آموزشمتوسطمقاله

روش دریافت وام با وثیقه رمزارزی

آیا با روش‌های دریافت وام با وثیقه رمزارزی آشنا هستید؟ توکن‌های مجازی برای رفع مشکلات موجود در سیستم سنتی به‌وجود آمدند و هر کوین روی رفع یک مشکل یا سریع‌تر‌کردن یک فرایند متمرکز بود. یکی از مشکلاتی که کوین‌های مجازی با ورود به آن باعث تحولی بزرگ شدند، سیستم استقراض بود. 

امروزه، روش دریافت وام با وثیقه رمزارزی ظرفیت زیادی برای جایگزینی مدل بانکداری سنتی دارد. در این مقاله از بلاگ تترلند، درباره روش دریافت وام با وثیقه رمزارزی بیشتر صحبت می‌کنیم. اگر می‌خواهید از روش انجام این کار مطلع شوید، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با قابلیت وام‌گرفتن مبتنی‌بر رمزارز

دریافت وام رمزارزی از صرافی‌های مخصوص مفهومی نسبتاً جدید در دنیای ارزهای دیجیتال است. این فرایند شامل قرض‌گرفتن مقدار معینی از رمزارز از یکی از صرافی‌ها و بازپرداخت آن با بهره در دوره زمانی مشخصی می‌شود.

درخواست

روش دریافت وام با وثیقه رمزارزی از صرافی کریپتو ساده است. برای این کار، ابتدا قرض‌گیرنده باید حساب کاربری در صرافی مدنظرش افتتاح کند و مراحل تأیید لازم را انجام دهد. سپس، با مشخص‌کردن مقدار رمزارز مورد‌نیاز و مدت‌زمان پرداخت آن، می‌تواند درخواست وام کند. ناگفته نماند که وثیقه‌ای متناسب با مقدار قرض از دارایی‌های مجازی خود در صرافی باید قرار دهد.

شرایط پلتفرم‌ها

شرایط و ضوابط وام‌های ارز دیجیتال بسته به صرافی ممکن است متغیر باشد. برخی از پلتفرم‌ها نرخ‌های بهره ثابت را ارائه می‌دهند؛ در‌حالی‌که برخی دیگر نرخ‌های متغیر دارند که بر‌اساس شرایط بازار در نوسان هستند. همچنین، دوره بازپرداخت از چند روز تا چند ماه متفاوت است.

مزایا

یکی از مزایای استفاده از این امکان آن است که به قرض‌گیرندگان اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به فروش دارایی‌های خود به وجوه دسترسی داشته باشند. این امر می‌تواند به‌ویژه برای معامله‌گرانی مفید باشد که می‌خواهند از فرصت‌های بازار استفاده کنند؛ اما قصد ندارند دارایی‌هایشان را نقد کنند.

علاوه‌براین، قرض‌گیرندگان می‌توانند از وجوه استقراضی خود برای اهداف تعیین‌شده‌ استفاده کنند. برخلاف وام‌های سنتی که ممکن است محدودیت‌هایی در نحوه استفاده از وجوه وجود داشته باشند، این ویژگی دست افراد را برای نحوه خرج‌کردن آن باز‌می‌گذارد.

مشکلات

دراین‌میان، خطرهای مرتبط با دریافت وام‌های ارز دیجیتال از صرافی‌ها را نیز باید در نظر گرفت. مهم‌ترین خطر این است که قرض‌گیرندگان ممکن است نتوانند قرضشان را به‌موقع پرداخت کنند. افزون‌براین، در دریافت وام با وثیقه رمزارزی اگر ارزش وثیقه آنان کمتر از حد خاصی باشد، ممکن است به از‌دست‌دادن وثیقه‌شان یا مواجهه قانونی با صرافی بینجامد.

وام

بررسی روش دریافت وام با وثیقه رمزارزی 

روش دریافت وام با وثیقه رمزارزی در‌مقایسه‌با بانکداری سنتی بسیار ساده‌تر و کوتاه‌تر است. تنها با پشت‌سر گذاشتن چند مرحله می‌توان از این قابلیت کم‌نظیر استفاده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مبلغ آن را دریافت کرد.

انتخاب صرافی یا سرویس‌دهنده

ابتدا باید پلتفرم یا ارائه‌دهنده‌ای را پیدا کنید که وام‌هایی با پشتوانه ارز دیجیتال می‌دهند. چندین پلتفرم این سرویس را ارائه می‌کنند؛ از‌جمله Nexo ،‌BlockFi ،‌Celsius Network و بایننس. روش دریافت وام با وثیقه رمزارزی در همه این پلتفرم‌ها مشابه است. هنگامی‌که صرافی مناسب را پیدا کردید، باید در آن حساب کاربری باز کنید تا از‌طریق آن بتوانید برای استقراض درخواست بدهید.

گذاشتن وثیقه

در مرحله بعد، به گذاشتن وثیقه در پلتفرمی نیاز دارید که می‌خواهید از آن قرض بگیرید. ارزش وثیقه تعیین‌کننده سقف وام دریافتی به‌حساب می‌آید و قرض‌دهندگان معمولاً حداکثر به‌اندازه ۵۰درصد از ارزش دارایی‌های مجازی شما وام می‌دهند.

تعیین مبلغ و دریافت آن

وقتی توانستید وثیقه را تأمین و آن را در صرافی مدنظر سپرده کنید، سرویس‌دهنده ارزش آن را ارزیابی و مقدار وامی را تعیین می‌کند که می‌توانید دریافت کنید. اگر با شرایط وام موافقت کنید، وجوه خود را به ارز فیات یا رمزارز دیگر دریافت خواهید کرد.

شرایط این خدمات بسته به قرض‌دهنده تفاوت دارد؛ اما معمولاً شامل نرخ‌های بهره ۴ تا ۱۲درصد است. ناگفته نماند که نرخ بهره بسته به سیاست‌های وام‌دهنده احتمال دارد ثابت یا متغیر باشد.

شرایط بازپرداخت نیز بسته به سرویس‌دهنده و مبلغ دریافتی متفاوت است. این یعنی هرچه مبلغ بیشتر شود، طول مدت بازپرداخت نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت. همچنین، نوع بازپرداخت می‌تواند با ارز فیات یا توکن‌های مجازی باشد. 

اگر از پسِ بازپرداخت به‌موقع برنیایید، قرض‌دهنده ممکن است وثیقه شما را برای بازیابی وجوه خود بفروشد. با‌این‌حال، اکثر صرافی‌ها سیاست‌هایی دارند که به وام‌گیرندگان اجازه می‌دهند تا دوره بازپرداختشان را تمدید کنند یا اگر نتوانند به تعهداتشان عمل کنند، پرداخت‌های جزئی را انجام دهند.

در‌مجموع، روش دریافت وام با وثیقه رمزارزی روشی نوآورانه برای دارندگان کوین‌های مجازی برای دسترسی به وجوه بدون نیاز به فروش سرمایه‌هایشان به‌شمار می‌آید. این نکته را نیز فراموش نکنید که قبل از انتخاب سرویس‌دهنده‌های مختلف، باید از سیاست‌های آن‌ها مطلع شوید.

برتری‌های وام مبتنی‌بر رمزارزها بر روش سنتی

پیشرفت و گسترش دنیای کوین‌های مجازی آن‌ها را به رقیبی جدی برای بانکداری سنتی تبدیل کرده است. درادامه مطلب، به برخی از مزیت‌های استقراض از‌طریق صرافی‌های کریپتو درمقایسه‌با روش سنتی اشاره می‌کنیم. 

زمان پردازش سریع‌تر

یکی از مزایای مهم درخواست استقراض از صرافی رمزارزی، زمان پردازش بسیار سریع‌تر از بانک‌های سنتی است. فرایند درخواست بانک‌ها اغلب طولانی است و احتمال دارد هفته‌ها طول بکشد تا درخواستتان را تأیید کنند. در‌مقابل، صرافی‌های کریپتو می‌توانند درخواست‌ها را تنها در چند ساعت یا حتی چند دقیقه پردازش کنند. 

بررسی‌نکردن اعتبار 

یکی دیگر از مزایای گرفتن وام ازطریق رمزارزها این است که چک اعتباری وجود ندارد. این یعنی حتی اگر اعتبار ضعیفی دارید یا اصلاً سابقه اعتباری ندارید، باز‌هم می‌توانید وام دریافت کنید. این امر به‌ویژه برای کسانی مفید است که بانک‌های سنتی درخواست آنان را به‌دلیل اعتبار کمشان رد کرده‌اند.

وام

نرخ بهره کمتر

استقراض ازطریق صرافی‌های رمزارزی اغلب با نرخ‌های بهره کمتری از بانکی سنتی انجام می‌شود؛ زیرا صرافی‌های کریپتو هزینه‌های سربار مشابه بانک‌ها را ندارند؛ بنابراین، می‌توانند نرخ‌های رقابتی‌تری ارائه دهند. دراین‌میان، حتی برخی از صرافی‌های رمزارزی به کسانی که از توکن‌های بومی خود به‌عنوان وثیقه استفاده می‌کنند، در نرخ بهره تخفیف می‌دهند.

شرایط انعطاف‌پذیرتر

صرافی‌های رمزارزی شرایط انعطاف‌پذیرتری از بانک‌های سنتی دارند. به‌عنوان مثال، افراد ممکن است بتوانند طول مدت و مبلغ وامشان را به‌دلخواه انتخاب کنند که این امر باعث افزایش قدرت مدیریت مالی افراد می‌شود.

جمع‌بندی

صرافی‌های کریپتوکارنسی توانسته‌اند روشی جدید برای وام‌‌دادن ارائه کنند که مبتنی‌بر کوین‌های مجازی است. این روش سریع‌تر و امن‌تر و انعطاف‌پذیرتر از روش بانک‌های سنتی است. در این مطلب، دریافت وام با وثیقه رمزارزی را بررسی و به مزایا و مراحل دریافت آن اشاره کردیم.

تترلند یکی از صرافی‌های برتر ایران محسوب می‌شود که به‌تازگی نسخه ۷ وب‌سایت و اپلیکیشن خود را رونمایی کرده است. با اضافه‌شدن برخی از قابلیت‌ها، اکنون بهبود سرعت عملیات‌ها و سرعت فنی در این پلتفرم‌ها ملموس شده است و شما بهتر می‌توانید در این وب‌سایت فعالیت کنید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا