آموزشپیشرفتهمقاله

معاملات اسکالپینگ (Scalping Trading) در حوزه ارزهای دیجیتال

اسکالپینگ یکی از شیوه‌های تجارت در بازار خرید ارز دیجیتال است. معامله‌گران اسکالپینگ قصد دارند سود خود را از نوسان‌های اندک قیمت به‌دست آورند. هدف آنان این نیست که با هر تجارت خرید ارز دیجیتال یا فروش آن، سود زیادی کسب کنند؛ بلکه به‌دنبال کسب سودهای ناچیز فراوان هستند.

اگر تریدرهای اسکالپینگ این کار را به‌خوبی انجام دهند، به‌مرورزمان حساب معاملات خود را رشد می‌دهند. آن‌ها اغلب از اهرم و حد ضرر استفاده می‌کنند. در این مقاله از بلاگ تترلند، به‌طور مفصل درباره معاملات اسکالپینگ در حوزه ارزهای دیجیتال صبحت خواهیم کرد.

اسکالپینگ (Scalping) چیست؟

اسکالپینگ استراتژی تجارت کوتاه‌مدتی است که معمولاً تریدرها از آن استفاده می‌کنند. در‌واقع، اسکالپینگ یکی از استراتژی‌های رایج‌ تجارت روزانه است. این استراتژی شامل بازه‌های زمانی کوتاه‌تر و تصمیم‌گیری سریع و تعداد زیادی از ابزارهای تجزیه و تحلیل فنی و نمودار است. در‌نتیجه، بسیاری از معامله‌گران حرفه‌ای روزانه بخشی از حساب معاملات خرید ارز دیجیتال یا فروش خود را به اسکالپینگ اختصاص می‌دهند.

از‌آن‌جا‌که استراتژی‌های معامله اسکالپینگ می‌توانند در بازارهای مختلف مالی کارساز باشند، اسکالپ‌ها در بازار سهام و معاملات فارکس، ارزهای رمزپایه و بازار خرید ارز دیجیتال فعال هستند.

اسکالپینگ چیست؟

به همین ترتیب، تریدرهای اسکالپینگ ممکن است معاملات زیادی را در بازه‌های کوتاه‌مدت انجام دهند و به‌دنبال نوسان‌های اندک قیمت و ناکارآمدی بازار باشند. ایده این است که با جمع‌آوری این سودهای ناچیز، با گذشت زمان به مقدار درخورتوجهی سود اضافه می‌شود.

با‌توجه‌به بازه‌های زمانی کوتاه، اسکالپرها به‌شدت به تجزیه و تحلیل تکنیکال برای تولید ایده‌های تجاری اعتماد می‌کنند. از‌آن‌جا‌که بیشتر رویدادهای اساسی در دوره‌ای طولانی‌تر انجام می‌شوند، معامله‌گران اسکالپینگ به‌ندرت خود را با تجزیه و تحلیل فاندامنتال درگیر می‌کنند.

سهم‌ها یا ارزهایی که به‌دلیل برخی اخبار یا رویداد اساسی با افزایش تقاضا روبه‌رو می‌شوند، به‌طور‌کلی حجم و نقدینگی مناسبی دارند (حداقل برای یک دوره). این زمانی است که اسکالپرها می‌توانند وارد عمل شوند و از نوسان‌ها بیشتر سود کسب کنند.

به‌طور خلاصه، اسکالپرها به‌جای حرکت‌های بزرگ‌تر، از افزایش قیمت‌های کوتاه‌مدت بازار خرید ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. این استراتژی احتمالاً برای همه ایدئال نیست؛ زیرا به درک پیشرفته از نوسان‌های بازار خرید ارز دیجیتال و تصمیم‌گیری سریع (اغلب زیر فشار) نیاز دارد.

معامله‌گران اسکالپینگ چگونه درآمد کسب می‌کنند؟

معامله‌گران اسکالپینگ چگونه درآمد کسب می‌کنند؟

اسکالپرها معمولاً حجم معاملات، قیمت، سطح حمایت و مقاومت و الگوهای نمودار شمعی را در نظر می‌گیرند. این عوامل فنی معمولاً برای شناسایی تنظیمات تجاری استفاده می‌شوند. برخی از شاخص‌های فنی متداول‌ که معامله‌گران اسکالپینگ استفاده می‌کنند، میانگین متحرک، شاخص مقاومت نسبی RSI ، بولینگر باند، VWAP و ابزار اصلاح فیبوناچی است.

بسیاری از اسکالپرها شاخص‌های سفارشی خود را ایجاد می‌کنند تا دربرابر بازار برتری داشته باشند. مانند هر استراتژی تجاری دیگر، یافتن مزیتی منحصر‌به‌فرد درمقابل بازار برای موفقیت در درجه اول اهمیت قرار دارد.

اسکالپینگ عبارت است از یافتن فرصت‌های کوچک در بازار خرید ارز دیجیتال و بهره‌برداری از آن‌ها. از‌آن‌جا‌که این استراتژی‌ها به‌راحتی و پس از شناخته‌شدن به‌دست عموم مردم بدون سود می‌شوند، معامله‌گران اسکالپ می‌توانند کاملاً محرمانه درباره مجموعه‌های تجاری خود باشند. به‌همین‌دلیل، باید استراتژی خود را ایجاد و آزمایش کنید.

همان‌طورکه گفتیم، اسکالپرها معمولاً با بازه‌های زمانی کمتری معامله می‌کنند. این نمودارها در معاملات روز وجود دارند که ممکن است نمودار ۱ساعته، ۱۵دقیقه‌ای، ۵دقیقه‌ای یا حتی نمودار ۱دقیقه‌ای باشد. دراین‌میان، حتی برخی از اسکالپرها ممکن است به بازه‌های زمانی کمتر از یک دقیقه نگاه کنند.

اسکالپرها چه چیزی را بررسی می‌کنند؟

اسکالپرها چه چیزی را بررسی می‌کنند؟

در این‌جا موضوع مهم دیگری وجود دارد که باید در نظر بگیرید. ما می‌دانیم که سیگنال‌ها و سطوح زمانی بالا معمولاً از سیگنال‌های فریم زمان پایین مطمئن‌ترند. به‌همین‌دلیل، اکثر اسکالپرها ابتدا ساختار بازار خرید ارز دیجیتال یا فروش با بازه زمانی بالا را بررسی می‌کنند.

آن‌ها ابتدا سطوح مهم زمان‌بندی را ترسیم و سپس بزرگ‌نمایی می‌کنند تا به‌دنبال تنظیمات تجارت اسکالپینگ باشند. این نشان می‌دهد که داشتن بازه زمانی مناسب از ساختار بازار فروش یا خرید ارز دیجیتال می‌تواند بسیار مفید باشد؛ حتی در معاملات کوتاه‌مدت.

حتی در این صورت، استراتژی‌های معاملاتی و سرمایه‌گذاری می‌توانند تفاوت زیادی بین معامله‌گران مختلف داشته باشند. قوانین سخت‌گیرانه‌ای درباره اسکالپینگ وجود ندارد؛ اما دستورالعمل‌هایی وجود دارند که می‌توانید هنگام تنظیم قوانین خود در نظر بگیرید.

استراتژی‌های معاملاتی اسکالپینگ

استراتژی‌های معاملاتی اسکالپینگ

ما می‌توانیم دو نوع تریدر اسکالپینگ را در نظر بگیریم: یکی معامله‌گران اختیاری و دیگری سیستماتیک اسکالپینگ. معامله‌گران اختیاری هم‌زمان با رونق بازار در‌مقابل آن‌ها، تصمیمات تجاری را «در جا» می‌گیرند. آنان ممکن است مجموعه خاصی از الزامات را برای زمان ورود به بازار یا خروج از آن نداشته باشند؛ اما تصمیمات آن‌ها براساس شرایط موجود است. به‌عبارت‌دیگر، معامله‌گران اختیاری ممکن است عوامل مختلفی را در نظر بگیرند؛ اما قوانین سخت‌گیرانه‌ کمتری دارند.

معامله‌گران سیستماتیک رویکرد دیگری دارند. آنان سیستم معاملاتی کاملاً مشخصی دارند که اساساً نقاط ورود به بازار و خروج از آن را برایشان ایجاد می‌کند. اگر شرایط خاصی از مجموعه قوانین آن‌ها وجود داشته باشد، وارد معامله یا از آن خارج می‌شوند. تجارت سیستماتیک رویکردی داده‌محور است. معامله‌گران سیستماتیک کمتر به شهود و بیشتر به داده‌ها و الگوریتم‌ها اعتماد می‌کنند.

مرجع تخصصی خرید تتر و فروش تتر

برخی از اسکالپرها از استراتژی‌ای به نام «تجارت دامنه» استفاده می‌کنند. آنان منتظرند تا محدوده قیمتی ایجاد شود و در آن محدوده تجارت کنند.

یکی دیگر از تکنیک‌های اسکالپینگ بهره‌برداری از گسترش پیشنهاد قیمت است. اگر بین بیشترین پیشنهاد و کمترین درخواست تفاوت زیادی وجود داشته باشد، اسکالپرها می‌توانند از این طریق سود ببرند.

استراتژی دیگر در اسکالپینگ معمولاً شامل استفاده از روش اهرم است. ازآن‌جاکه اهداف درصدی نسبتاً اندک است، تریدرهای اسکالپ معمولاً می‌خواهند اندازه موقعیت خود را با استفاده از اهرم افزایش دهند.

جمع‌بندی

اسکالپینگ نوعی استراتژی معاملاتی کوتاه‌مدت است که معمولاً تریدرها از آن استفاده می‌کنند و هدف آن سود‌بردن از نوسان‌های کوچک قیمت بازار خرید ارز دیجیتال است. این تکنیکی تجاری است که به انضباط و دانش بازار و تصمیم‌گیری سریع نیاز دارد.

آیا اسکالپینگ استراتژی تجاری مناسبی برای شماست؟ اگر مبتدی هستید، می‌توانید به‌دنبال استراتژی‌های طولانی‌مدت بیشتری مانند تجارت نوسان یا خرید و نگه‌داری باشید. اگر با تجربه‌تر هستید، تجارت اسکالپینگ ممکن است برایتان مناسب باشد؛ اما صرف‌نظر از آنچه در بازارهای مالی انجام می‌دهید، همیشه در‌نظر‌گرفتن اصول مدیریت ریسک مانند استفاده از ضرر توقف و اندازه‌گیری مناسب موقعیت بسیار مهم است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا