دسته‌بندی نشده

استفاده شرکت تتر از هوش مصنوعی برای استخراج بیتکوین

استفاده شرکت تتر از هوش مصنوعی برای استخراج بیتکوین

به‌تازگی شرکت تتر نرم‌افزار استخراج بیتکوین جدیدی موسوم به «موریا» را رونمایی کرده است. به‌گفته این شرکت، هدف اصلی از توسعه نرم‌افزار یادشده ارتقای مدیریت کارآمد ظرفیت استخراج است که به افزایش سطح کارآمدی فرایند استخراج منجر می‌شود.

پس از رونمایی نرم‌افزار موریا، پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری شرکت تتر، جزئیات بیشتری از این نرم‌افزار ارائه داده است. وی ماژول اورک (Ork)، ماژول ارکستراسیون برای نرم‌افزار استخراج بیتکوین موریا را نیز معرفی کرده و از استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در این نرم‌افزار خبر داده است.

مصرف انرژی بهینه در نرم‌افزار استخراج بیتکوین موریا

شرکت تتر قصد دارد با ارائه نرم‌افزار استخراج بیتکوین موریا، تمام مشکلات و ضعف‌های موجود در نرم‌افزارهای استخراج بیتکوین نظیر فقدان امکان شخصی‌سازی و شیوه‌های ضعیف پردازش داده‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی را برطرف کند.

پائولو آردوینو در پستی که در شبکه اجتماعی X، توییتر سابق، به‌اشتراک گذاشته، گفته است که ماژول اورک فرایند جمع‌آوری و تحلیل داده را به‌طور کاملاً متفاوتی از نرم‌افزارهای موجود انجام می‌دهد. درنتیجه، سیستم‌های جدید استخراج بیتکوین حتی هنگام پردازش داده‌های اینترنت اشیاء، می‌توانند هم‌زمان از قابلیت ماژولار و مقیاس‌پذیری بهره ببرند.

نرم‌افزار موریا نه‌تنها داده‌ها را از کامپیوترهای استخراج بیتکوین جمع‌آوری می‌کند؛ بلکه با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی، آن‌ها را تحلیل می‌کند تا بینش ارزشمندی از فرایند استخراج ارائه دهد. به‌علاوه، نرم‌افزار موریا می‌تواند سیستم‌های ناهمگون و پیچیده داده را پردازش و دستگاه‌های متفاوت را به یکدیگر متصل کند.

علاوه‌بر توسعه نرم‌افزار استخراج بیتکوین، شرکت تتر قصد دارد سرمایه‌گذاری خود در بخش تولید انرژی تجدیدپذیر و استخراج بهینه بیتکوین را آغاز کند. به‌منظور تسهیل انجام این اقدامات، شرکت مذکور از همکاری با یکی از شرکت‌های محلی مستقر در اروگوئه خبر داده است. ناگفته نماند که از سپتامبر‌۲۰۲۳ (مهر‌۱۴۰۲)، شرکت تتر پروژه استخراج سازگار با محیط‌زیست بیتکوین را در کشور اروگوئه شروع خواهد کرد.

اتصال میلیون‌ها دستگاه استخراج بیتکوین به یکدیگر

به‌نظر می‌رسد شرکت تتر، صادرکننده استیبل‌کوین تتر (USDT)، برنامه‌های مفصلی برای توسعه استخراج بیتکوین دارد. علاوه‌بر نرم‌افزار موریا، توسعه‌دهندگان تتر کتابخانه‌های جاوااسکریپت خلاقانه‌ای را برای تسهیل روند انتقال فرمان‌ها و سیگنال‌ها به سخت‌افزارهای استخراج بیتکوین منتشر کرده‌اند و حتی پائولو آردوینو نیز برخی از این کتابخانه‌ها را نوشته است.

طبق اعلام شرکت تتر، نرم‌افزار موریا می‌تواند هم‌زمان با ده‌ها‌میلیون دستگاه استخراج بیتکوین کار کند و فرایند روتینگ همتا‌به‌همتای داده و ارکستراسیون را به‌درستی انجام دهد. درحال‌حاضر، نرم‌افزار استخراج بیتکوین موریا شامل بیش از ۳۰ ماژول و میکروسرویس است.  

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا