اخبار

کاهش سهم صرافی Binance از معاملات اسپات رمزارزها به ۴۰درصد در سال ۲۰۲۳

در سال ۲۰۲۲، سهم صرافی Binance از معاملات اسپات بازار رمزارزها حدود ۶۲درصد بود. بر‌اساس گزارشی که شرکت آنالیز بلاکچین 0xscope در ۶نوامبر۲۰۲۳ (۱۵آبان۱۴۰۲) منتشر کرده است، سهم معاملات اسپات بازار رمزارزها در صرافی بایننس به حدود ۴۰درصد کاهش یافته است.

این اتفاق نشان می‌دهد که بایننس در یک سال گذشته بیش از یک‌سوم سهم بازار معاملات اسپات خود را از دست داده است. بعضی از کارشناسان این اتفاق را ناشی از استراتژی بایننس در فهرست‌کردن توکن‌های جدید می‌دانند. تجربه نشان می‌دهد که برخلاف انتظار، با فهرست‌شدن توکن‌های جدید و محبوب در Binance، خیلی زود دچار رکود شده‌اند.

جالب است بدانید که در همین بازه زمانی، صرافی کره‌ای آپ‌بیت (Upbit) افزایش سهم معاملات اسپات از ۵ به ۱۵.۳درصد را در سطح بین‌المللی تجربه کرده است.

به‌نوشته کوین‌تلگراف، با در‌نظر‌گرفتن معاملات اسپات و فیوچرز در‌کنار یکدیگر، سهم Binance در اکتبر۲۰۲۳ چیزی در‌حدود ۵۱.۲درصد است. پس از بایننس، صرافی‌های زیر رتبه‌های بعدی را به‌خود اختصاص داده‌اند:

  • کوین‌بیس (Coinbase)
  • اوکی‌اکس (OKX)
  • بیت‌گت (Bitget)
  • بای‌بیت (Bybit)
  • مکسی (MEXC)
  • آپ‌بیت (Upbit)

با اینکه بایننس هنوز جایگاه نخست خود در بازار رمزارزها را حفظ کرده است، در ماه‌های اخیر، فاصله آن با سایر صرافی‌های معتبر کاهش یافته است.

تیم 0XSCOPE مطالعه‌ای هم روی نسبت ترافیک سایت و دنبال‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی صرافی‌ها با حجم معاملات آن‌ها انجام داده است. نتیجه این مطالعه نشان می‌دهد که همبستگی نسبتاً کمی بین این دو موضوع وجود دارد.

به‌عنوان مثال، در یک سال اخیر سهم بایننس از تعداد دنبال‌کنندگان صرافی‌ها در توییتر حدود ۵درصد کاهش یافته است. در همین بازه زمانی، صرافی OKX حدود ۲۰۰درصد رشد را در تعداد دنبال‌کنندگان توییتر تجربه کرده است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا