اخبار

توقف خدمات استخراج بیت کوین صرافی اوکی‌اکس

صرافی اوکی‌اکس (OKX) اعلام کرده است که فعالیت‌های استخر ماینینگ بیت‌کوین و خدمات مرتبط با آن را در ۲۶‌فوریه‌۲۰۲۴ کاملاً متوقف می‌کند. این تصمیم صرافی اوکی‌اکس در حالی گرفته شده است که با سقوط قیمت بیت کوین به کمتر از ۴۰هزار دلار، سودآوری استخراج پادشاه رمزارزها به‌شدت کاهش یافته است.

این صرافی تعدیل کسب‌وکار را دلیل اصلی خود برای اتخاذ این تصمیم اعلام کرده است. از ۲۶‌ژانویه۲۰۲۴، ثبت‌نام کاربران جدید برای خدمات استخراج بیت‌کوین متوقف شده است. بااین‌حال، به کاربران فعلی اجازه داده شده است تا ۲۵‌فوریه فعالیت کنند.

یوتودی می‌نویسد که اقدام صرافی اوکی‌اکس برای توقف خدمات استخراج بیتکوین می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات گسترده‌تری باشد که این صنعت با آن روبه‌رو است. درحال‌حاضر، سودآوری استخراج بیت‌کوین به‌شدت کاهش یافته است. این مسئله‌ ادامه فعالیت را برای ماینرها دشوار می‌کند؛ به‌ویژه کسانی که هزینه‌های جاری بیشتری دارند.

در‌حال‌حاضر، کاهش قیمت BTC اوضاع را وخیم‌تر کرده؛ چراکه میزان پاداش استخراج از هزینه‌های آن کمتر شده است. توقف فعالیت‌های ماینینگ به‌واسطه بازیگران بزرگی مثل صرافی اوکی‌اکس ممکن است به کاهش سختی شبکه بیتکوین منجر شود.

دلیل این مسئله آن است که الگوریتم باتوجه‌به کاهش توان هشینگ تنظیم می‌شود. این تنظیم ممکن است موقتاً استخراج را برای ماینرهای خُرد کمی آسان‌تر کند.

توقف خدمات استخراج بیت‌کوین صرافی اوکی‌اکس به‌دنبال آن اتفاق می‌افتد که توکن این صرافی بیش از ۵۰درصد ارزشش را را از دست داده است. دلیل این کاهش قیمت مجموعه‌ای از فروش‌های غیرعادی عنوان شده است.

ناگفته نماند که پس از این اتفاق، توکن OKB تا حدودی قیمتش را بازیابی کرد و از کمترین میزان خود، یعنی ۲۵.۱۷ دلار، به ۴۵.۶۴ دلار برگشت. همچنین، حجم معاملات ۲۴‌ساعته آن با افزایش حیرت‌انگیز ۲۱۰۰درصدی، به ۷۹ میلیون دلار رسید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

منبع
/u.today

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا