اخبار

ارزش بازار استیبل کوین ها به بیشترین میزان از سال ۲۰۲۲ رسید

عرضه استیبل کوین ها شاخصی مهم برای ارزیابی جریان ورودوخروج سرمایه در بازار رمزارزها است. هر زمان شاهد افزایش عرضه استیبل‌کوین‌ها در پی رشد تقاضا در بازار باشیم، به‌منزله ورود سرمایه جدید است. این سرمایه‌ معمولاً برای خرید رمزارزهای مهم، مانند بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) استفاده می‌شود. 

درحال‌حاضر، ارزش بازار استیبل کوین‌ ها برای اولین‌بار پس از دسامبر۲۰۲۲ تاکنون، به ۱۴۰میلیارد دلار رسیده است. در سال ۲۰۲۳، تتر بیشترین سهم را در عرضه استیبل‌کوین‌ها ازآنِ خود کرده داده بود. با شروع سال ۲۰۲۴، شرکت سیرکل (Circle)، عرضه‌کننده استیبل کوین USDC، برای جبران عقب‌ماندگی خود دست به کار شد.

جالب است بدانید در یک ماه گذشته، ارزش بازار یواس‌دی‌کوین حدود ۲/۵میلیارد دلار افزایش یافت که درمقایسه‌با رشد عرضه تتر در مدت مشابه بیشتر است. 

بررسی وضعیت عرضه استیبل کوین‌ ها نشان می‌دهد که تا قبل از نوامبر۲۰۲۳ برای دوره طولانی‌مدت ۱۸ماهه، ارزش بازار این گروه از رمزارزها کاهش یافته است. با شروع نوامبر۲۰۲۳، اوضاع دگرگون شد.

در ۴ ماه گذشته، ارزش بازار استیبل‌کوین‌ها حدود ۱۲درصد (معادل ۱۵میلیارد دلار) افزایش یافته است. ۱۰میلیارد دلار از این رشد از ژانویه۲۰۲۴ تابه‌امروز رخ داده است.

چه سرنوشتی انتظار یواس‌دی‌کوین را می‌کشد؟

به‌نوشته کوین‌دسک درحال‌حاضر، ارزش بازار تتر حدود ۹۸میلیارد دلار است که درمقایسه‌با ابتدای ژانویه، ۲میلیارد دلار افزایش یافته است. یواس‌دی‌کوین نیز اکنون با مارکت‌کپ ۲۸/۵میلیارد دلار در بازار عرضه می‌شود. همان‌طورکه اشاره کردیم، در یک ماه گذشته ۲/۵میلیارد دلار ارزش بازار آن اضافه شده است.

حدود نیمی از نقدینگی واردشده به بازار استیبل کوین ها در یک ماه گذشته ازطریق USDC بوده است. در ژانویه۲۰۲۳ نیز، مارکت‌کپ یواس‌دی‌کوین حدود ۲۴میلیارد دلار بود. 

بعضی از کارشناسان معتقدند که دلیل اصلی رشد یواس‌دی‌کوین، افزایش تقاضا برای خرید بیت‌کوین در آمریکا است. این اتفاق در پی تأیید ETF بیت کوین در ۱۰ژانویه۲۰۲۴ رخ داد. معمولاً استیبل‌کوین USDC بین آمریکا‌یی‌ها از سایر رقبا محبوب‌تر است. درمقابل، تتر در آسیا و آفریقا و آمریکای‌لاتین محبوبیت بیشتری دارد. 

صرافی کوین‌بیس در گزارش اخیرش، پیش‌بینی کرد که یواس‌دی‌کوین در ماه‌های پیش رو به بازارهای بیشتری راه خواهد یافت. سهم فعلی این استیبل کوین از معاملات صرافی‌های متمرکز حدود ۱درصد است. کوین‌بیس پیش‌بینی کرد که این عدد تا پایان سال ۲۰۲۴ به حدود ۴درصد خواهد رسید. 

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
coindesk

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا