اخبارمتوسط

ایلان ماسک با تغییر لوگو توییتر به X، عصبانیت جامعه کریپتو توییتر را برانگیخت

۲۳جولای۲۰۲۳ (۱مرداد۱۴۰۲)، ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد که می‌خواهد برند توییتر را تغییر دهد؛ ازاین‌رو، در وهله اول لوگوِ پرنده آبی توییتر را حذف و X‌ را جایگزین آن کرد. بااین‌حال، این تغییر چندان به‌مذاق کاربران رمزارز توییتر خوش نیامده و واکنش تند آنان را به‌دنبال داشته است.

ایلان ماسک

تصمیم ایلان ماسک برای تبدیل توییتر به اپلیکیشن «X یا همه‌چیز» جدی‌ است. با‌توجه‌به اینکه ماسک از تغییر تمام پرنده‌های توییتر صحبت کرده است، احتمالاً در آینده حتی نام این شبکه اجتماعی نیز تغییر خواهد کرد.

طبق توییت‌های ایلان ماسک، این ریبرندینگ تغییر رنگ توییتر به مشکی و حذف لوگو پرنده آبی و تغییر نام توییتر به X را شامل می‌شود. دراین‌میان، حتی احتمال دارد آدرس وب‌سایت توییتر نیز تغییر کند و x.com که در گذشته متعلق به یکی از استارتاپ‌های ایلان ماسک بود و در سال ۱۹۹۹ به پی پال فروخته شد، جای twitter.com‌ را بگیرد.

مارس۲۰۲۳، ایلان ماسک اعلام کرد که توییتر به زیرمجموعه X Corp اضافه خواهد شد و در‌حال‌حاضر، در پایین این پلتفرم هم کپی‌رایت X Corp دیده می‌شود. به‌نظر می‌رسد ایلان ماسک می‌خواهد توییتر را به سوپراپلیکیشنی مانند WeChat تبدیل کند.

با وجود تصمیم ایلان ماسک برای ریبرندینگ توییتر، آن دسته از کاربران حوزه کریپتوکارنسی که عمده فعالیتشان در شبکه اجتماعی توییتر است، از این تصمیم چندان خوشحال نشده‌اند و حتی آن را دیوانگی خوانده‌اند.

طبق گزارش Hypebeast در ماه مارس، بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ بیش از یک‌میلیارد توییت درباره رمزارزها در توییتر منتشر شده است که نشان می‌دهد توییتر پایگاه اصلی کاربران رمزارزهاست.

کاربران رمزارز توییتر: این تصمیم دیوانگی محض است

دن هلد، مدیر ارشد مارکتینگ Trust Machines، اعتقاد دارد که توییتر یک نماد است و تصمیم ایلان ماسک برای ریبرند آن دیوانگی‌ است. تیفانی فونگ، بلاگر معروف کریپتو، نیز مخالف ریبرندینگ توییتر است. وی با انتشار توییتی گفت: «همچنان توییتر صداش می‌کنم.» گفتنی است که پیتر مک‌کورمک، پادکستر کریپتو، هم از این توییت فونگ استقبال کرد.

باوجوداین، برخی هم از تصمیم ایلان ماسک حمایت کرده‌ و گفته‌اند که ایده ساخت سوپراپلیکیشن از زمان ترک پی‌پال در ذهن ایلان ماسک بوده و خرید توییتر همه‌چیز را برای ایجاد X آماده کرده است.

پس از انتشار توییت‌های الان ماسک، جف «جیهو» زیرلین، یکی از بنیان‌گذاران Axie Infinity، اعلام کرد که همچنان از نام توییتر استفاده می‌کند. بااین‌حال، می‌خواهد کیف‌پول کریپتویی به نام X اضافه کند تا کاربران از‌طریق آن به سازندگان پلتفرم‌ها انعام بدهند. 

با‌این‌حال، مدیر فعلی توییتر، لیندا یاکارینو، اطلاعات بیشتری از ایلان ماسک درباره X اعلام کرده است. یاکارینو گفته است که X امکان «تعامل بی‌نهایت» خواهد داشت و از تمام فرمت‌های محتوایی و انواع سرویس‌های پرداختی و مالی پشتیبانی می‌کند.

ماسک در گذشته نیز گفته بود که می‌خواهد پشتیبانی از رمزارزها را به توییتر اضافه کند. ناگفته نماند در اطلاعاتی که یاکارینو ارائه داده است، نامی از هوش مصنوعی دیده نمی‌شود. ماسک به هوش مصنوعی خوش‌بین نیست و معتقد است از آن به‌عنوان ابزاری برای کنترل افکار عمومی استفاده خواهد شد.

تصمیم ریبرندینگ توییتر در حالی منتشر می‌شود که ایلان ماسک ۱۵ژوئن۲۰۲۳ گفته بود که درآمد توییتر از تبلیغات ۵۰‌درصد کاهش یافته است. این پلتفرم بدهی سنگینی دارد؛ البته مشخص نیست که این کاهش درآمد در کدام بازه زمانی‌ اتفاق افتاده است. 

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا