اخبارپیشرفتهمقاله

بیت کوین و اتریوم وارد بازار گاوی می‌شوند؟

بیت کوین چند هفته‌ای است که به‌دلیل صعودی‌شدن قیمت تیتر یک اخبار رسانه‌ها را ازآنِ خود کرده است. کریپتونیوز در گزارشی پیش‌بینی کرده است که بیت کوین بار‌دیگر وارد بازار گاوی می‌شود. دلیل این پیش‌بینی رسیدن قیمت این ارز دیجیتال به ۲۲,۷۵۰ دلار است.

به‌گزارش تترلند، در ۲۳ژانویه۲۰۲۳، ارزهای دیجیتال پیشرو مانند بیت‌کوین و اتریوم در محدوده‌های قیمتی محدودی ادغام شدند؛ چرا‌که به‌نظر می‌رسید سرمایه‌گذاران منتظر شروع شکست قیمت این دو ارز دیجیتال بودند.

بیت کوین و اتریوم؛ پیشتاز در قیمت

به‌تازگی، قیمت رمز‌ارزهای بیت کوین و اتریوم توانسته‌اند خود را به بیشترین سطوح قیمتی برسانند. از اواسط سپتامبر، این دو رمز‌ارز به‌ترتیب قیمت ۲۲,۶۸۹ و ۱,۶۳۴ دلار خود را حفظ کرده‌اند.

در سال جاری میلادی، قیمت بیت کوین افزایش حدوداً ۳۷درصدی را تجربه کرده است. کارشناسان بر این باورند که ورود بیت کوین و اتریوم به بازار گاوی بدین‌دلیل است که سرمایه‌گذاران چندین مشکل بازار کریپتو را نادیده گرفته‌اند؛ ازجمله ورشکستگی شرکت جنسیس (Genesis Global Holdco LLC). 

دلایل روند صعودی بیت کوین و اتریوم

به‌نقل از وب‌سایت خبری‌ کریپتونیوز، افزایش فعلی قیمت بیت کوین و اتریوم و ورود آن‌ها به بازار گاوی را می‌توان ناشی از ارزش دلار آمریکا و اظهارات مثبت فدرال رزرو و آمار مثبت شاخص مصرف‌کننده (CPI) دانست. نکته دیگر اینکه در‌صورت ادامه رشد اخیر بازارهای بین‌المللی سهام، بیت کوین قیمت خود را در کانال بیش از ۲۲,۰۰۰ دلار نگه خواهد داشت.

btc

رابطه شاخص مصرف‌کننده با BTC

داده‌های CPI اداره آمار کار (BLS) که ۱۲ژانویه۲۰۲۳ منتشر شده، نشان می‌دهد که تورم کل مصرف‌کنندگان شهری ۰.۱درصد کاهش یافته است. به‌نظر می‌رسد همین عامل محرک اصلی افزایش BTC و ETH بوده است.

بر‌اساس آمار CPI، تورم شش‌ماهه به‌صورت متوالی کاهشی بوده است. در بخشی از این گزارش، آمده است که در محاسبات شاخص قیمت مصرف‌کننده، باید کاهش چشمگیر قیمت بنزین را نیز مدنظر قرار داد.

ناگفته نماند قیمت خودروهای نو و دست‌دوم نیز در ایالات متحده کاهش یافته است. از داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده می‌توان این هشدار را دریافت که هزینه بخش خدمات در ایالات متحده آمریکا رو‌به‌افزایش است. همچنین، گفته می‌شود اگر تورم به اوج خود رسیده باشد، فدرال رزرو ممکن است در استراتژی افزایش نرخ بهره تجدید‌نظر کند.

تأثیر نرخ بهره بر قیمت بیت کوین

بسیاری از معامله‌گران موافق‌اند که اگر فدرال رزرو سیاست فعلی‌اش را برای انقباض کمی و افزایش نرخ بهره معکوس کند، قیمت بیت کوین ممکن است دوباره افزایش را تجربه کند. تصمیم فدرال رزرو (FOMC) می‌تواند تحت‌تأثیر ارقام تورم مثبت باشد که ارزش بیت کوین و سهام را افزایش می‌دهد.

btc

افزایش اعتماد مردم به بازار رمز‌ارزها

اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار ارزهای دیجیتال ممکن است در‌نتیجه داده‌های شاخص CPI در حال افزایش باشد؛ داده‌هایی که نشان می‌دهد فدرال رزرو ایالات متحده آمریکا به‌تدریج نرخ بهره را از سال ۲۰۲۳ افزایش خواهد داد.

رونق بیت کوین با سقوط دلار آمریکا؟

تضعیف ارزش دلار آمریکا نیز از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیت کوین است. همان‌طور‌که می‌دانیم، با کاهش ارزش دلار آمریکا، تمایل به دارایی‌های کم‌ریسک مانند بیت کوین افزایش پیدا خواهد کرد.

روی‌هم‌رفته، اگر نرخ بهره شروع به کاهش کند و اقتصاد گسترش یابد، بیت کوین ممکن است در‌کنار بازارهای مثبت سهام، به رشد خود ادامه دهد. بدیهی است که فضای اقتصاد کلان بر قیمت بیت کوین تأثیر‌گذار است.

جمع‌بندی

بازار جهانی ارزهای دیجیتال توانست روند صعودی و قیمت پیشنهادی خود را فراتر از مرز یک‌تریلیون دلار نگه دارد. با‌این‌حال، دلیل رشد فعلی آن را می‌توان به سرمایه‌گذاران نهادی مرتبط دانست که دارندگان طولانی‌مدت بزرگ‌ترین دارایی دیجیتال هستند و در‌نهایت، تقاضا برای خرید بیت کوین را افزایش می‌دهند.

بیش از هر عامل دیگری، رفتار معامله‌گران موجب ایجاد جوّ افزایشی در بازار ارزهای دیجیتال و صعود قیمت بیت کوین و اتریوم شده است. شما همراهان گرامی می‌توانید با مراجعه به صفحه مبدل تترلند، رمز ارز بیت کوین و اتریوم خود را با کارمزد رایگان به بیش از صد رمز ارز دیگر تبدیل کنید.

پرسش‌های متداول

چرا قیمت بیت کوین و اتریوم در حال صعود است؟

افزایش فعلی قیمت بیت کوین و اتریوم را می‌توان ناشی از ارزش دلار آمریکا و اظهارات مثبت فدرال رزرو و آمار مثبت شاخص مصرف‌کننده (CPI) دانست.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا