آموزشمتوسطمقاله

افزایش مقبولیت بیتکوین

در دنیای دیجیتال امروز، شیوه انجام بسیاری از کارها تغییر چشمگیری کرده است. این روزها برای انجام کارهای گوناگونی مانند امور تجاری و برقراری ارتباط با دوستان و خانواده و سرگرمی و حتی کارهایی همچون خرید و آموزش به فناوری روز اعتماد داریم.

راه دیگری که در آن تکنولوژی به تغییر زندگی ما کمک کرده، نحوه انجام معاملات خاص است. در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های فناوری این امکان را برای ما فراهم کرده تا از سادگی پرداخت‌های آنلاین مانند استفاده از کارت‌های اعتباری برای انجام معاملات به‌صورت آنلاین و حتی استفاده از خدمات پرداختی مانند پی‌پال (PayPal) برای ارسال یا دریافت پول، بهره‌مند شویم.

بیت کوین و سادگی پرداخت های آنلاین
بیتکوین و سادگی پرداخت‌های آنلاین


با‌این‌حال در سال‌های اخیر، رمزارز به گزینه بسیار محبوبی تبدیل شده است و اگر قصد خرید ارز دیجیتال را داشته باشید، یکی از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها بیتکوین است؛ ارز دیجیتال محبوبی که می‌توان گفت یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های بازارهای مالی است، این رمزارز در حال نزدیک‌شدن به اوجی است که از سه سال قبل تاکنون در جهان خریدوفروش آن دیده نشده است.

در این مقاله، سعی می‌کنیم تا دلایل افزایش مقبولیت بیتکوین را به‌اختصار شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

دلایل تمایز بیتکوین

بیتکوین، یکی از شناخته‌شده‌ترین ارزهای دیجیتال در جهان، در سال‌های اخیر موفقیت‌های چشمگیری در بازار خرید ارز دیجیتال کسب کرده است. بیتکوین رمزارزی است که ازنظر ارزش و کاربرد پیشرفت کرده و به‌عنوان دارایی دیجیتال ایمن و ارزشمند و غیرمتمرکز طبقه‌بندی می‌شود.

نبود مالیات بر ارزش افزوده برای این رمزارز، به افزایش محبوبیت و مقبولیت و ارزش آن کمک کرده است. در‌ادامه، دلایل افزایش مقبولیت بیتکوین را به‌عنوان گزینه‌ای برای خرید ارز دیجیتال بین سهام‌داران بیان خواهیم کرد.

قدمت و فراگیری گسترده بیت کوین
قدمت و فراگیری گسترده

قدمت و فراگیری گسترده و تأثیر آن بر مقبولیت بیتکوین

یکی از مهم‌ترین نیروهای محرکه افزایش ارزش بیتکوین، استفاده گسترده از آن در سراسر جهان است؛ به‌طوری‌که اکنون بسیاری ترجیح می‌دهند پرداخت‌ها را از‌طریق این ارز انجام دهند، نه استفاده از روش‌های دیگر. برای سهام‌داران بیتکوین، سهولت و راحتی بیشتر در هنگام معاملات آنلاین، با پاداشی مثل امنیت و آرامش‌خاطر تکمیل می‌شود.

یکی از دلایلی که باعث افزایش مقبولیت بیت کوین شده، قدمت آن است. زمانی‌که مدتی از به‌وجود‌آمدن فناوری نوظهور بگذرد، می‌توان با مشاهده روندی که طی کرده، به ضعف و قدرتش پی برد.

بیتکوین به‌عنوان رمزارزی قدیمی و با گذشت بیش از ده سال از عمرش، امتحان خود را پس داده و مزایا و معایبش را به‌طور کامل می‌توان واکاوی کرد؛ موضوعی که برای آلت کوین‌های نوظهور امکان‌پذیر نیست.

نرخ پذیرش و مقبولیت بیتکوین

دلیل دیگر این است که نرخ پذیرش بیتکوین به‌عنوان ارز نیز افزایش و در طیف وسیعی از مؤسسات پذیرفته شده است. اکنون بسیاری از شرکت‌ها در سراسر جهان آن را به‌عنوان یکی از روش‌های پرداخت قبول می‌کنند؛ از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها گرفته تا شرکت‌های املاک و… .

در‌نتیجه تعداد خرده‌فروش‌ها و کسب‌وکارهای پذیرنده معاملات بیتکوین همچنان در حال افزایش است. همین موضوع مانند چرخه عمل می‌کند و باعث افزایش استفاده از آن در بین سهام‌داران می‌شود.

خرید تتر

معامله‌ ایمن

مهم‌ترین رکن سرمایه‌گذاری اطمینان از تأمین امنیت آن است. از مزایای مهم بیتکوین اثر شبکه‌ای و امنیت اثبات‌شده‌ آن محسوب می‌شود و هر دو تقریباً مزیت‌هایی بی‌رقیب هستند. امنیت این رمزارز با هر معیاری که در نظر گرفته شود، بیشتر از هر آلت کوینی در بازار خرید ارز دیجیتال قرار می‌گیرد.

نرم‌افزار معاملات بیتکوین اکنون به ابزاری بسیار ایمن تبدیل شده است که معاملات میلیون‌ها‌دلاری را تنها در چند ثانیه امکان‌پذیر ساخته است.

حال بیایید به مفهوم اولیه‌ بلاکچین نگاه کنیم: «در بلاک‌چین اطلاعات ذخیره‌شده روی این نوع سیستم میان همه اعضای شبکه به‌اشتراک گذاشته می‌شود. با استفاده از رمزنگاری و توزیع داده‌ها، امکان هک، حذف و دست‌کاری اطلاعات ثبت‌شده تقریباً از بین می‌رود.» موضوعی که ممکن است توجه شما را نیز به خود جلب کرده باشد، واژه‌ی «تقریباً» است.

طبق این تعریف احتمال هک‌نشدنی‌بودن رمزارز به تعداد اعضای جامعه آن بستگی دارد؛ زیرا هرچه تعداد افرادی که از یک سند کپی داشته باشند، بیشتر باشد، امکان از‌بین‌بردن تمامی این سندها کمتر خواهد بود. معامله با بیتکوین مانند این است که میلیون‌ها نفر کیف پول شما را تماشا می‌کنند تا مطمئن شوند هیچ‌کس سعی نمی‌کند چیزی را سرقت کند.

Satoshi Nakamoto
Satoshi Nakamoto

فاکتور کمیابی

Satoshi Nakamoto محدوده ۲۱میلیون سکه را در کد اصلی بیتکوین تعبیه کرد. این یعنی فقط ۲۱میلیون بیتکوین می‌تواند وجود داشته باشد که در‌حال‌حاضر، ۱۸.۵میلیون آن در‌گردش است.

ناکاموتو بیتکوین را به‌گونه‌ای طراحی کرده که با نزدیک‌شدن شبکه به حداکثر میزان شناوری، تهیه‌اش دشوارتر شود. درنتیجه وجود فرصت‌های کمتر برای به‌دست‌آوردن این رمزارز یکی از دلایلی است که باعث تمایل بیشتر سهام‌داران به سرمایه‌گذاری روی بیتکوین و خرید این ارز دیجیتال می‌شود.

خریدوفروش آسان

بیتکوین به‌دلیل محبوبیت فراوانش در رتبه‌ دوم حجم معاملات بازار رمزارزها قرار دارد. به‌همین‌دلیل، سهام‌داران زمانی‌که این ارز دیجیتال را می‌خرند، خیالشان از بابت مبادله و خرید ارز دیجیتال خود راحت است. براساس گزارش‌ها، حجم معاملات این ارز محبوب حدود ۲۷میلیارد دلار در روز تخمین زده می‌شود.

ارزش بازار یک ارز دیجیتال
ارزش بازار ارز دیجیتال

ارزش سهام بازار

ارزش بازار هر ارز دیجیتال نشان‌دهنده میزان پولی است که در بازار آن در جریان است. بیتکوین با داشتن حدود ۶۰درصد از کل بازار، رتبه نخست ارزش بازار در خرید رمزارزها را ازآنِ خود کرده است.

با نگاهی به تاریخچه قیمت بیتکوین درمی‌یابیم که بیشتر اوقات سرمایه‌گذاران از نگه‌داری بلندمدت آن به سودهای کلانی در حد چند‌هزار‌درصدی رسیده‌اند. بنابراین با نگاهی به این حجم از سهم بازار، استقبال سهام‌داران از بیتکوین منطقی‌ترین کار ممکن است.

جمع‌بندی

بیتکوین با وجود مبادلات، در‌دسترس‌بودن، پشتیبانی نرم‌افزار بهتر، سخت‌افزار قوی‌تر و مقبولیت بیشتر، انتخاب ایمن‌تری برای خرید ارز دیجیتال در بین سهام‌داران است. این ارز دیجیتال بزرگ‌ترین اکوسیستم توسعه‌دهنده را دارد و از کارآفرینانی بهره می‌برد که با درایت و فداکاری و خلاقیت فراوان به‌دنبال سودمندترکردن شرکت‌های خود هستند.

هنگامی‌که با بیتکوین وارد رقابت می‌شوید، نه‌تنها با پایگاه کاربری و تیم توسعه‌دهنده و عملیات استخراج بسیار عظیم آن رقابت می‌کنید؛ بلکه در‌مقابل اکوسیستم بسیار بزرگی از استارت‌آپ‌ها و پروژه‌های منبع‌باز و کارآفرینان ایستاده‌اید.

با بهبود روزافزون محبوبیت بیتکوین در سراسر جهان، به‌نظر می‌رسد که این ارز دیجیتال قرار است روند صعودی موفقیت مداوم خود را حفظ کنند و افراد بیشتری به خرید ارز دیجیتال و فروش آن‌ها علاقه‌مند شوند. امیدواریم در این مقاله از بلاگ تترلند شما را به‌خوبی با این ارز دیجیتال آشنا کرده باشیم.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا