آموزشامنیتمبتدیمقاله

نکاتی مهم درباره امنیت ارز دیجیتال

برایش اسم‌های بسیاری به‌کار می‌برند: رمزارز، ارز دیجیتال، ارز رمز‌نگاری‌شده و کریپتوکارنسی. هرچه بگویید، ماهیت ارزهای دیجیتال با ویژگی‌های مشترکی گره خورده‌ است. آماتور یا حرفه‌ای و تریدر یا هولدر تفاوتی ندارد، همه باید درباره امنیت ارز دیجیتال و فعالیت‌ها و دارایی‌های خود در دنیای رمرارزها محتاط باشند.

فعالیت در عرصه رمزارزها به تخصص زیادی نیاز ندارد؛ اما مشورت و حرف دوستان و آشنایان هم برای ورود و فعالیت در عرصه ارز دیجیتال کافی نیست. تحقیق و مطالعه و اختصاص‌دادن زمان مناسب برای آموزش یکی از اقدامات مهم قبل از فعالیت در این عرصه است. داشتن دانش حداقلی و اطلاعات پایه ریسک‌های احتمالی را کاهش می‌دهد که ممکن است موجب ضرروزیان شوند.

در این مقاله از بلاگ تترلند، ۹ پیشنهاد کاربردی برای افزایش امنیت فعالیت‌های شما در دنیای رمزارزها را ارائه می‌کنیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

امنیت ارز دیجیتال

راهکارهای افزایش امنیت ارز دیجیتال

١. پسورد خاص و معتبر انتخاب کنید

برای افزایش امنیت ارز دیجیتال، پیشنهاد می‌کنیم که برای اکانت خود پسوردی خاص انتخاب کنید. بهتر است که این پسورد حداقل ۱۲ کارکتر و شامل حروف بزرگ‌و‌کوچک و اعداد و نمادها باشد. علاوه‌براین، بهتر است هر چند وقت یک بار پسورد خود را تغییر دهید.

امنیت رمزارزها

٢. از احراز هویت دوعاملی (2FA) استفاده کنید

با‌توجه‌به استفاده گسترده از اینترنت و متقابلاً استفاده فعالان عرصه رمزارز از این تکنولوژی، استفاده از احراز هویت دوعاملی (Two factor Authentication) برای تضمین امنیت ارز دیجیتال همیشه توصیه می‌شود. با استفاده از این ویژگی امنیتی می‌توانید از حملات احتمالی که با هدف به‌دست‌آوردن اطلاعات حساب شما‌ صورت می‌گیرد، جلوگیری کنید.

احراز هویت

٣. دستگاه خود را به‌روز نگه دارید و از بدافزارها دور کنید

بدافزارهای بسیاری هستند که برای ربودن اطلاعات دستگاه شما استفاده می‌شوند. این بدافزارها امکان دسترسی آسان به اکانت‌های شما را برای هکرها فراهم می‌کنند. برای محافظت از دستگاهتان درمقابل بدافزارها همیشه این نکات را رعایت کنید:

  • از آنتی‌ویروس به‌روز‌شده استفاده و دستگاه خود را از‌طریق آن مرتباً اسکن کنید.
  • سیستم‌عامل دستگاه خود را به‌روز نگه‌ دارید و به‌روزرسانی‌های امنیتی آن‌ را فراموش نکنید.
  • از جدیدترین نسخه نرم‌افزارهای خود استفاده کنید؛ مخصوصاً نرم‌افزار مرورگر دستگاهتان.
  • با استفاده از بلاکر تبلیغات، از فعالیت بدافزارهای تبلیغاتی که از‌طریق مرورگر فعال هستند، جلوگیری کنید.
  • از افزونه‌های مرورگر که افراد ناشناس توسعه داده‌اند، استفاده نکنید.
امنیت ارزهای دیجیتال

۴. ایمیل خود را امن کنید تا امنیت ارز دیجیتال را افزایش دهید

برای افزایش امنیت ارز دیجیتال، پسورد ایمیل خود را مرتباً تغییر دهید. همچنین، پیشنهاد می‌کنیم که از روش 2FA برای ایمیل خود استفاده کنید. برای بررسی این موضوع که ایمیل شما در خطر است یا خیر، از وب‌سایت‌هایی مانند https://haveibeenpwned.com می‌توانید استفاده کنید.

پسوورد کیف پول دیجیتال

۵. از اکانت Cloud Storage خودتان محافظت کنید

درصورت دسترسی هکر به اطلاعات اکانت Cloud Storage شما، به‌خطر‌افتادن اکانت‌های دیگر شما هم بسیار محتمل است؛ زیرا اطلاعات بسیاری ازطریق تلفن هوشمند یا کامپیوتر با اکانت Cloud Storage شما همسان‌سازی می‌شوند. برای امن‌کردن اکانت خود باید به‌صورت زیر عمل کنید:

  • استفاده از پسوردی در چهارچوب توضیحات پیشنهاد اول
  • استفاده از 2FA
  • استفاده از ایمیل برای ورود به Cloud Storage
  • غیرفعال‌کردن Backup از دستگاهتان به Cloud Storage
امنیت بالای رمز ارز

۶. فهرست سفید (Whitelist) برداشت از حساب خود برای آدرس‌های خاص را فعال کنید

ویژگی Whitlisting یکی از ویژگی‌های امنیتی است که فهرست خاصی از آدرس‌های منتخب و مشخص‌شده را تعیین می‌کنید. اگر این ویژگی فعال باشد، اکانت شما فقط می‌تواند رمزارزها را به آدرس‌های منتخب در فهرست سفید ارسال کند.

لیست سفید

٧. اکانت خود را باید خودتان مدیریت کنید

بهتر این است که همیشه خودتان کنترل اکانت خود را به‌دست بگیرید. از قراردادن اطلاعات ورود به اکانت خود دراختیار دیگران خودداری کنید. همچنین، به اشخاص دیگر اجازه ندهید که با اسمتان اکانت بسازند. حتی اگر کسی اکانت شما را مدیریت می‌کند، هیچ‌وقت نباید دسترسی کامل به اکانت شما داشته باشد.

کنترل اکانت

٨. به فعالیت‌های آنلاین خود دقت کنید

فعالیت گذشته خود در فضای مجازی را مرور کنید و ببینید چه اطلاعات شخصی از شما در فضای آنلاین وجود دارد که ممکن است شخصی بتواند درباره جزئیات مهم اطلاعات هویتی شما اطلاع پیدا کند.

درباره اکانت‌های تقلبی در توییتر و فیسبوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی حساس باشید. این اکانت‌های تقلبی ممکن است برای ربودن اطلاعات مهم شما برای دسترسی به اکانت‌های مالی‌تان اقدام کنند.

اگر افرادی به شما پیشنهاد‌های خوبی ارائه می‌کنند؛ به‌طوری‌که تا حدی مشکوک باشند، کارشناسان پیشنهاد می‌کنند تا این قبیل اکانت‌ها را مسدود کنید؛ حتی اگر آن‌ها را اشخاص معروف یا اینفلوئنسرها تأیید کرده باشند.

مراقبت از امنیت ارزهای دیجیتال

٩. فقط ایمیل‌هایی را باز کنید که از آدرس‌های معتبر ارسال شده‌اند

به آدرس ایمیل‌هایی که معتبر به‌نظر می‌رسند یا به آدرس‌‌های ایمیل‌ معتبر شبیه هستند، اعتماد نکنید. آدرس‌های ایمیل‌ صرافی‌ یا صرافی‌هایی که در آن‌ها فعال هستید، مشخص هستند. پس به غیر از آدرس‌های معتبر، به‌ آدرس دیگری اعتماد نکنید.

ایمیل های معتبر در ارزهای دیجیتال

جمع‌بندی

در این مقاله از بلاگ تترلند، سعی کردیم نکات مهمی را بیان کنیم که رعایت‌کردن آن‌ها موجب افزایش امنیت فعالیت‌های شما در‌زمینه ارز دیجیتال می‌شود. ما درمجوعه تترلند همواره بر اصل حفظ امنیت کاربران خود پایبند هستیم. شما امکان خرید تتر و فروش تتر با بیشترین امنیت و کمترین کارمزد را در تترلند دارید.

خرید تتر

برای آگاهی از آخرین تغییرات لحظه‌ای نرخ تتر، می‌توانید به وب‌سایت تترلند مراجعه کنید. همچنین، تمامی آموزش‌های موردنیاز درباره نحوه خرید تتر و فروش تتر در وبلاگ تترلند موجود هستند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. سپاس از شما همراه گرامی، باعث خشنودی ما هست که برای شما مفید واقع شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا