اخبار

حملات دوره‌ای جایگزین؛ مشکلی جدی در شبکه لایتنینگ بیت کوین

آنتوان ریارد اعتقاد دارد جامعه بیت کوین با مشکلی جدی روبه‌روست. او این مشکل جدی را «حملات دوره‌ای جایگزین» در شبکه لایتنینگ بیت کوین می‌داند.

ریارد، یکی از محققان و توسعه‌دهندگان باسابقه در‌زمینه امنیت شبکه، به‌دلیل مسائل امنیتی مرتبط با اکوسیستم بیت کوین از تیم توسعه شبکه لایتنینگ بیت کوین کناره‌گیری می‌کند.

شبکه لایتنینگ فناوری لایه‌دومی است که روی بلاکچین بیت کوین ساخته شده است. این شبکه برای بهبود مقیاس‌پذیری و کارایی بیت کوین طراحی و درنهایت، باعث افزایش سرعت و کاهش کارمزد شبکه بیت کوین شده است.

به‌نوشته کوین‌تلگراف، شبکه لایتنینگ راه‌حلی برای ایجاد کانال‌های پرداخت و انجام چندین تراکنش خارج از زنجیره‌ است. حملات دوره‌ای جایگزین دقیقاً این کانال‌های پرداخت را هدف قرار می‌دهد. این نوع جدید حمله‌ها به مهاجم اجازه می‌دهد تا با سوء‌استفاده از ناهماهنگی‌های بین ممپول‌های فردی، وجوهی را از حساب‌های فعال در کانال پرداخت بدزدد.

ریارد درباره‌ این موضوع می‌گوید: 

فکر می‌کنم نوع جدید حملات دوره‌ای جایگزین، شبکه لایتنینگ را در موقعیت بسیار خطرناکی قرار می‌دهد. راه‌حل این مسئله می‌تواند اصلاحی در لایه پایه باشد. به‌عنوان مثال، اضافه‌کردن تاریخچه فشرده از تراکنش‌های عمومی یا برخی اجماع‌های ارتقا‌داده‌شده به اصلاح روند کمک می‌کند.

ریارد خاطرنشان می‌کند که حل معضل حملات جدید ممکن است به تغییراتی در شبکه اصلی بیت کوین نیاز داشته باشد:

این نوع تغییرات بیشتر در حوزه ایجاد شفافیت حداکثری در تراکنش‌های خرید را برای کل فعالان رمزارز ضروری می‌کند؛ زیرا ما در حال تغییر نیازمندی‌ها برای پردازش گره‌های کامل یا معماری امنیتی اکوسیستم غیرمتمرکز بیت‌ کوین برای توسعه یکپارچگی آن هستیم.

به‌نظر می‌رسد مشکلات متعددی مثل انتقادها درباره پیچیدگی شبکه و ملزومات تجربه کاربری پیش‌ روی توسعه‌دهندگان لایتنینگ وجود دارد. طبق داده‌های DefiLlama، از زمان آغاز به کار این شبکه  در سال ۲۰۱۸، تکنولوژی لایه‌دوم محبوبیت زیادی در میان کاربران پیدا کرده‌ و ارزش کل آن اکنون به ۱۵۹.۵میلیون دلار رسیده است. با‌این‌حال، این رقم در‌مقایسه‌با ارزش بازار ۵۸۷میلیارد‌دلاری بیت کوین بسیار اندک است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا