اخبارمتوسط

SEC به رأی دادگاه ریپل واکنش نشان داد: در همچنان روی یک پاشنه می‌چرخد

با گذشت یک هفته از اعلام رأی دادگاه ناحیه جنوب نیویورک به‌نفع ریپل، SEC همچنان از موضع خود کوتاه نیامده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده است که در حال بررسی راه‌های مختلف برای تجدیدنظر حکم دادگاه ریپل است.

به‌گفته کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، احتمال تجدید‌نظر در حکم دادگاه در پرونده ریپل لبز وجود دارد. این کمیسیون مدعی‌ است که حکم دادگاه خلاف اصول قوانین اساسی اوراق بهادار مانند تست هاوی (Howey Test) است.

تست هاوی به پرونده دادگاه عالی ایالات متحده آمریکا برای تعیین این موضوع اشاره می‌کند که آیا معامله‌ای واجدشرایط قرارداد سرمایه‌گذاری است یا خیر. اگر مشخص شود که معامله‌ای قرارداد سرمایه‌گذاری است، اوراق بهادار محسوب می‌شود؛ صرف‌نظر از اینکه آیا ویژگی‌های اوراق بهادار معمولی را دارد یا خیر.

SEC این اظهارات را جمعه، ۲۱‌جولای۲۰۲۳ (۳۰‌تیر۱۴۰۲)، در حاشیه دادگاه پرونده ترافورم لبز (Terraform Labs) و مؤسس آن، دو کوان، بیان و در بیانیه‌‌‌اش حکم اخیر دادگاه ریپل را نقد است: «با احترام به رأی دادگاه، تحقیقات درباره پرونده ریپل لبز درست نبوده است و دادگاه نباید در حکم خود از آن‌ها پیروی می‌کرد. کارشناسان SEC در حال بررسی راه‌های مختلف برای تجدیدنظر حکم دادگاه هستند.»

 

بیانیه SEC تنها چند روز پس از اظهارات گری گنسلر، رئیس SEC، منتشر می‌شود. ناگفته نماند که گنسلر از حکم دادگاه مبنی‌بر اوراق بهادار نبودن ریپل ابراز ناامیدی کرده بود.

 

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا