آموزشمتوسطمقاله

هرآنچه باید درباره پلتفرم Apemax بدانید

Apemax پلتفرمی کمتر‌شناخته‌شده است و اطلاعات زیادی درباره آن در فضای رمزارز ایران در‌دسترس نیست. به‌هرحال ایپمکس را باید به‌­عنوان پدیده‌ای نوظهور و انقلابی البته از دید سازندگانش بررسی کرد. اگر می‌خواهید درباره Apemax اطلاعات بیشتری به‌دست بیاورید، تا پایان این مقاله از بلاگ تترلند با ما همراه باشید.

توکن Apemax چیست؟

به‌گفته دست‌اندرکاران ایپمکس، این رمز‌ارز اولین ارز دیجیتالی است که به شما اجازه می‌­دهد تا ازطریق استیک چیزی که دوست دارید، درآمد کسب کنید.

براساس اطلاعات وایت پیپر این پروژه، Apemax چیزی جز سرمایه‌گذاری و قابلیت استیکینگ نیست. در وایت پیپر ایپمکس روی مسئله سرمایه‌­گذاری تأکید شده است و در نگاه نخست به‌­نظر نمی‌­رسد که هدفی بیش‌از‌این پشت این پروژه باشد.

درحالی‌که با جلوتررفتن متوجه هدف Apemax خواهیم شد، در این پروژه بیشتر روی قابلیت بوست یا تقویت‌­کنندگی تأکید شده است و بنیان‌­گذاران ایپمکس این قابلیت را موجب انقلابی‌­بودن توکن خود می‌­دانند. در پروژه مذکور قابلیت بوست این‌طور تعریف شده است:

استیکینگ (سرمایه‌­گذاری) روی پروژه­‌های داغ و جدید کریپتو و هرآنچه به آن باور دارید که سرمایه‌­گذاری روی آن سودآور است.

چرا باید به‌سراغ Apemax رفت؟

درادامه، هدف چنین پروژه‌­ای را بر‌اساس گفته‌­های خود پلتفرم شرح خواهیم داد. اغلب مواقع قصد داشته‌­ایم از چیزی یا کسی یا پروژه‌­ای حمایت کنیم. این حمایت ما سود را تنها نصیب چیزی یا کسی خواهد کرد که از حمایتمان برخوردار می‌شود.

اگر پیگیر دنیای بلاکچین بوده باشید، می‌­دانید که در بازارهای سرمایه‌گذاری مقوله‌ای به نام سود یک‌­طرفه وجود ندارد. پس پلتفرم ایپمکس برای این طراحی شده است که از حمایت خود نیز بتوانید درآمد کسب کنید. 

در این پلتفرم شما سرمایه‌­گذاری خواهید کرد و سرمایه‌تان به‌منزله حمایت از چیزی است که دوستش خواهید داشت. سرمایه‌­گذاری شما استیک خواهد شد و سود این سرمایه‌­گذاری نیز به شما خواهد رسید.

عرضه توکن Apemax چگونه است؟

در وب‌سایت ایپمکس آمده است این توکن روی شبکه بلاکچینی بایننس ارائه شده و از استاندارد ERC-20 استفاده می‌­کند. در‌مجموع، ۱۰۰۰میلیارد توکن داخل شبکه وجود دارد که همگی آن‌ها از پیش تولید شده­‌اند. براساس اعلام رسمی، تقسیم‌بندی توکن‌­های ایپمکس ازاین‌قرار است:

  • ۲۰درصد (برابر با ۲۰۰میلیارد توکن) به تیم سازنده پلتفرم Apemax تعلق دارد. دقیقاً شرح داده نشده است که چه مقدار به بخش‌­های مختلف مانند تیم توسعه یا بنیان‌­گذار خواهد رسید.
  • ۲۰درصد دیگر (معادل ۲۰۰‌میلیارد توکن) برای هزینه‌­های پلتفرم در نظر گرفته شده است.
  • ۲۰درصد (برابر با ۲۰۰میلیارد توکن) به پیش‌­فروش متعلق است و سرمایه‌­گذاران می‌­توانند آن‌ها را بخرند.
  • ۴۰درصد از کل توکن‌­های تولید­شده (معادل ۴۰۰میلیارد توکن) به سود استیک سرمایه‌­گذاران مربوط است. طبق محاسبات تیم توسعه، قرار است بیش از ۳۰ سال از این ۴۰۰میلیارد توکن به سرمایه‌­گذاران سود استیک پرداخت شود.

استیکینگ در ایپمکس چگونه است؟

احتمالاً کم‌­و­بیش با اصطلاح استیک در صرافی‌­های غیرمتمرکز آشنا هستید. استیکینگ در این پلتفرم نیز تا حد زیادی شبیه به آن‌ها عمل می‌­کند. در وایت پیپر Apemax، تأکید شده است که برای پاداش‌­دهی از الگوریتم­‌هایی استفاده می‌­شود که عدالت در آن پیدا باشد. در قسمتی از وایت پیپر، بخش­‌هایی از کدنویسی توکن نیز نمایش داده شده است که روی درستی این موضوع صحه می‌­گذارد.

اگر بخواهیم خلاصه‌ای از محیط توزیع پاداش این پلتفرم ارائه دهیم، باید بگوییم که در این بستر، پاداش‌ها در محیطی پویا و هیجان‌­انگیز در کمال عدالت تقسیم می‌­شود. سیستم پاداش بر طول عمر سرمایه­‌گذاری شما نیز حساس است؛ یعنی هرچه زودتر سرمایه‌­گذاری کرده باشید، سود بیشتری دریافت خواهید کرد. به‌مرور‌زمان از میزان سود استیک سرمایه‌­گذاران کاسته خواهد شد؛ درحالی‌که سهام‌­داران اولیه بیشترین سود را می­برند.

روش‌های خرید ایپمکس

توکن ایپمکس را از چه روش‌­هایی می‌­توان خرید؟

سازندگان Apemax بر این موضوع تأکید می‌کنند که نحوه خرید این رمزارز به‌گونه‌ای طراحی شده است تا هر‌کسی بتواند به‌­راحتی آن را دریافت کند. حتی آنان به این نکته نیز اشاره کرده‌اند که در‌صورت بروز هرگونه مشکل، پشتیبانی مجموعه راهنمای کاربران خواهد بود. 

توکن این پروژه را می‌­توان هم از‌طریق کریپتو و هم کارت اعتباری تهیه کرد. ناگفته نماند که تتر و USDC از این رمزارز برای خرید پشتیبانی می‌­کنند. از‌آن‌جاکه بلاکچین ایپمکس روی شبکه بایننس ساخته شده است، با توکن BNB نیز این ارز را می‌توان خرید. ناگفته نماند که پالیگان هم از این ارز برای خرید پشتیبانی می‌­کند. کارت‌­ها و حساب‌­های مالی جهانی نیز قابلیت این را دارند که توکن ایپمکس را تهیه کنند.

نقشه‌راه (RoadMap) ایپمکس بر چه اساسی است؟

نقشه‌راه رسمی این پلتفرم نشان می‌­دهد که دو مرحله از آن تکمیل شده و دو مرحله نیز در وضعیت «در دست اقدام» و در «آینده» قرار دارند. بخش‌­های دیگری نیز در آینده به این نقشه‌راه اضافه خواهد شد که فعلاً اطلاعی از آن‌ها نداریم. 

در اولین مرحله، هویت برند طراحی شد و ویژگی‌­های این توکن متولد شدند. در مرحله دوم پروژه که «توسعه» نام داشت، قراردادهای هوشمند تنظیم شدند و سیستم استیکینگ طراحی شد و وب‌سایت و گرافیک پروژه نیز به مرحله انتهایی خود رسید.

شایان ذکر است که با بررسی‌­های انجام­‌شده متوجه شدیم این پروژه هنوز در بخش وب‌سایت و مسائل فنی مشکلاتی دارد. در مرحله سوم که «تکمیلی» نام گرفت، قرارداد­های هوشمند وارسی شدند و کد­های برنامه‌­نویسی پروژه به­‌همراه وایت پیپر آن در‌اختیار عموم کاربران قرار گرفتند.

درحال‌حاضر، پروژه در مرحله پیش‌­فروش قرار دارد و قابلیت استیکینگ آن باز است. برنامه‌­های مالی فعال هستند و سرمایه‌‌گذاران می‌­توانند سرمایه‌­گذاری خود را شروع کنند. در مرحله آماده‌­سازی DEX، قرار است پروژه در صرافی یونی‌سواپ فهرست و دستور­العمل استیکینگ به‌روزرسانی شود.

جمع‌بندی

 Apemax پروژه‌ای نوظهور با هدفی بلاکچینی است. در این پروژه، از آنچه دوست دارید، می­‌توانید حمایت کنید و از این حمایت سرمایه به‌­دست بیاورید. درحقیقت، سازوکار این پلتفرم همان سازوکار استیکینگ سرمایه است، با این تفاوت که هدف شما از استیکینگ درکنار کسب سود، حمایت از آن چیزی است که دوست دارید. این چیز می‌­تواند چهره‌ای خاص یا پروژه یا حتی رمز‌ارزی جدید باشد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
apemax

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا