چارترد، پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ به ۵۰ هزار دلار می‌رسد. و البته قیمت سال بعد را هم پیش‌بینی‌ کرده‌است: ۱۲۰ هزار دلار.

کندریک، پایه و اساس این پیش‌بینی را پویایی عرضه بیت‌کوین می‌داند. او استدلال می‌کند که همچنان که ماینرها منابع بیشتری را به حفظ شبکه اختصاص می‌دهند، بیت‌کوین کمتری را نیز می‌فروشند و عدم تعادل عرضه و تقاضا را ایجاد می‌کنند که سرمایه‌گذاران را به خرید بیت کوین ترغیب خواهد‌کرد. در این گزارش آمده است:

افزایش سودآوری ماینرها به ازای هر بیت‌کوین استخراج شده به این معنی‌ست که ماینرها می‌توانند در عین حفظ جریان ورودی، کاهش عرضه بیت‌کوین و افزایش قیمت بیت‌کوین، فروش کمتری داشته‌باشند.

 

بانک استاندارد چند ماهی‌ست که در بازارهای ارزهای دیجیتال فعال شده است و از طریق زودیا (Zodia)، پلتفرم حضانتی کریپتویی که راه‌اندازی کرده‌است، در سری A تامین سرمایه خود در ماه آپریل ۳۶ میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌است.

 

دوران رونق بیت‌کوین شروع شده است؟

اینکه یکی از بانک‌های بزرگ آینده خوبی را برای قیمت بیت‌کوین پیش‌بینی کرده‌است، تنها یکی از مواردی است که تحلیلگران آن را اثر بلک راک (BlackRock effect) نامیده‌اند.

 

اقدام شرکت بلک راک برای راه‌اندازی یک ETF اسپات بیت‌کوین که توسط چندین شرکت بزرگ مدیریت دارایی دیگر هم تکرار‌شده‌است، موجب تغییر رویکرد رسانه‌های جریان اصلی با بیت‌کوین شده‌است.

 

با این حال به گفته آرتور هیز (Arthur Hayes)، مدیرعامل سابق صرافی بیتمکس (BitMEX)، سیر تزلزل‌ناپذیر پیشرفت‌های فناوری در سراسر جهان به خودی خود باعث صعود قیمت بیت‌کوین خواهد‌شد. هیز معتقد‌است هوش مصنوعی که در ردیف اول پیشرفت‌ها قرار دارد بیت‌کوین را به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش به عنوان ارز خود انتخاب خواهد‌کرد.

 

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا