اخبارپیشرفتهمقاله

ارز دیجیتال راکت پول (RPL) چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ارز دیجیتال راکت پول (Rocket Pool) با نام اختصاری (RPL) شبکه‌ای از گره‌های غیرمتمرکز است که خدمات اعتبار‌سنجی را برای بلاک‌چین Ethereum 2.0 انجام می‌دهد. هدف این شبکه فراهم‌کردن امکان مبادلات برای کاربرانی است که حداقل علائم ETH مورد‌نیاز برای سهام را ندارند و نیز افرادی که از مهارت فنی لازم برای اجرای یک گره بی‌بهره‌اند.

به‌گزارش تترلند، در این شبکه غیرمتمرکز کاربران می‌توانند به‌جای واریز حداقل ۳۲ اتریوم فقط با ۱۶ اتریوم فعالیتشان را شروع کنند. علاوه‌بر‌این، کل فرایند را Rocket Pool به‌صورت خودکار انجام می‌دهد و سیستم‌عامل تمام اعتبار‌سنج‌ها را بدون نیاز به تعامل کاربر مدیریت می‌کند.

 

راکت‌ پول

 

ایجاد تعادل در ریسک‌ با سکه‌‌بندی توکنی

سرمایه گذارانی که به خرید‌و‌فروش سهام تمایل دارند، هنوز به تعهد طولانی‌مدت قفل‌کردن رمزها دل بسته‌اند. پس از به‌هم‌زدن، تمام دارایی‌ها تا مرحله دوم از عرضه اثبات سهام Ethereum قفل می‌شوند.

اگرچه RPL نمی‌تواند این قفل را نادیده بگیرد، در تعادل ریسک با کمک سکه‌بندی توکنی کار نسبتا خوبی انجام می‌دهد. هر‌بار که کاربر ۱۶ یا ۳۲ اتریوم شرط می‌بندد، در‌عوض رمز RETH را دریافت می‌کند که نشان‌دهنده دو اصل است:

  • ارزش سهام
  • میزان بازدهی سهام

 در‌حالی‌که دارایی‌ها قفل شده‌اند، استاکرها می‌توانند از RETH دقیقا مانند سایر نشانه‌های ERC-20 استفاده کنند. علاوه‌براین، همچون فروش این ارز استفاده از آن روی سیستم‌عامل‌ها یا ایمن‌سازی در سردخانه‌های ذخیره‌سازی انجام می‌شود.

آینده ارز دیجیتال راکت پول (RPL)​

همان‌طور‌که در ابتدای گزارش توضیح دادیم، استفاده از سیستم‌عامل‌های شخص ثالث مانند Rocket Pool برای مبتدیان بسیار بهتر از راه‌اندازی گره به‌تنهایی است. شما نه‌تنها بابت کاهش دارایی‌های انباشته‌شده خود نگرانی ندارید؛ بلکه مجبور نیستید برای نظارت بر گرهی که ایجاد کرده‌اید، زمان صرف کنید.

امنیت سیستم‌عامل‌های راکت پول

در این‌جا، چند سؤال اساسی درباره امنیت سیستم‌عامل‌های ارز دیجیتال راکت پول مطرح می‌شود: سیستم‌عامل‌های Staking مانند راکت پول (RPL) چقدر ایمن هستند؟ چقدر می‌توان به تیم پشتیبانی راکت پول اعتماد کرد؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها، اولین و مهم‌ترین نکته این است که قراردادهای هوشمند Rocket Pool کاملا منبع‌باز و آماده تحلیل عموم است.

شرکت‌های معتبر امنیتی بلاک‌چین قراردادها را قبل از استقرار کاملا ممیزی می‌کنند که این اقدام یک لایه امنیتی را که نقش محافظ را ایفا می‌کند، به لایه امنیتی اول می‌افزاید.

 

راکت‌ پول

 

هشدار تیم امنیتی راکت پول برای جلوگیری از کلاه‌برداری

تیم امنیتی راکت پول از‌نظر مالی نیز کاربران خود را تشویق می‌کند برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها، موارد مشکوک را از‌طریق برنامه Bug Bounty گزارش دهند. از‌آن‌جا‌که این پروژه کاملا غیرمتمرکز است، امکان انتقال دارایی یا کنترل آن به روشی که قرارداد هوشمند طراحی نکرده باشد، فراهم نیست.

همه سپرده‌ها به اپراتورهای گره‌ای اختصاص داده می‌شوند که از آن‌ها برای تأیید معاملات استفاده می‌کنند. در‌حقیقت، اپراتورهای گره باید همان تعداد نشانه ETH را درگیر کند که به آن اختصاص داده شده است. اگر اپراتورها وظایف اثبات سهام خود را انجام ندهند، شبکه آن‌ها را مجازات خواهد کرد و در پی آن دارایی‌هایشان را از دست می‌دهند.

لایه دیگری از امنیت ناشی از مدیریت ریسک اجتماعی Rocket Pool است. تمام تلفات ناشی از برش ETH را کل شبکه جذب می‌کند. در حالت سنتی، کاربری که ناخواسته رفتاری مشکوک و برخلاف قوانین از خود نشان دهد، دارایی‌اش را به‌تنهایی از دست می‌دهد؛ اما در سیستم امنیتی جدید، از کف‌رفتن دارایی برای کل کاربران رخ خواهد داد تا از حضورنداشتن کاربر خاطی اطمینان حاصل شود.

تاریخچه Rocket Pool

به‌نوشته وب‌سایت خبری‌تحلیلی کوین‌بیس، دیوید روگن‌دایک، مؤسس و مدیر ارشد فناوری Rugendyke، اواخر سال ۲۰۱۶ پس از ۱۸ سال تجربه تجاری به‌عنوان توسعه‌دهنده ارشد، ساخت Rocket Pool را آغاز کرد. در‌حال‌حاضر، او به‌عنوان مدیر ارشد فناوری Rocket Pool مشغول به کار است. گفتنی است دارن لنگلی نیز مدیر‌کل Rocket Pool است. عرضه کل این ارز دیجیتال در‌حدود ۱۷میلیون و ۹۲۲هزارو ۵۱۵ توکن RPL است.

جمع‌بندی

 ارز دیجیتال Ethereum در حال احیای مجدد و به‌روزرسانی شبکه بلاک‌چین خود است؛ چرا‌که مؤسسه‌های ناظر حالا بیش‌ازپیش توجه خود را به انتخاب بهترین اکوسیستم قرارداد هوشمند صنعت Blockchain معطوف کرده‌اند.

در مقیاس خاکستری ( مرز میان سود و زیان)، شرکت‌ها ETH را به‌صورت انبوه می‌خرند. این کار ممکن است برای اهداف سوداگرانه انجام شود؛ اما این اطمینان وجود دارد که برخی کاربران تصمیم می‌گیرند به‌واسطه خرید انبوه، سبد سهامشان را بهبود بخشند.

برای کسانی که مهارت فنی درزمینه کار با کامپیوتر و فناوری بلاک‌چین ندارند، استخرهای Staking تنها گزینه واقعی برایشان به‌شمار می‌رود.

نرم‌افزارهایی مانند Rocket Pool امکان پشتیبانی آسان از شبکه Ethereum 2.0 را فقط با واریز دارایی‌ها و سپردن آن به اپراتور گره فراهم می‌کند. بهترین اتفاق برای ارز دیجیتال راکت پول آن است که شما حتی به داشتن 32 اتریوم نیازی ندارید و ۱۶ اتریوم نیز برای شرکت در مینی پول کافی است!

گفتنی است ارز دیجیتال راکت پول به‌همراه ۳۱ ارز دیجیتال دیگر به سرویس مبدل تترلند اضافه شده است. شما می‌توانید با مراجعه به این صفحه، استیبل کوین تتر خود را با کارمزد رایگان به رمزارز راکت پول تبدیل کنید.

پرسش‌های متداول 

ارز دیجیتال راکت پول چیست؟

راکت پول (Rocket Pool) با نام اختصاری (RPL) شبکه‌ای از گره‌های غیرمتمرکز است که خدمات اعتبار‌سنجی را برای بلاک‌چین Ethereum 2.0 انجام می‌دهد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا