اخبار

چرخه قیمت ۴ساله قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که BTC هنوز جای رشد زیادی دارد

رمزارزها، به‌ویژه بیت کوین، با ماهیت نوسانی‌شان شناخته می‌شوند. همه کسانی که چند سالی است حضور در این بازار را تجربه کرده‌اند، خاطره افزایش یا کاهش قیمت شدید برخی از رمزارزها را به‌یاد می‌آورند. جدا از هیجان‌های شدید حاکم بر بازار در کوتاه مدت، تجربه نشان می‌دهد هولدرهایی که به سرمایه‌گذاری بلندمدت فکر می‌کنند، در بسیاری از مواقع مزد صبوری خود را به بهترین شکل ممکن می‌گیرند.

وب‌سایت تحلیل داده‌های درون‌زنجیره‌ای کریپتوکوانت در گزارشی تازه ادعا می‌کند بر‌اساس تجربه تاریخی، هر چرخه قیمت در نمودار بیت کوین ۴ سال زمان می‌برد. نکته مهم در گزارش کریپتوکوانت آن است هولدرهایی که در دوره‌ای چهار‌ساله برای مدت ۲ تا ۳ سال بیت‌کوین را نگه‌داری می‌کنند، بیشترین بازده ممکن را به‌دست می‌آورند.

هرچه زمان می‌گذرد، بر تعداد هولدرهای BTC اضافه می‌شود. این موضوع باعث شده است تا تعداد بیت‌کوین‌های فعال در بازار کریپتوکارنسی که دائماً در حال خرید‌و‌فروش هستند، در پایان سال ۲۰۲۳ به‌ کمترین سطح ممکن از ابتدای سال ۲۰۲۱ برسد. در‌واقع، این‌گونه به‌نظر می‌رسد که فعالان بازار کریپتو نیز به‌مرور‌زمان ترجیح می‌دهند به‌جای کسب سود از نوسان‌های قیمت، روی اهداف بلند‌مدت تمرکز کنند.

Cryptopotato می‌نویسد کسانی که در ژانویه۲۰۲۱ بیت کوین خریدند، اکنون در محدوده قیمت سربه‌سر قرار دارند. این مسئله از دو حالت خارج نیست: یا بیت‌کوین رویه‌های قبل از سودآوری طی چرخه‌های ۴ساله را تغییر داده است یا هنوز رشد بیت‌کوین در ماه‌های پیش رو ادامه خواهد یافت.

رویدادهای احتمالی مرتبط با بیت کوین در ۶ ماه ابتدایی سال ۲۰۲۴

این در حالی است که در ۶ ماه ابتدایی سال ۲۰۲۴، اخبار و رویدادهای فراوانی در‌انتظار خریداران بیت‌کوین است. همه منتظر هستند تا بعد از ماه‌ها کشمکش، نخستین صندوق ETF بیت کوین در ژانویه۲۰۲۴ تأیید شود. درصورتی‌که این اتفاق رخ دهد، سرمایه‌گذاران حقوقی سرمایه ورودی به بیت کوین را افزایش درخورتوجهی خواهند داد.

آوریل۲۰۲۴ به‌عنوان زمان تقریبی وقوع هاوینگ بیت‌کوین تخمین زده می‌شود. تجربه نشان می‌دهد که رویداد هاوینگ می‌تواند سکوی پرتابی برای قیمت بیت کوین در بلند مدت باشد. اوضاع اقتصاد کلان هم برای بیت کوین امیدوارکننده است؛ چراکه در سال ۲۰۲۴ سایه تورم بر اقتصاد کشورهای بزرگ سنگینی می‌کند. 

همچنین، فدرال رزرو، مهم‌ترین بانک مرکزی در آمریکا، اعلام کرده است که قصد دارد در سال ۲۰۲۴ در سه نوبت نرخ بهره را کاهش دهد. این اتفاق قطعاً باعث ورود بیشتر سرمایه به بازار کریپتوکارنسی خواهد شد. با این اوصاف به‌نظر می‌رسد که هولدرهای بیت‌کوین همچنان باید صبوری پیشه کنند و منتظر اتفاقات مهم سال ۲۰۲۴ برای گرفتن مزد صبر و تحمل خود بمانند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cryptopotato

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا