آموزشمبتدی

معرفی رمزارز انجین کوین (ENJ) و نحوه خرید آن

انجین (Enjin) اکوسیستمی است که ساخت، توزیع، ذخیره‌سازی، معامله و استفاده از دارایی‌های توکنیزه‌شده را امکان‌پذیر می‌کند. چشم‌انداز این پلتفرم ایجاد شبکه‌ای از توکن‌های فرا‌زنجیره‌ای و مقیاس‌پذیر است که در آن فرایند ایجاد، ترید و تبدیل NFT‌ها انجام می‌شود و رابط کاربری ساده‌ای دارد.

انجین به‌دلیل سرعت زیاد و هزینه کم، NFT‌ها را دسترس‌پذیرتر کرده و باعث افزایش مجموع معاملات این نوع از توکن‌های رمزارزی شده است. با شکوفایی هر‌چه‌بیشتر NFT‌ها در میان کاربران، توکن‌هایی مانند ENJ نقش مهمی در به‌کارگیری آزادسازی قدرت دارایی‌های دیجیتال و دارایی‌های توکنیزه‌شده منحصربه‌فرد مانند توکن‌های بازی ایفا می‌کنند.

در این مقاله از بلاگ تترلند، اکوسیستم انجین و رمزارز بومی آن، یعنی انجین (ENJ) را بررسی می‌کنیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

معرفی انجین (Enjin) و ویژگی‌های آن

با ظهور توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) مبتنی‌بر بلاکچین و تأثیر آن‌ها بر ظهور وب ۳، تعدادی از پروژه‌های NFT توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند؛ زیرا توانسته‌اند داده‌های مهم را به‌صورت تصویری روی بلاکچین ذخیره کنند.

یکی از این پروژه‌های برتر در این زمینه، انجین است که در سال ۲۰۰۹، ماکسیم بلاگوف (Maxim Blagov) و ویتک رادومسکی (Witek Radomski) آن را معرفی کردند. توسعه‌دهندگان و مشاغل و افراد عادی می‌توانند به‌کمک این اکوسیستم، NFT را توسعه دهند و خریدوفروش و درآمدزایی از این توکن‌ها را امکان‌پذیر کنند.

کاربران با استفاده از کیف‌پول Enjin می‌توانند توکن‌های رمزارزی و NFT را مدیریت کنند، آن‌ها را با استفاده از کدهای QR ساده به‌اشتراک بگذارند، به فروشگاه‌ها این توکن‌ها دسترسی پیدا و NFT‌های نایاب را جمع‌آوری کنند.

در اکوسیستم انجین، تمامی تراکنش‌ها با توکن بومی ENJ انجام می‌شود و عملکردهای مختلف و مدیریت دارایی‌های دیجیتال نیز با استفاده از اپلیکیشن موبایلی مرتبط به‌راحتی انجام‌شدنی است.

کاربردهای انجین

کارآفرینان با استفاده از انجین می‌توانند پروژه‌های بازی، هنری، موسیقی و ورزشی مبتنی‌بر NFT را برای ایجاد کوین‌های شخصی‌سازی‌شده بدون نیاز به کدنویسی پیاده‌سازی کنند.

در این اکوسیستم، تراکنش‌های بدون کارمزد برای NFT‌ها و ارز دیجیتال ENJ به‌کمک بریج JumpNET امکان‌پذیر و این پلتفرم با تمامی محصولات انجین مانند بلاکچین مبتنی‌بر Enjin Beam و فروشگاه و کیف‌پول Enjin Wallet یکپارچه شده است.

علاوه‌براین، انجین با همکاری افینیتی (Efinity) که پاراچینی مبتنی‌بر پولکادات است، برای سازندگان امکان مینت (ضرب) توکن‌ها را در بلاکچین‌های اختصاصی فراهم می‌کند.

شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و سامسونگ و BMW با یکپارچه‌کردن محصولات و خدمات انجین با پاداش‌های مبتنی‌بر بلاکچین خود، به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان امکان مدیریت و ذخیره‌سازی دارایی‌های دیجیتال را داده‌اند.

با به‌کارگیری هرچه‌بیشتر NFT‌ها در میان شرکت‌ها در سراسر جهان، انجین می‌تواند به یکی از شرکت‌های مهم‌ بلاکچینی تبدیل شود و دارندگان توکن ENJ از افزایش ارزش آن بهره ببرند.

معرفی رمزارز انجین کوین (ENJ)

توکن انجین کوین در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان توکنی ERC20 بر بستر اتریوم منتشر شد. از این توکن به‌صورت عمده برای خرید و فروش NFT در محصولات متنوعی که اکوسیستم Enjin فراهم کرده، استفاده می‌شود.

از توکن یادشده علاوه‌بر کاربرد اصلی‌اش و استفاده در پلتفرم‌های گیمینگ مختلف یکپارچه‌شده با اکوسیستم انجین، می‌توان مانند سایر رمزارزها استفاده و آن را ترید کرد.

همچنین، ENJ به گیمرها امکان می‌دهد تا آیتم‌های درون بازی یکتا مانند شخصیت و اکسسوری‌ها را به‌صورت توکن‌های سفارشی ذخیره و در زمان نیاز در ازای ENJ مبادله کنند. طرفداران NFT نیز در فروشگاه و پلتفرم نوظهور انجین می‌توانند توکن‌های NFT محبوب خود را تبادل کنند.

حداکثر تعداد توکن‌های انجین کوین یک‌میلیارد واحد است. با‌توجه‌به‌ محدود‌بودن تعداد توکن‌های ENJ، این نایابی در آینده به کنترل نرخ تورم آن کمک می‌کند. همچنین، از‌آن‌جاکه ENJ توکنی بر بستر اتریوم است، آن را می‌توان در کیف‌‌پول‌های اتریومی مانند تراست ولت و متامسک و لجر استفاده کرد.

آیا سرمایه‌گذاری در انجین مناسب است؟

توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از انجین برای بازی‌های بلاکچینی، آیتم و اکسسوری ایجاد کنند؛ ازاین‌رو، این پلتفرم و توکن ENJ برای کاربران و مشاغل به یک اندازه اهمیت دارد. با مشارکت بیشتر کاربران در اقتصاد مجازی، از NFT‌ها و رمزارزها برای استحکام بیشتر متاورس استفاده می‌شود. 

کیف‌پول دیجیتال Enjin Wallet

اکوسیستم انجین کیف‌پولی اختصاصی به نام Enjin Wallet دارد. گیمرها می‌توانند در این کیف‌پول رمزارزها و آیتم‌هایشان را ذخیره و ترید کنند. این والت دیجیتال برای کاربران امکان دسترسی به تمامی ویژگی‌های پلتفرم انجین را فراهم می‌کند.

علاوه‌براین، کاربران می‌توانند با اتصال این کیف‌پول به بازی‌های مختلف، از دارایی‌های ذخیره‌شده در آن استفاده کنند. امکان انجام تراکنش یا مبادله رمزارزها و آیتم‌های بازی به‌طور‌مستقیم درون Enjin Wallet فراهم است و می‌توان آن‌ها را در ازای توکن ENJ فروخت.

بازی‌های بلاکچینی مبتنی‌بر Enjin

در‌ادامه، تعدادی از بازی‌های بلاکچینی را معرفی می‌کنیم که از توکن انجین کوین (ENJ) و دارایی‌های دیجیتال مبتنی‌بر Enjin استفاده می‌کنند.

بازی Space Misfits

اسپیس میسفیتس بازی سندباکس MMO فضایی است. در این بازی، کاربران با استفاده از رمزارز به شکار و جمع‌آوری و استخراج آیتم‌ها می‌پردازند. همچنین، با استفاده از منابع انجین و توکنیزه‌کردن دارایی‌های مهم به‌صورت NFT، کنترل بیشتری بر بازی دارند. 

با استفاده از پل JumpNet و ارز داخل بازی BITS، این بازی توانسته است اقتصاد کسب درآمد ازطریق بازی (Play-to-Earn) را پیاده‌سازی کند.

انجین

بازی The Six Dragons

در این بازی، بازیکنان به‌کمک کیف‌پول‌های دیجیتال می‌توانند دارایی‌های دنیای واقعی را به‌شکل دارایی‌های دیجیتال داخل بازی درآورند. افزون‌براین، آنان پس از شکست دشمنان در بازی، توکن‌های رمزارزی مانند شمشیر و زره دریافت می‌کنند. 

این بازی با استفاده از فروشگاه درون بازی با نام «Blockchain Blacksmith Service»، توانسته است دارایی‌های توکنیزه جدیدی ایجاد کند.

نحوه خرید و قیمت انجین کوین (ENJ)

در‌صورتی‌که می‌خواهید رمز ارز انجین کوین را بخرید، می‌توانید از مبدل تترلند استفاده کنید. در مبدل تترلند، امکان خرید ENJ با استفاده از تومان یا تتر فراهم شده است.

برای این منظور، کافی است پس از احراز هویت در تترلند، وارد پیشخوان کاربری شوید و از قسمت کیف پول، تومان یا تتر به کیف پول خود واریز کنید. سپس، از قسمت مبدل کوین ENJ را انتخاب کنید و آن را بخرید. افزون‌براین، قیمت لحظه‌ای ENJ را از بخش «نرخ رمزارزهای تترلند» بر‌اساس تومان یا تتر می‌توانید مشاهده کنید.

سؤال‌های متداول

اکوسیستم انجین (Enjin) چیست؟

افراد می‌توانند به‌کمک اکوسیستم انجین به ایجاد و خریدوفروش و درآمدزایی از توکن‌های NFT بپردازند.

کاربرد رمز ارز انجین کوین (ENJ) چیست؟

از این توکن به‌صورت عمده برای خرید و فروش NFT در محصولات متنوعی که اکوسیستم Enjin فراهم کرده، استفاده می‌شود.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا