اخبار

روزهای خوش کاردانو ادامه دارد: ثبت ۴میلیون تراکنش فقط در ۲ ماه

شبکه بلاک‌چین کاردانو در ۲ ماه اخیر ازلحاظ تعداد تراکنش رشد چشمگیری را شاهد بوده و ۴میلیون تراکنش را ثبت کرده است. از دلایل این رشد، می‌توان به افزایش فعالیت در شبکه و علاقه کاربران به بلاک‌چین کاردانو (ADA) اشاره کرد.

طبق گزارش اخیر شرکت  IOHK، اکوسیستم کاردانو به‌طرز چشمگیری در حال توسعه و گسترش است. فقط در ماه‌های دسامبر و ژانویه، ۸ پروژه جدید روی پلتفرم Cardano راه‌اندازی شده و ۱۷پروژه دیگر نیز در دست توسعه است. بدین‌ترتیب و درمجموع، در اکوسیستم کاردانو ۱۵۷ پروژه به‌تازگی راه‌اندازی شده‌اند و ۱,۳۲۰ پروژه دیگر نیز در حال فعالیت هستند.

یوتودی می‌نویسد که پیشرفت‌های فنی اخیر شبکه کاردانو، مهم‌ترین عامل افزایش تمایل کاربران رمزارز به این شبکه است. استانداردهای توکن شبکه Cardano به ۱۳٫۰۱۹ افزایش یافته و در‌حال‌حاضر ۴۸۰هزار توکن بومی جدید روی این شبکه عرضه شده است.

علاوه‌براین توسعه اسکریپت‌های پلوتوس (Plutus) که قراردادهای هوشمند شبکه کاردانو را امکان‌پذیر می‌کند، نیز رشد چشمگیری کرده است. اسکریپت‌های پلوتوس V1‌ با ۸۱ عدد رشد به ۶٫۳۳۲ و اسکرپیت‌های V2‌ با ۱۳٫۰۹۱ عدد رشد به ۱۷٫۷۱۸ رسیده‌اند.

زیرساخت شبکه Cardano نیز با بهبودهای مختلف عملکردی و معرفی ویژگی‌های جدید همچنان در حال تقویت است. ازجمله این بهبودها عملیات بیتی integerToByteString و byteStringToInteger هستند که قرار است پس از ارتقای Conway شبکه کاردانو در پلتوس V3 گنجانده شود.

همه این عوامل نشان می‌دهند که فاز ولتر (The Voltaire) در نقشه راه Cardano که بر تمرکززدایی شبکه تأکید می‌کند، در حال قدرت‌گرفتن است. همچنین، پروژه کاتالیست (Project Catalyst) نیز با شروع رأی‌گیری Fund11 وارد مرحله جدیدی شده است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

منبع
u.today

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا