آموزشاخبارمتوسط

جنگ استیبل‌کوین‌ها؛ افزایش دامیننس تتر USDT هم‌زمان با کاهش 100‌میلیون‌دلاری عرضه USDC

دومین استیبل‌کوین بزرگ جهان، USDC، روزهای خوشی را نمی‌گذراند و پس از آخرین توسعه‌، درحدود ۱۰۰‌میلیون دلار از سرمایه در‌گردش آن کاهش یافته است. هم‌زمان با این کاهش عرضه، تتر USDT توانسته است جای خالی USDC‌ را به‌خوبی پر کند و با افزایش عرضه، رشد چشمگیری در سهم بازار تتر مشاهده می‌شود.

 

چالش USDC در‌قبال تقاضای خرید ۱.۴میلیارد‌دلاری

طبق گزارش سیرکل، طی بازه زمانی هفت‌روزه، بازخرید USDC به رقم چشمگیر ۱.۴میلیارد دلار رسیده که این میزان از عرضه USDC بسیار بیشتر بوده است. همین موضوع تردیدهایی را درباره انعطاف‌پذیری و آینده استیبل‌کوین USDC ایجاد کرده است.

گفتنی است که کاهش سرمایه در‌گردش USDC اولین‌بار نیست که رخ می‌دهد؛ چراکه در ماه گذشته نیز، تقاضا برای خرید USDC به رقم درخورتوجه ۴.۶‌میلیارد دلار رسید؛ اما فقط ۳.۶میلیارد دلار USDC به بازار عرضه شد.

ناتوانی یو‌اس‌دی‌کوین در برطرف‌کردن نیاز بازار یک سال است که ادامه دارد و این موضوع باعث شده است تا نزدیک به ۲۸‌میلیارد دلار از ارزش بازارش کاسته شود.

نمودار USDC

در طرف مقابل، تتر USDT از این موقعیت نهایت استفاده را برد و با عرضه بیشتر، توانست سهم بازار از‌دست‌رفته USDC را از‌آنِ خود کند.

 

قدرت‌گرفتن تتر هم‌زمان با ضعف یو‌اس‌دی‌سی

هم‌زمان با کاهش عرضه USDC، تتر USDT، رقیب اصلی و قدرتمند USDC، در یک سال گذشته پیشرفت‌های چشمگیری تجربه کرده و توانسته است موقعیت خود را محکم‌تر از قبل کند.

داده‌های درون‌زنجیره‌ای حاکی از آن است که در ۱۲ ماه گذشته، سرمایه در‌گردش تتر حدود ۱۷.۸میلیارد دلار افزایش یافته که بیشتر این میزان در سال ۲۰۲۳ بوده است. 

جالب است بدانید که دقیقاً در همان هفته‌ای که عرضه یو‌اس‌دی‌کوین ۱۰۰‌میلیون دلار کاهش یافت، سرمایه در‌گردش تتر ۲۲‌میلیون دلار افزایش پیدا کرد.

USDC

در ماه‌های گذشته، دامیننس یا سهم بازار تتر رشد بسیاری کرده و در‌حال‌حاضر، به ۷درصد رسیده است. حتی در یک سال گذشته عرضه تتر درمقایسه‌با ارزش کلی بازار رمزارزها، چندین بار از ۸درصد نیز عبور کرده است.

بااین‌حال، در این زمان سهم بازار USDC به زیر ۵‌درصد سقوط کرده و هنوزهم نتوانسته است خودش را بازیابی کند. در‌حال‌حاضر، سهم بازار این استیبل‌کوین ۲.۳‌درصد است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا