آموزشمبتدیمقاله

هرآنچه باید درباره خرید ارز دیجیتال بدانید

ترویج ارزهای رمزنگاری‌شده و خرید ارز دیجیتال بین کاربران از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ رونق گرفت. همان‌طورکه می‌دانیم، داستان بیتکوین در سال ۲۰۰۸ آغاز شد؛ هنگامی‌که ساتوشی ناکاموتو در پی بحران مالی وایت‌پیپر بیتکوین را منتشر کرد. با‌این‌حال، امروزه حوزه خرید ارز دیجیتال و تجارت با ‌آن‌ها هنوز برای افراد عادی معمایی پیچیده است.

اگرچه بیشتر افراد درباره ارز رمزنگاری‌شده از منابع مختلف اطلاعاتی کسب کرده‌اند؛ اما بسیاری از آن‌ها به‌درستی متوجه نمی‌شوند که ارز رمزنگاری‌شده چیست و چگونه کار می‌کند. به‌‌ویژه اینکه خرید ارز دیجیتال و فروش آن‌ها در سال‌های اخیر به‌شدت پرطرفدار شده‌ است.

در این مقاله از بلاگ تترلند، هرآنچه باید درباره خرید ارز دیجیتال بدانید، برایتان توضیح می‌دهیم.

خرید ارز دیجیتال

ارز رمزپایه چیست؟

ارز رمزپایه یا Cryptocurrency ارزی دیجیتال است؛ یعنی ازلحاظ فیزیکی وجود ندارد. این ارز از رمزنگاری برای تکثیر نسل خود و تأیید معاملات استفاده می‌کند. ارز رمزپایه در شبکه غیرمتمرکز وجود دارد و بر‌خلاف ارزهای فیات، هیچ نهادی آن‌ها را کنترل نمی‌کند.

به‌طور‌کلی، ارزهای رمزنگاری‌شده را هیچ دولت و بانک یا نهاد واحدی تنظیم نمی‌کنند؛ بلکه کاربران با کمک سیستم غیرمتمرکز بلاکچین آن را کنترل می‌کنند.

یکی از مشخصه‌های مهم ارز دیجیتال نوسان‌های شدید است. نوسان‌های مکرر و درخورتوجه میزان ارزش برخی از ارزهای رمزپایه اصلی، خصوصاً در روزهای ابتدایی باعث نگرانی می‌شد؛ اما این پدیده تا‌به‌امروز ادامه دارد.

تحلیل‌‌های تکنیکال برای خرید ارز دیجیتال یا فروش آن‌ها را با دقت بررسی کنید؛ چراکه انجام‌دادن این تکنیک‌ها می‌تواند باعث شود تا شما بهتر بتوانید ارزش خرید ارز دیجیتال خود را متناسب با نوسان‌های بازار تنظیم کنید.

خرید ارز دیجیتال

کریپتوکارنسی‌ها و خرید ارز دیجیتال چگونه شگل گرفتند؟

در گذشته، افراد زیادی برای ایجاد کریپتوکارنسی‌ها تلاش کرده‌اند و دلایل این امر باید در جهانی که اینترنت نیز دارد، آشکار باشد. این نوع از ارزهای دیجیتال به‌گونه‌ای هستند که از همه مرزها و موانع فیزیکی عبور می‌کنند و از محدودیت‌های هر دولتی آزاد هستند و وسیله‌ای کارآمد برای انجام معاملات و کسب درآمد با استفاده از اینترنت به‌حساب می‌آیند.

خرید ارز دیجیتال با کارمزدهای معاملاتی جزئی و سرعت چشمگیر، بدون تأیید شخص ثالث و با اطمینان منتقل و انجام می‌شوند. برای مثال، ما در تترلند هر سه نوع تتر یعنی، تتر Erc20 و Trc20 و Omni را خرید و فروش می‌کنیم که در‌این‌میان، تتر Trc20 برای خرید و فروش کارمزدی ندارد و بدون کارمزد آن را به شما ارائه می‌دهیم.

خرید تتر

بزرگ‌ترین جهش در حوزه خرید ارز دیجیتال و فروش آن‌ها ایجاد شبکه‌ای غیرمتمرکز است که با استفاده از سیستمی شفاف از کارمزدهای مضاعف جلوگیری می‌کند.

کریپتوکارنسی‌ها پول نقد دیجیتال هستند؛ بنابراین، چه چیزی مانع از تکثیر ساده و استفاده از آن‌ها در معاملات متعدد (کارمزدهای مضاعف) است؟ این‌جاست که بلاکچین وارد می‌شود، این سیستم مانند زنجیره‌ای به‌هم‌پیوسته است که جزئیات هر معامله را با خود حمل ‌می‌کند. قبل از تأیید و ثبت، هر شخص هر معامله را در سیستم شناسایی می‌کند.

خرید ارز دیجیتال

چرا هنگام صحبت درباره کریپتوکارنسی‌ها همیشه نام بلاکچین را می‌شنوید؟

همان‌طور‌که توضیح دادیم، بلاکچین فناوری کارکرد ارزهای رمزنگاری شده است؛ بنابراین، هر‌وقت از ارز رمزنگاری‌شده صحبت می‌شود، قطعاً درباره بلاکچین هم سخن به‌میان خواهد آمد. با‌این‌حال، بلاکچین به روش‌های جالبی نیز استفاده می‌شود که فقط شامل معاملات منظم در خرید ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری یا تجارت نیست.

بلاکچین به‌عنوان راهی برای به‌اشتراک‌گذاشتن اطلاعات از‌طریق شبکه گسترده غیرمتمرکز نیز استفاده می‌شود. همچنین، برای ذخیره و به‌اشتراک‌گذاری سوابق مالی و پزشکی، ایجاد قراردادهای ثابت و دائمی، تشکیل شبکه‌های اجتماعی کاملاٌ غیرمتمرکز، به‌اشتراک‌گذاری فضای ذخیره‌سازی ابری و… به‌کار می‌رود.

بیتکوین اولین شکل قابل‌اجرا برای ارز رمزنگاری‌شده بود که به‌صورت آنلاین درآمد. این ارز رمز‌نگاری‌شده و خرید ارز دیجیتال به‌سرعت جهانی شد و در‌حا‌ل‌حاضر، یکی از گرینه‌های محبوب‌ برای خرید ارز دیجیتال در بازار فعلی است. باوجوداین، باید توجه کنید که هر شکل از ارز رمزنگاری‌شده چرخه حیات منحصر‌به‌فرد خود را دارد؛ گرچه کارشناسان ممکن است شباهت‌ها و تفاوت‌های همه‌ آن‌ها را بادقت تشخیص دهند.

آلت کوین چیست؟

کلمه Altcoin ممکن است برای برخی گیج‌کننده باشد؛ اما به‌نوعی با آن روبه‌رو خواهید شد. به‌طور‌کلی، به تمام ارز‌های دیجیتال غیر از بیتکوین، آلت‌ کوین می‌گویند.

محبوب‌ترین آلت کوین‌ها

  • اتریوم: Ethereum
  • ریپل: XRP
  • تتر: Tether
  • لایت‌کوین: Litecoin
  • بیتکوین‌ کش: Bitcoincash
  • چین‌لینک: Chainlink
  • دش: Dash
  • کاردانو: Cardano
  • پولکادات: Polkadot

آلت کوین‌های یادشده جزو آلت کوین‌های مهم‌ و محبوب‌ جهان هستند و در هر بورس معاملاتی ارز رمزنگاری‌شده به ارزش آن‌ها وجود خواهد داشت. دیگر ارزهای رمزپایه برتر Dogecoin ،BAT ،NEO و Stellar هستند. شایان ذکر است که Steem نیز ارز رمزنگاری‌شده‌ای است که در سال ۲۰۱۸ طرفداران بسیاری را به خود جذب کرد.

همان‌طور‌که در فهرست آلت ‌کوین‌های محبوب‌ مشاهده کردید، تتر سومین آلت‌ کوین محبوب برای خرید ارز دیجیتال است. ما در تترلند خرید و فروش سومین آلت‌ کوین محبوب در بازار جهانی ارزهای دیجیتال، یعنی خرید و فروش تتر را انجام می‌دهیم.

جمع‌بندی

همان‌طور‌که گفتیم، برای ورود به حوزه خرید ارز دیجیتال و فروش آن‌ها لازم است نمودارها و تغییرات آن‌‌ها را بررسی کنید. به همین منظور، باید بدانید که رشد کریپتوکارنسی‌ها در سال ۲۰۱۷ به اوج ارزش خود رسیدند و ممکن است در سال‌های بعد دوباره این صعود را تجربه کنند. باوجوداین، برخی از آن‌ها روند نزولی مشخصی در سال ۲۰۱۸ داشتند.

کدام ارز رمزنگاری‌شده دوباره این روند صعودی را ادامه می‌دهد؟ بیتکوین یا آلت کوین‌ها؟ آیا قیمت تتر و ارزش آن ثابت می‌ماند؟ آیا تتر می‌تواند به صدر جدول محبوب‌ترین آلت ‌کوین‌ها برسد یا برنده ریپل خواهد بود؟ مشخص نیست؛ اما آینده قطعاً این موضوع را نشان خواهد داد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا