آموزشمبتدی

چگونه با توکن چیلیز از تیم ورزشی محبوب خود طرفداری کنیم؟

معرفی توکن هواداری چیلیز (CHZ) و کاربرد آن

تیم‌های ورزشی و برندها با استفاده از توکن‌های هواداری مانند چیلیز (CHZ)، ارتباط بیشتری با طرفداران دو‌آتشه خود برقرار می‌کنند. رابطه بین تیم‌های ورزشی یا گروه‌های موسیقی با طرفدارانشان به‌طور‌سنتی یک‌طرفه بوده است؛ بدین‌صورت که طرفداران بلیت یا کالاهایی را می‌خریدند و تیم یا گروه موسیقی از پول آن بهره می‌برد. حال شکل جدیدی از ارزهای دیجیتال به نام توکن هواداری قصد دارد این نوع رابطه را تغییر دهد.

در این مقاله از بلاگ تترلند، با توکن‌های هواداری و پلتفرم سوسیوز و توکن چیلیز به‌طور‌کامل آشنا خواهیم شد.

توکن هواداری (Fan Token) چیست؟

توکن‌های هواداری گونه‌ای از رمزارزها هستند که با هدف اعطای مزایای عضویت به طرفداران تیم‌ها یا گروه‌های موسیقی یا سایر گروه‌ها طراحی شده‌اند. به صاحبان توکن‌های هواداری اغلب مزایای ویژه‌ای مانند محتوای اختصاصی و جوایز و حق رأی‌گیری درباره تصمیم‌های باشگاه داده می‌شود.

توکن‌های هواداری برای هر دو گروه خریدار و صادرکننده مزایایی دارد. طرفداران با خرید این توکن‌ها فرصت تصمیم‌گیری درباره آینده تیم محبوب خود را پیدا می‌کنند؛ هرچند این حقوق ناچیز است و تیم به اجرای آن‌ها ملزم نیست.

همچنین، طرفداران به امید افزایش قیمت توکن‌های هواداری می‌توانند در بازارهای وب ۳ سرمایه‌گذاری کنند. درمقابل نیز، تیم‌ها از درآمد حاصل از فروش توکن برای اهداف خود استفاده می‌کنند.

کاربرد توکن هواداری

طرفداران توکن‌های هواداری را مانند سایر رمزارزها خرید‌و‌فروش می‌کنند. در زمان ترید، قیمت توکن براساس حرکت بازار و محبوب‌بودن آن ممکن است تغییر کند. مزایای درنظرگرفته‌شده برای طرفداران باعث می‌شود آنان در مسائل مربوط به باشگاه بیشتر مشارکت کنند و در طول زمان نیز با افزایش قیمت توکن، ارزش باشگاه بیشتر می‌شود. 

توکن‌های طرفداری جامعه‌ای از طرفداران وفادار را تشکیل می‌دهند. زمانی‌که صاحب توکن مقدار مشخصی از توکن را تهیه کرد، حق شرکت در موضوعات مختلفی را به‌دست می‌آورد که باشگاه به او ارائه می‌دهد. این موضوعات را اغلب باشگاه تعیین می‌کند؛ اما معمولاً شامل موارد زیر است:

  • طراحی اقلام باشگاهی
  • طراحی اتوبوس بازیکنان در سفرهای ورزشی
  • موارد مربوط به بلیت‌فروشی
  • مکان انجام بازی

توکن‌های طرفداری حاکمیت محدودی برای صاحبان آن ایجاد می‌کنند. برای مثال، توکن طرفداری پاریس‌سن‌ژرمن (PSG) به هوادارانش امکان تصمیم‌گیری درباره کاور نسخه Fan-Edition بازی FIFA 22 را داد. همچنین، هواداران توانستند پیامی با این مضمون طراحی کنند: «با‌هم می‌توانیم، با‌هم موفق می‌شویم.

«بیایید قدمی دیگر به‌سوی افتخار و پیروزی برداریم». این پیام داخل کمدهای بازیکنان در رختکن قرار داده شده بود.

توکن طرفداری چیلز

معرفی پلتفرم هواداری سوسیوز (Socois)

پلتفرم سوسیوز را شرکت چیلیز (Chiliz) به‌وجود آورده و بر بازار توکن‌های هواداری مسلط است. دلیل این امر آن است که اغلب توکن‌های هواداری عرضه‌شده با رشته فوتبال ارتباط دارند و این پلتفرم با تیم‌های مطرح دنیا قرارداد بسته است. در‌ادامه، به تعدادی از تیم‌های فوتبالی اشاره می‌کنیم که در این پلتفرم توکن هواداری عرضه کرده‌اند.

  •  توکن BAR را تیم بارسلونا در سوسیوز عرضه کرده است. جالب است بدانید هواداران تیم بارسلونا با استفاده از این توکن توانسته‌اند درباره دکور رختکن و بازوبند کاپیتانی این تیم تصمیم‌گیری کنند.
  • توکن INTER را باشگاه  اینترمیلان عرضه کرده است. هواداران این باشگاه با استفاده از توکن هواداری اینتر توانسته‌اند آهنگ جشن گل جدید این تیم را پس از هشت سال تعیین کنند و درباره طراحی اتوبوس رسمی بازیکنان نیز نظر دهند.
  • توکن دیگر موجود در پلتفرم سوسیوز، توکن باشگاه منچسترسیتی با نماد CITY است. هواداران با استفاده از توکن سیتی، تصویری که در قسمت بازیکنان در ورزشگاه ومبلی به‌نمایش درمی‌آید و مقاله‌ای درباره فصل خاطره‌انگیزی که باشگاه سپری کرد، تعیین کردند.

سوسیوز، تنها پلتفرم توکن‌های هواداری در دنیای ارزهای دیجیتال نیست. برای مثال، بایننس نیز پلتفرم هواداری را راه‌اندازی کرده است و تیم‌های آلپاین F1، لاتزیو، پورتو و سانتوس در آن حضور دارند.

نحوه خرید توکن طرفداری چیلیز (CHZ)

برای خرید توکن طرفداری چیلیز (CHZ) و سرمایه‌گذاری در آن، می‌توانید از قسمت مبدل تترلند اقدام کنید. برای این کار، کافی است ابتدا با استفاده از کارت بانکی یا روش انتقال بانکی کیف‌پول تومانی را شارژ کنید یا تترهای خود را به کیف‌پول تتری خود در تترلند انتقال دهید.

سپس، از پیشخوان کاربری وارد قسمت مبدل شوید و با انتخاب تومان یا تتر و سپس انتخاب چیلیز (CHZ) از فهرست رمزارزهای موجود، فرایند تبدیل را انجام دهید. چیلیز دریافتی به‌صورت آنی به کیف‌پول شما در تترلند واریز می‌شود.

نحوه خرید توکن طرفداری چیلیز (CHZ)

معرفی توکن هواداری چیلیز (CHZ)

چیلیز (CHZ) خود را به‌عنوان پیشروترین شرکت فین‌تکی و بلاکچینی فعال در‌زمینه ورزش و سرگرمی معرفی کرده است. این توکن پرطرفدارترین توکن هواداری‌ای است که تاکنون شناخته شده و بلاک‌چین اختصاصی خود را دارد.

همچنین، چیلیز پلتفرم socios.com را با هدف مشارکت طرفداران با تیم‌ها و گروه‌های پرطرفدار ایجاد کرده است. توکن CHZ توکنی ERC-20 و مبتنی‌بر بلاک چین اتریوم است. این توکن به‌عنوان ارز دیجیتال برای پلتفرم Socios.com و چیلیز عمل می‌کند.

چیلیز باعث خلق شکل جدیدی از رمزارزها، یعنی توکن هواداری، شده است. طرفداران با استفاده از این توکن‌های CHZ در پلتفرم سوسیوز، در تصمیم‌گیری‌های تیم دلخواهشان شرکت می‌کنند. این توکن مانند بلیت اختصاصی برای حلقه درونی طرفداران دوآتشه تیم‌های ورزشی یا گروه‌های موسیقی عمل می‌کند. هرچه فرد توکن بیشتری دراختیار داشته باشد، حق رأی بیشتری دارد و سطح کاربری‌اش افزایش می‌یابد و می‌تواند به یکی از هواداران VIP باشگاه تبدیل شود.  

باشگاه‌های ورزشی از پلتفرم سوسیوز برای افزایش مشارکت طرفداران و ایجاد مراکز هواداری در سرتاسر جهان استفاده می‌کنند. برای مثال، در آسیا جوامع هواداران ورزشی رشد چشمگیری کرده است. باشگاه‌ها می‌توانند به‌کمک توکن‌های هواداری درآمدی ثابت کسب کنند.

این درآمد دیجیتال و امن و شفاف است و مستقیماً به تجربه هواداران ارتباط دارد. با استفاده از توکن چیلیز در پلتفرم سوسیوز، می‌توان در عرضه اولیه توکن هواداری (FTO) شرکت کرد و به اتاق اختصاصی سوسیوز راه یافت که برای رخدادهای جدید در باشگاه‌ها اختصاص داده شده است.

جمع‌بندی

توکن طرفداری یکی از انواع ارزهای دیجیتال است که به صاحبانش امکان دسترسی به مزایای عضویت در باشگاه‌های هواداری را می‌دهد. با استفاده از توکن‌های طرفداری، می‌توان در تصمیم‌گیری‌های تیم‌های ورزشی و موسیقی، تجربه‌ی‌ کاربری، طراحی کالاها و جوایز باشگاه شرکت کرد.

یکی از پلتفرم‌های توکن هواداری سوسیوز (Socois) است. در این پلتفرم، با استفاده از توکن چیلیز (CHZ) می‌توان توکن باشگاه محبوب خود را خرید.  ناگفته نماند توکن چیلیز را از قسمت مبدل تترلند با کارمزد رایگان می‌توان تهیه کرد. برای مشاهده‌ی قیمت لحظه‌ای چیلیز می‌توانید از صفحه نرخ رمزارزها تترلند استفاده کنید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا