اخبار

ریپل با عبور از بیت‌کوین، پرمعامله‌ترین رمزارز جهان شد

به‌نظر می‌رسد بازار رمزارزها دچار جزر‌و‌مد شده و حجم معاملات روزانه به‌طرز دیوانه‌واری افزایش یافته است. بااین‌حال، رمزارزی که بیشتر از همه در این روزها معامله می‌شود، برخلاف انتظارات بیت‌کوین نیست؛ بلکه ریپل است. پس از پیروزی در دادگاه علیه SEC، احساسات بازار ریپل بسیار مثبت بوده و همین موضوع باعث شده است تا ریپل با عبور از بیت‌کوین به پرمعامله‌ترین رمزارز این روزها تبدیل شود.

رشد حجم معاملات ریپل و عبور از بیت‌کوین

داده‌های وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ نشان می‌دهد که از ۱۳‌جولای۲۰۲۳ (۲۲تیر۱۴۰۲)، حجم معاملات ریپل XRP تقریباً ۲۵‌میلیارد دلار بوده است و این اتفاق از احساس مثبت سرمایه‌گذاران به ریپل حکایت می‌کند.
افزایش حجم معاملات ریپل پس‌ازآن رخ داد که دادگاه آمریکا رأی خود را در‌باره پرونده شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از ریپل اعلام کرد. پس از دو سال کشمکش حقوقی که SEC ریپل را به فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده متهم کرده بود، دادگاه منطقه جنوب نیویورک به‌نفع ریپل حکم داد و آن را اوراق بهادار تلقی نکرد.
در همان روزی که حکم دادگاه اعلام شد، حجم معاملات ریپل در صرافی‌های متمرکز از رقم ۱۰میلیارد دلار عبور کرد که در یک‌ونیم سال اخیر بی‌سابقه است.
Kaiko، شرکت تحقیقاتی فعال در بازار دارایی‌های دیجیتال، گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد حجم معاملات ریپل از حجم معاملات بیت‌کوین پیشی گرفته است. این گزارش حاکی از آن است که سهم حجم معاملات ریپل از کل معاملات بازار رمزارزها ۲۱درصد، حجم معاملات بیت‌کوین ۲۰‌درصد، حجم معاملات اتریوم ۸‌درصد و حجم معاملات سایر رمزارزها ۵۱‌درصد است.

دیگر عامل تأثیرگذار روی بازار ریپل این بود که صرافی‌های بزرگ آمریکا از‌جمله کوین‌بیس و کراکن، پس از رأی دادگاه اعلام کردند که معاملات ریپل را دوباره فعال خواهند کرد. در‌حال‌حاضر، کاربران ریپل را در این صرافی‌ها می‌توانند خرید‌و‌فروش کنند.
منتظر ATH ریپل باشیم؟
در دسامبر۲۰۲۲، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در دادگاهی علیه بردلی گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل و کریس لارسن، هم‌بنیانگذار آن، شکایتی ثبت کرد. SEC مدعی شد که ریپل اوراق بهادار ثبت‌نشده محسوب می‌شود و ۱.۲‌میلیارد دلار فروش غیرقانونی داشته است.
درمقابل، ریپل معتقد بود که طبقه‌بندی ریپل به‌عنوان اوراق بهادار اساساً اشتباه است. این شکایت موجب کشمکش‌های طولانی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شد. پس از این شکایت، ریپل وارد دوران تقریباً رکود شد؛ اما در روزهای اخیر و با اعلام رأی دادگاه، مسیر حرکت قیمت ریپل از سرخوشی این رمزارز خبر می‌دهد.
ناگفته نماند که حجم معاملات ۱۰میلیارددلاری ریپل در ۱۳‌جولای چندان بی‌سابقه هم نیست و طبق داده‌های وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ، این عدد هفتادوششمین حجم معامله روزانه بزرگ ریپل است. بیشترین حجم معامله روزانه ریپل در ۶‌آوریل‌۲۰۲۱ (۱۷‌فروردین‌۱۴۰۰) و به‌میزان ۳۷‌میلیارد دلار ثبت شده است.
در پایان، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که برخی تحلیلگران معتقدند با شرایط موجود، این احتمال وجود دارد که ریپل به سقف قیمتی جدیدی برسد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا