آموزشمتوسطمقاله

معاملات روزانه (Day Trading) چیست؟

معاملات روزانه یکی از استراتژی‌های معاملاتی رایج در بازار خرید ارز دیجیتال است. معامله‌گران روز در بیشتر بازارهای مالی مانند سهام، فارکس، کالاها و البته بازار ارزهای رمزنگاری فعال هستند.

آیا تجارت ارزهای دیجیتال به‌صورت روزانه ایده هوشمندانه‌ای برای شماست؟ معامله‌گران روزانه چگونه درآمد کسب می‌کنند؟ آیا باید تجارت روزانه را در بازار خرید ارز دیجیتال شروع کنید؟

در این مقاله از بلاگ تترلند، هرآنچه باید قبل از شروع معاملات روزانه و اطلاعات مربوط به آن بدانید، به‌طور کامل توضیح می‌دهیم؛ پس تا پایان ما را همراهی کنید.

معاملات روزانه (Day Trading) چیست؟

معاملات روزانه (Day Trading) استراتژی‌ای معاملاتی‌ شامل ورود به موقعیت‌ها و خروج از آن‌ها در همان روز معاملاتی است. از‌آن‌جا‌که معاملات خرید ارز دیجیتال یا فروش آن‌ها در همان روز اتفاق می‌افتد، به این استراتژی معاملات روزانه می‌گویند. هدف معامله‌گران روز استفاده از استراتژی‌هایی برای سودآوری از تغییرات قیمتی در یک ابزار مالی است.

اصطلاح «معامله‌گر روزانه یا تریدر روز» از بورس نشئت می‌گیرد؛ جایی که معامله فقط در روزهای کاری هفته فعال است. در این زمینه، معامله‌گران روز هرگز موقعیت‌های خود را باز نمی‌گذارند؛ زیرا هدف آن‌ها این است که از نوسان‌های قیمتی همان روز استفاده کنند.

تریدرهای روز چگونه با استفاده از معاملات روزانه درآمد کسب می‌کنند؟

تریدرهای روز چگونه با استفاده از معاملات روزانه (Day Trading) درآمد کسب می‌کنند؟

تریدرهای روز موفق درک عمیقی از بازار و تجربه‌های مناسبی دارند؛ چرا‌که معمولاً از تحلیل تکنیکال (TA) برای ایجاد ایده‌های تجاری استفاده می‌کنند. تریدرهای روز معمولاً از مقدار، نوسان‌های قیمت، الگوهای نمودار و شاخص‌های فنی برای شناسایی نقاط ورود و خروج برای معاملات خرید ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. مانند هر استراتژی معاملاتی، مدیریت ریسک برای موفقیت در معاملات روزانه ضروری است.

ازآن‌جاکه ممکن است وقایع اساسی بازار خرید ارز دیجیتال مدت‌زمان زیادی طول بکشد، معامله‌گران روز ممکن است خود را با تحلیل فاندامنتال (FA) درگیر نکنند. حتی در این صورت، برخی معامله‌گران روزانه هستند که استراتژی خود را براساس تجارت با استفاده از اخبار بنا می‌کنند. این امر به‌معنای یافتن دارایی‌هایی با حجم فراوان وابسته به خبرهای اخیر و بهره‌گیری از جهش موقتی برای افزایش فعالیت تجاری است.

معامله‌گران روز قصد دارند سود خود را از نوسان‌های بازار کسب کنند. به همین ترتیب، حجم و نقدینگی برای معاملات روزانه بسیار مهم است. به‌هر‌حال، معامله‌گران روزانه برای انجام معاملات سریع به نقدینگی زیادی نیاز دارند. این امر به‌ویژه درباره خارج‌شدن از یک موقعیت صدق می‌کند.

دراین‌میان، لغزشی بزرگ فقط در یک معامله می‌تواند تأثیر مخربی روی حساب معاملات تریدر روزانه بگذارد. به‌همین‌دلیل، آن‌ها معمولاً جفت بازارهای بسیاری را نقد و معامله می‌کنند؛ اما برخی از آن‌ها ممکن است فقط با یک بازار معامله ‌کنند؛ مانند بیتکوین یا تتر.

نحوه شروع تجارت با استفاده از معاملات روزانه

نحوه شروع تجارت با استفاده از معاملات روزانه (Day Trading)

اگر تصمیم گرفته‌اید که معاملات روزانه را در بازار خرید ارز دیجیتال شروع کنید، باید بدانید از کجا باید شروع کنید؟ مسلماً تحقیق در ابتدا لازمه شروع ورود به هر حوزه‌ای است. هرچه مطالعاتتان بیشتر باشد، بیشتر در این راه موفق خواهید شد.

حال، پس از تحقیق باید بررسی کنید تا متوجه شوید کدام صرافی از بهترین بسترهای معاملات آنلاین برای خرید ارز دیجیتال یا فروش آن با استفاده از معاملات روزانه است؟ پاسخ این پرسش به معیارهای شما بستگی دارد. صرافی‌های ارزهای دیجیتال زیادی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها معاملات خود را شروع کنید؛ مثلاً صرافی بایننس و کوینکس و بیتفینکس.

شما می‌توانید با استفاده از صرافی تترلند، مبادله تتر/ریال خود را به‌صورت خودکار و ۲۴ساعته انجام دهید.

استراتژی‌های معاملات روزانه

استراتژی‌های معاملات روزانه (Day Trading)

اسکالپینگ

اسکالپینگ استراتژی تجاری بسیار معمولی در بین تریدرهای روز است. این استراتژی شامل استفاده از نوسان‌های کم قیمتی است که در بازه‌های زمانی کوتاه اتفاق می‌افتد.

معاملات محدوده

معاملات محدوده استراتژی ساده‌ای به‌شمار می‌آید که شامل تجزیه‌و‌تحلیل نمودار کندل و بررسی سطح حمایت و مقاومت است. همان‌طورکه از نامش پیداست، معامله‌گران محدوده به‌دنبال دامنه قیمت در ساختار بازار هستند و ایده‌های تجاری را بر‌اساس آن دامنه‌ها ایجاد می‌کنند.

به‌عنوان مثال، اگر قیمت بین سطح حمایت و مقاومت باشد، معامله‌گر محدوده می‌تواند سطح حمایت را بخرد و سطح مقاومت را بفروشد. برعکس، او می‌تواند سطح مقاومت را کوتاه کند و در سطح حمایت خارج شود.

فروش تتر

معامله با فرکانس بالا (HFT)

معاملات با فرکانس بالا نوعی استراتژی تجارت الگوریتمی است که معمولاً معامله‌گران کمّی (معامله‌گران کوانت) از آن استفاده می‌کنند. این نوع معامله شامل توسعه الگوریتم‌ها و ربات‌های تجاری است که می‌توانند به‌سرعت در مدت‌زمان کوتاهی وارد بسیاری از موقعیت‌ها و از آن‌ها خارج شوند.

آیا باید برای کسب درآمد معاملات روزانه را شروع کنم؟

آیا باید برای کسب درآمد معاملات روزانه (Day Trading) را شروع کنیم؟

تجارت روزانه در بازار خرید ارز دیجیتال می‌تواند استراتژی بسیار سودآوری باشد؛ اما چند نکته وجود دارد که باید قبل از شروع آن‌ها را در نظر گرفت. ازآن‌جاکه تجارت روزانه به تصمیم‌گیری سریع و اجرای سریع نیاز دارد، می‌تواند بسیار استرس‌زا و طاقت‌فرسا باشد.

معاملات روزانه نیز می‌تواند ریسک زیادی داشته باشد و به درک کاملی از بازار نیاز دارد. بد نیست بدانید که باید طولانی‌مدت به صفحه‌نمایش نگاه کنید تا نوسان‌ها را رصد کنید.

جمع‌بندی

معاملات روزانه، استراتژی معاملاتی مورد‌استفاده در معاملات سهام، به همان اندازه در بازار خرید ارز دیجیتال نیز به‌کار برده می‌شود. تریدرهای روزانه از استراتژی‌های معاملات روزانه استفاده می‌کنند تا از نوسان‌های بازار سود ببرند و معمولاً بیش از یک روز در موقعیت‌ها باقی نمی‌مانند.

معامله‌گران روزانه بازار خرید ارز دیجیتال از تجزیه‌و‌تحلیل فنی و الگوهای نمودار و شاخص‌های فنی برای شناسایی تنظیمات تجاری استفاده می‌کنند. برخی از استراتژی‌های رایج معاملات روزانه عبارت‌اند از: اسکالپینگ و معاملات محدوده و معاملات با فرکانس بالا.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا