آموزشمقاله

شبکه ERGO چیست؟

امروزه، دنیای رمزارزها بیش‌از‌پیش در کانون توجه قرار گرفته است و معامله‌گران زیادی وارد این فضا می‌شوند. امنیت فراوان و حذف واسطه‌گران ازجمله دلایل مهمی هستند که باعث شده‌اند افراد به‌ بازار رمزارزها جذب شوند. یکی از مفاهیم این بازار شبکه ERGO است.

شبکه ERGO بلاکچینی ایمن است و بر‌اساس عملکردهای مالی و غیر‌متمرکز (DeFi) عمل می‌کند. با‌توجه‌به اینکه شناخت این شبکه برای فعالان این حوزه بسیار مهم است، در این مقاله از بلاگ تترلند، شبکه ERGO را به‌طور کامل معرفی و بررسی می‌کنیم.

معرفی شبکه ERGO

طبق گزارش وب‌سایت Phemex، شبکه ERGO بلاکچین امنی است که بر‌اساس عملکردهای مالی و غیرمتمرکز کار می‌کند. هدف از این شبکه ترکیب بهترین‌ ویژگی‌های اتریوم با ویژگی‌هایی است که بیت کوین ارائه می‌دهد.

این شبکه براساس پروتکل اثبات کار (PoW) کار می‌کند که عملکردش مشابه به پروتکل اجماع است. بد نیست بدانید که بیتکوین برای اطمینان از ایمن‌بودن شبکه خود و در‌دسترس‌‌بودن قراردادهای هوشمند از پروتکل اجماع استفاده می‌کند.

در ERGO ویژگی‌های امنیتی از بیتکوین اقتباس شده‌اند و قراردادهای هوشمند و ویژگی‌های غیرمتمرکز بر‌اساس اتریوم قرار گرفته‌اند. در‌نتیجه، اگر تصمیم بگیرید که توکن‌های ERGO را استخراج کنید، باید بدانید این پلتفرم از «Autolykos» استفاده می‌کند که نسخه‌ تغییریافته پروتکل استخراج بیتکوین است.

تاریخچه ERGO

محقق و مهندسی به نام الکساندر کپورنوی (Alexander Chepurnoy) این شبکه رمزنگاری‌شده را ایجاد کرد. او در دنیای رمزارزها بسیار شناخته‌شده و در تمامی این سال‌ها مقالات متعددی را درباره فناوری بلاکچین انتشار داده است.

قبل از اینکه شبکه ارگو ایجاد شود، او به‌عنوان محقق در شرکت مهندسی و تحقیقاتی Cardano کار می‌کرد. در ژوئن۲۰۱۹، او با همکارش، دمیتری مشکوف (Dmitry Meshkov)، پروژه راه‌اندازی و توسعه ERGO را آغاز کرد.

زمانی‌که پروژه ERGO آغاز شد، الکساندر کپورنوی اعلام کرد که این شبکه برای ارائه قراردادهای هوشمند و گسترده ساخته شده است و ویژگی‌های امنیتی بسیار زیادی دارد.

ERGO چگونه کار می‌کند؟

شبکه ERGO بر ترکیب ویژگی‌های برتر اتریوم و بیتکوین تمرکز دارد. این پلتفرم به‌گونه‌ای طراحی شده است که قراردادهای مالی کارآمدتر و مطمئن‌تری ارائه می‌دهد و از قابلیت‌های جامع DeFi برخوردار است. به این موضوع توجه کنید که ویژگی «مالی غیرمتمرکز» به قراردادهایی اطلاق می‌شود که بانک‌های متمرکز را از تراکنش‌های مالی حذف می‌کنند.

روش استخراج

روش استخراج شبکه ERGO مشابه بیتکوین است و امکان اعتبارسنجی سکه‌های جدید را برای کاربران فراهم می‌سازد. باوجوداین، اندازه کامپیوتر به فعالیت‌های استخراج محدود است. این امر بدین‌معناست مزارع استخراج بزرگی که مقادیر زیادی کربن مصرف می‌کنند، توسعه پیدا نمی‌کنند.

بلاکچین برنامه‌ریزی‌شدنی

بلاکچین شبکه ERGO مشابه اتریوم و برنامه‌ریزی‌شدنی است. با‌توجه‌به این ویژگی‌، این شبکه می‌تواند میزبان برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) باشد. ERGO این قابلیت را بدون دریافت هزینه تراکنش ارائه می‌دهد.

به‌طور‌کلی، توسعه DApp در اتریوم با مشکلات زیادی همراه است؛ زیرا هزینه تراکنش‌ها با‌توجه‌به تراکم فعلی شبکه متغیر است. درنتیجه، این امر برآورد هزینه‌های توسعه را عملاً غیر‌ممکن می‌کند.

ناگفته نماند که ERGO مبلغ دقیقی برای توسعه برنامه در آن مشخص می‌کند و همین امر باعث شده است تا توسعه‌دهندگان به‌سمت این شبکه متمایل شوند.

قراردادهای هوشمند

ویژگی‌های خاص و منحصر‌به‌فرد شبکه ERGO و وجود زبان قرارداد هوشمند ErgoScript باعث شده‌اند تا قراردادهای مالی پیچیده‌تر و مطمئن‌تری در این شبکه ایجاد شوند. تیم Ergo به این مسئله معتقد است که وجود این شبکه برای پیشرفت صنعت DeFi در سال‌های آینده ضروری است.

هر توکنی که در قرارداد هوشمند در Ergo میزبانی می‌شود، لایه حفاظتی اضافه‌ای دارد و اطلاعاتی نظیر جزئیات زمان استفاده از توکن و افرادی که می‌توانند از توکن استفاده کنند و شرایطی که برای استفاده از آن وجود دارد، در خود حفظ می‌کند.

زبان ErgoScript باعث شده‌ است قراردادهای هوشمند با پروتکل‌های زیگما و گره‌های نور ساده‌سازی شوند. گره‌های سبک به نگه‌داری از نسخه کامل بلاکچین نیاز ندارند و ۲۴ساعته در ۷ روز هفته اجرا می‌شوند. این مسئله باعث می‌شود تا قدرت محاسباتی و فضای ذخیره‌سازی کمتری استفاده شود.

نکته دیگر اینکه شبکه ERGO با موبایل سازگار است. فراموش نکنید که شبکه ERGO از زبان‌های برنامه‌نویسی همه‌منظوره مانند پایتون یا جاوا‌اسکریپت استفاده نمی‌کند؛ بلکه ErgoScript کدی را به‌طور خاص برای امور مالی غیرمتمرکز می‌سازد که استفاده از آن نسبتاً آسان است.

آیا سرمایه‌گذاری روی شبکه ERGO ایده خوبی است؟

به‌طورکلی، دلایل متفاوتی وجود دارند که باعث می‌شوند سرمایه‌گذاری روی شبکه ارگو سرمایه‌گذاری هدفمندی در نظر گرفته شود. این پلتفرم توانسته است ویژگی‌های قوی بیتکوین و اتریوم را جذب کند و همین امر باعث می‌شود احتمال بروز مشکلات کاهش پیدا کند.

اگر هدف اصلی شما از سرمایه‌گذاری در رمزارزها استفاده از شبکه‌ای است که حریم خصوصی برای معاملات در نظر گرفته است، باید بدانید ارگو شبکه‌ای ایدئال است.

بهتر است بدانید رشد توکن تا حد زیادی به مشارکت جامعه و حمایت توسعه‌دهندگان DApp بستگی دارد. با‌وجود‌این، ممکن است از قابلیت‌های رشد ارگو در آینده مطمئن نباشید؛ اما باید بدانید که قیمت نسبتاً ارزان ERGO می‌تواند بدین‌معنا باشد که بدون سرمایه‌گذاری درخورتوجه می‌توانید آن را به مجموعه خود اضافه کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب، اطلاعات کاملی درباره‌ شبکه ERGO ارائه دادیم. همان‌طور‌که اشاره کردیم، ERGO بلاکچین امنی است که براساس عملکردهای مالی و غیرمتمرکز کار می‌کند. هدف از این شبکه ترکیب بهترین‌ ویژگی‌های اتریوم با ویژگی‌هایی است که بیتکوین ارائه می‌دهد. همین امر باعث شده است تا ارگو به پلتفرم بسیار قدرتمندی تبدیل شود.

در سال ۲۰۱۹، Alexander Chepurnoy این پروژه را رونمایی کرد. با‌توجه‌به قابلیت‌های موجود در این شبکه، تیم ERGO عمیقاً به این مسئله اعتقاد دارد که وجود این شبکه برای پیشرفت صنعت DeFi در سال‌های آینده ضروری است. سرمایه‌گذاری روی این رمزارز از جهات مختلفی می‌تواند به‌نفع شما باشد. بااین‌حال، توصیه می‌‌کنیم که برای این کار شتاب‌زده عمل نکنید و به‌اندازه کافی تحقیق کنید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
phemexbybit

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا