اخبار

در دنیای رمزارزها چه می‌گذرد؟ مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۱۵ تا ۱۷شهریور۱۴۰۲)

در این مطلب، از رویدادهای مهم اخیر بازار رمزارزها باخبر می‌شوید؛ از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیتکوین گرفته تا ترندهای روزانه و اخبار بلاکچین، دیفای، NFT ،WEB3 و قانون‌گذاری رمزارزها.

چکیده اخبار مهم (۱۵ تا ۱۷شهریور۱۴۰۲)

  • شرکت ریپل با هدف گسترش فعالیت‌های بلاکچینی خود، یکی از شرکت‌های مدیریت دارایی را خرید.
  • فاروق فاتح اوزر، مدیرعامل سابق صرافی تودکس (Thodex) ترکیه، به‌دلیل کلاه‌برداری و پول‌شویی و سایر اتهام‌ها به ۱۱,۱۹۶ سال زندان محکوم شد.
  • کاردانو فناوری جدیدی به نام ‌وارپ ترنزاکشن (Warp Transactions) معرفی کرده است که مشکل حداقل آدای موردنیاز برای انتقال توکن را برطرف می‌کند.

ریپل یکی از شرکت‌های مدیریت دارایی مستقر در نوادای آمریکا را خرید

بر‌اساس بیانیه‌ای که ۸سپتامبر۲۰۲۳ (۱۷شهریور۱۴۰۲) منتشر شده، ریپل شرکت فعال در حوزه مدیریت دارایی، فورترس تراست (Fortress Trust) را با مبلغ نامعلومی خریده است.

با خرید اخیر، تعداد شرکت‌های آمریکایی دارای مجوز در پورتفولیوی ریپل به عدد درخورتوجهی رسیده و این موضوع باعث تقویت شرکت ریپل به‌عنوان انتقال‌دهنده پول شده است. در‌حال‌حاضر، شرکت ریپل بیش از ۳۰ مجوز دارد؛ از‌جمله مجوز BitLicense در ایالت نیویورک.

توییت مربوط به خرید اخیر شرکت ریپل

پیش‌از‌این نیز شرکت ریپل یکی از سرمایه‌گذاران شرکت فورترس تراست بوده است. در سال ۲۰۲۲ و در مرحله شروع جذب سرمایه فورتس تراست، ریپل روی این شرکت سرمایه‌گذاری کرده بود.

نکته مهم این است که در طول بازار نزولی اخیر، ریپل گسترش پورتفولیوی خود را متوقف نکرده است. برای مثال در می۲۰۲۳ (اردیبهشت۱۴۰۲) نیز، شرکت مدیریت دارایی دیجیتال سوئیسی متاکو را با مبلغ ۲۵۰میلیون دلار خرید.

در‌حال‌حاضر، شرکت ریپل درگیر پرونده حقوقی چندساله با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) است. در تازه‌ترین به‌روزرسانی این پرونده، در جولای۲۰۲۳ (خرداد۱۴۰۲) دادگاه ناحیه جنوب نیویورک به‌نفع ریپل رأی داد و اعلام کرد که فروش عمومی توکن XRP در صرافی‌ها، قوانین اوراق بهادار را نقض نکرده است.

حکم زندان ۱۱هزار ساله برای مدیران صرافی ورشکسته تودکس ترکیه

فاروق فاتح اوزر، مدیرعامل صرافی تودکس ترکیه، به‌همراه خواهرش، سراپ اوزر و برادرش، گوون اوزر، مجموعاً به ۱۱٬۱۹۶ سال و ۱۰ ماه و ۱۵ روز زندان محکوم شدند. همچنین، دادگاه برای این متهمان ۵میلیون دلار جریمه تعیین کرده است. تودکس (Thodex) یکی از صرافی‌های رمزارزی بزرگ‌ ترکیه بود که در آوریل‌۲۰۲۱ (فروردین‌۱۴۰۰) به‌طور ناگهانی فعالیتش را متوقف کرد و اوزر با ۲میلیارد دلار سرمایه بیش از ۴۰۰هزار کاربر ناپدید شد.

در آگوست۲۰۲۲ (مرداد‌۱۴۰۱)، فاروق فاتح اوزر پس از صدور اعلان قرمز اینترپل در آلبانی دستگیر و در آوریل۲۰۲۳ (فروردین۱۴۰۲) به ترکیه تحویل داده شد.

تأسیس و مدیریت سازمانی با هدف ارتکاب جرم و کلاه‌برداری با استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی بخشی از اتهام‌هایی بود که برای ۲۱ متهم این پرونده مجموعاً ۴۰٬۵۶۴ سال زندان به‌همراه داشت.

کاردانو فناوری جدید ‌«وارپ ترنزاکشن» را رونمایی کرد

کاردانو فناوری جدیدی به‌ نام وارپ ترنزاکشن (Warp Transactions) را به‌عنوان راه‌حلی برای مسئله حداقل توکن آدا (ADA) مورد‌نیاز به‌منظور انتقال توکن در کیف‌پول تایفون والت معرفی کرد.

معمولاً انتقال توکن‌ها در شبکه کاردانو به حداقل ۱.۱۴ آدا نیاز دارد که هدف از دریافت آن محافظت از کلاه‌برداری و حملات هکری است. وارپ ترنزاکشن به کاربران کیف‌پول تایفون والت امکان می‌دهد تا توکن‌های خود را بدون نیاز به داشتن آدا ارسال کنند.

این تراکنش‌ها نوع خاصی از تراکنش‌های UTXO هستند که از فناوری چندامضایی استفاده و بدون قراردادهای هوشمند کار می‌کنند. این تراکنش که به‌طور خودکار پس از ۲۴ ساعت منقضی می‌شود، به امضای فرستنده و گیرنده نیاز دارد و هر‌یک از طرفین نیز می‌توانند آن را لغو کنند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا