آموزشدسته‌بندی نشدهمقاله

پلتفرم معاملاتی جی ترید (gTrade) چیست؟

پلتفرم جی ترید (gTrade) یکی از پرطرفدارترین سکوهای معاملاتی اهرمی است که توانسته کاربران پرشماری را برای خود دست‌وپا کند. بیشتر پلتفرم‌های معاملاتی اهرمی قادر به ارائه تجربه کاربری ایدئالی به معامله‌گران نیستند.

این پلتفرم‌ها کارمزدهای گزافی را بر کاربران خود تحمیل می‌کنند، به‌دلیل ساختارهای امنیتی شکننده، طعمه‌های جذابی برای هکرها هستند و مهم‌تر از همه، قیمت واقعی یک دارایی را به کاربر نشان نمی‌دهند.

بااین‌حال، پلتفرم‌های معاملاتی اهرمی از ویژگی بی‌بدیل و جذابی برخوردارند و آن امکان استفاده از اهرم‌های بالا در معاملات ابزارهای مشتقه است.

پلتفرم مبادلاتی جی ترید ازجمله محصولات مجموعه «گینز نتورک» (Gains Network) و سکوی معاملاتی اهرمی غیرمتمرکزی است که می‌خواهد حرفی تازه در حوزه تسهیل معاملات ابزارهای مشتقه بزند و پلتفرم‌های سنتی را از میدان رقابت به در کند.

در این مقاله از بلاگ تترلند، می‌خواهیم به‌طور اجمالی با پلتفرم معاملاتی جی ترید آشنا شویم. تا پایان با ما همراه باشید.

پلتفرم جی ترید چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، جی ترید پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکزی است که در آن کاربران می‌توانند درباره قیمت حقیقی دارایی‌های فهرست‌شده گمانه‌زنی کنند. این در حالی است که در دیگر پلتفرم‌های متمرکز از قراردادهای دائمی برای قیمت‌گذاری دارایی‌ها استفاده می‌شود.

پلتفرم جی ترید از اوراکل‌های سفارشی‌سازی‌شده چین لینک برای استخراج قیمت‌ها از هفت سکوی مبادلاتی متمرکز استفاده می‌کند و سپس میانگین این قیمت‌ها را به‌عنوان قیمت حقیقی دارایی در اختیار کاربر می‌گذارد. بدین‌ترتیب،‌ معامله‌گران آسوده‌خاطرند که دارایی‌ها را با قیمت‌های واقعی و نزدیک به میانگین دادوستد می‌کنند.

علاوه‌براین، آن‌ها می‌توانند از ضرایب اهرمی بالا برای افزایش حاشیه سود خود استفاده کنند که در دیگر سکوهای معاملاتی سنتی دردسترس‌ نیست.

پلتفرم معاملاتی gTrade با استخراج و تخمین قیمت‌ها به‌طور دقیق،‌ مانع از دست‌کاری قیمتی یا معامله دارایی‌ها خارج از محدوده قیمتی میانگین می‌شود.

بدین‌ترتیب، معامله‌گران متخلف در دستیابی به اهداف خود برای سفارش‌گذاری جعلی و قیمت‌گذاری مصنوعی دارایی‌ها ناکام می‌مانند و پلتفرم به محیطی امن برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران سالم تبدیل می‌شود.

پلتفرم جی ترید

اتکا به رمزارز GNS

پلتفرم معاملاتی جی ترید توکن کاربردی ویژه‌ای موسوم به «جی ان اس» (GNS) دارد. در بیشتر سکوهای معاملاتی، گردانندگان برای تأمین اعتبار معاملات اهرمی از استقراض استفاده می‌کنند.

پلتفرم جی ترید از سازوکاری ویژه شامل ضرب و امحای توکن‌های GNS برای تأمین اعتبار بهره می‌برد و حتی برای تسهیل محاسبات، سودها و زیان‌های احتمالی را شبیه‌سازی می‌کند.

بدین‌ترتیب و با اتکا به محاسبات و شبیه‌سازی‌های دقیق، پلتفرم معاملاتی gTrade می‌تواند خدمات خود را با کارمزدی کمتر دراختیار معامله‌گران بگذارد. علاوه‌براین، کارمزدهای دریافتی از کاربران تحمیع‌ و در قالب درآمد به حساب تأمین‌کنندگان نقدینگی توکن GNS واریز می‌شود.

در پلتفرم معاملاتی gTrade، کل نقدینگی در استخر جفت‌ارز GNS/DAI ته‌نشین می‌شود و دراین‌میان، توکن GNS نقش دارایی مصنوعی را برای تمامی توکن‌های فهرست‌شده در پلتفرم بازی می‌کند.

هر بار که موقعیت معاملاتی باز می‌شود، تعدادی توکن GNS ضرب یا امحا می‌شود و هم‌زمان معادل آن توکن DAI دراختیار خزانه معاملاتی پلتفرم قرار می‌گیرد تا برای پرداخت سود احتمالی موقعیت معاملاتی استفاده شود.

سپس بات‌های معاملاتی به‌طور خودکار توکن‌های دای کسرشده از خزانه را با ساخت و عرضه تدریجی و پیوسته توکن GNS جبران می‌کنند. درنتیجه، می‌توان گفت که این سازوکار نوعی فشار ضدتورمی فزاینده برای عرضه توکن‌های GNS ایجاد می‌کند.

جمع‌بندی

گردانندگان پلتفرم معاملاتی جی ترید مدعی‌اند که توانسته‌اند معضل معاملات اهرمی غیرمتمرکز را حل‌وفصل کنند؛ همچنان که یونی سواپ (Uniswap) توانست از پسِ حل معاملات آنی غیرمتمرکز بربیاید. افزون‌براین، سکان‌داران جی ترید بر این باورند که نرخ بهره‌وری سرمایه آن‌ها صد برابر بیشتر از رقبای متمرکز یا غیرمتمرکزشان است.

گفتنی است که کارمزد تأمین وجوه معاملاتی پلتفرم gTrade برابر با صفر است. درحال‌حاضر این سکوی معاملاتی از بیش از ده جفت‌ارز فارکس و ۳۷ رمزارز پشتیبانی می‌کند. علاوه‌براین، به کاربران اجازه می‌دهد تا زمام کنترل دارایی‌های رمزارزی خود را به‌طور کامل دراختیار داشته باشند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا