اخبارپیشرفتهمقاله

دسترسی صرافی ارزهای دیجیتال به شبکه سوئیفت قطع شد

این روزها خبرها و رخدادهای زیادی بر عملکرد بازار ارزهای دیجیتال تأثیرگذار بوده است. حالا خبر بد دیگری در راه است: قطع دسترسی شبکه سوئیفت (SWIFT) به صرافی‌های رمز‌نگاری.

در سال‌های گذشته، شبکه سوئیفت برای کشورهایی که با تحریم‌های اقتصادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کردند، پر از خبر و حاشیه بوده و حالا این حواشی بیشتر شده است.

این سیاست اقتصادی می‌تواند برای بازار رمزارزها پیامدهایی در پی داشته باشد که کمترین آن دسترسی‌نداشتن بسیاری از افراد و کسب‌و‌کارها به ارزهای دیجیتال از‌طریق شبکه سوئیفت است.

در‌ این مطلب از بلاگ تترلند، درباره دلایل قطع دسترسی شبکه سوئیفت به صرافی‌های رمز‌نگاری صحبت خواهیم کرد؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

سوئیفت

دسترسی سوئیفت به چه ارقامی قطع شده است؟

بر‌اساس وب‌سایت خبری‌تحلیلی کریپتوکارنسی، در بازارهای آسیایی بانک‌ها از‌جمله بانک سیگنچر بانک (Signature Bank) معامله‌ ارزهای دیجیتال با ارزش کمتر از ۱۰۰هزار دلار آمریکا از‌طریق ارز فیات را پردازش و از آن حمایت نخواهد کرد. این تصمیم از ابتدای فوریه۲۰۲۳ اجرایی خواهد شد.

بسیاری از آگاهان حوزه ارزهای دیجیتال به کریپتوکارنسی گفته‌اند که این اقدام شتاب‌زده دسترسی هزاران مشتری بالقوه را به ارزهای دیجیتال قطع خواهد کرد. حالا بسیاری از صاحب‌نظران این پرسش را مطرح می‌کنند که شرایط فعلی بازار رمزارزها آرامش قبل از طوفان است؟

معامله‌های کمتر از ۱۰۰هزار دلار تراکنش نمی‌شوند

گفته می‌شود که هنوز برای ارائه پاسخ و تحلیلی قاطع در‌این‌باره زود است و باید منتظر واکنش بازار رمز‌ارزها بعد از اجرای این سیاست بود. صرافی بایننس نیز درباره این موضوع به کاربران خود اطلاع داده است بانکی که تا‌به‌امروز به شما خدمات ارائه می‌کرد، حالا می‌گوید از ۱فوریه۲۰۲۳ دیگر نمی‌تواند تراکنش فیات سوئیفت (USD) را برای افراد دارای کمتر از ۱۰۰هزار دلار آمریکا پردازش کند.

قطع سوئیفت برای حقیقی‌ها

بایننس خطاب به سرمایه‌گذاران گفته است:

تا زمانی‌که نتوان راه‌حل جایگزینی پیدا کرد، ممکن است کاربران نتوانند از‌طریق SWIFT از دلار موجود در حساب بانکی خود برای خرید‌و‌فروش ارزهای دیجیتال با ارزش کمتر از ۱۰۰هزار دلار آمریکا استفاده کنند.

نکته مهم در‌این‌باره آن است که این سیاست فقط مشمول افراد حقیقی خواهد شد، نه نهادهای حقوقی‌.

بیانیه بایننس چه بود؟

بایننس در بیانیه‌ای به بازارهای آسیا تأکید کرده است که در این مرحله فقط مشتریان Signature Bank تحت‌تأثیر این تصمیم قرار خواهند گرفت. گفتنی است سیگنچر بانک بانکی تجاری با خدمات کامل در سراسر منطقه متروپولیتن نیویورک، کانکتیکات، کارولینای‌شمالی و کالیفرنیاست.

سوئیفت

نگرانی درباره محدود‌کردن دسترسی به رمزارزها

SWIFT (مخفف انجمن ارتباطات مالی بین‌بانکی در سراسر جهان) حیاتی‌ترین شبکه مالی جهان است که روزانه تریلیون‌ها دلار تسویه پول بین‌المللی را تسهیل می‌کند. تصمیم این شبکه مبنی‌بر قطع دسترسی افراد حقیقی به خدمات این شبکه نگرانی‌های بسیاری را برانگیخته است.

این نگرانی بیشتر بابت آن است که بازار نوپای رمزارزها در جهان تازه در حال پیدا‌کردن جایگاه اصلی خود در اقتصاد بین‌الملل است و چنین تصمیم‌هایی هرچه رشته شده است، پنبه خواهد کرد.

جمع‌بندی

واقعیت این است که ما در جهانی زندگی می‌کنیم که هرچه‌بیشتر به‌سمت به فناوری بلاکچین و شبکه‌های غیرمتمرکز مختلف دیگر حرکت می‌کند؛ اتفاقی که می‌توان نام آن را گذار از اقتصاد سنتی به مدرن گذاشت. به‌نظر می‌رسد هر خللی در این مسیر می‌تواند این گذار را یک گام به عقب بازگرداند.

پرسش‌های متداول 

چرا دسترسی برخی صرافی‌های ارز دیجیتال آسیایی به شبکه سوئیفت قطع شد؟

صرافی بایننس درباره این موضوع به کاربران خود اطلاع داده است بانکی که تا‌به‌امروز به شما خدمات ارائه می‌کرد، حالا می‌گوید از ۱فوریه۲۰۲۳ دیگر نمی‌تواند تراکنش فیات سوئیفت (USD) را برای افراد دارای کمتر از ۱۰۰هزار دلار آمریکا پردازش کند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا