اخبار

شرکت گری‌اسکیل به‌دنبال راه‌اندازی ETF اتریوم

شرکت گری‌اسکیل درخواستی برای راه‌اندازی صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) آتی اتریوم به SEC ارسال کرد. پیش‌از‌این نیز، شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل به‌دنبال راه‌اندازی ETF بیتکوین بود که پرونده آن همچنان در جریان است.

به‌نوشته کوین‌تلگراف، درخواست اخیر گری‌اسکیل برای راه‌اندازی ETF آتی اتریوم به استناد قانون ۱۹۳۳ اوراق بهادار ارائه شده است. این همان قانونی است که معاملات کالا در بورس را امکان‌پذیر کرده است. گفتنی‌ است درخواست ETF نقدی بیتکوین نیز به استناد همین قانون ارائه شده است.

این نخستین تلاش گری‌اسکیل برای راه‌اندازی ETF اتریوم نیست. در گذشته نیز، این شرکت برای راه‌اندازی ETF‌ آتی اتریوم دیگر درخواست داده بود؛ اما به استناد قانون ۱۹۴۰ شرکت‌های سرمایه‌گذاری.

اقدام اخیر گری‌اسکیل از جهاتی اهمیت دارد؛ چراکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ETF بیتکوین را براساس دو قانون مذکور تأیید کرده است و به‌نظر می‌رسد این نهاد قانون‌گذار درباره ETFهای آتی سختگیری‌های پیچیده‌ای ندارد. همین موضوع موجب می‌شود تا سرمایه‌گذاران بابت تأییدیه SEC اطمینان داشته باشند.

کمتر از یک ماه پیش، شرکت گری‌اسکیل در دادگاه علیه SEC موفق شد از مواضع خود درزمینه راه‌اندازی ETF نقدی بیتکوین دفاع کند. گری‌اسکیل به رأی SEC مبنی‌بر اجازه‌ندادن برای تبدیل صندوق سرمایه‌گذاری بیتکوین به ETF نقدی بیتکوین اعتراض کرده بود که دادگاه در‌نهایت به‌نفع گری‌اسکیل رأی داد.

در رأی دادگاه آمده است که درخواست شرکت گری‌اسکیل برای راه‌اندازی ETF نقدی بیتکوین اساساً مشابه ETF آتی بیتکوین است که پیش‌از‌این تأیید شده و نباید میان این دو تفاوتی قائل شد. 

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا