مقاله

پیش‌بینی کارشناسان از قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴

با شروع سال ۲۰۲۴، قیمت بیت کوین روی ۴۲,۶۶۵ دلار قرار گرفت و باعث خوش‌بینی بازار شد. مجموعه‌ای از عوامل تأثیرگذار از احتمال شروع رالی صعودی هیجان‌انگیز حکایت می‌کرد.

این خوش‌بینی به‌دلیل چند عامل مهم، ازجمله راه‌اندازی ETF بیت کوین، رویداد هاوینگ ۲۰۲۴، علاقه روزافزون سازمان‌ها برای سرمایه‌گذاری روی پادشاه رمزارزها و شرایط اقتصاد جهانی بود که باعث شد ارزش بالقوه BTC بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه قرار گیرد.

اکنون که تقریباً دو ماه از سال ۲۰۲۴ می‌گذرد، می‌بینیم رالی صعودی آغاز شده است و بیت‌کوین در یک‌قدمی بیشترین قیمت تاریخی‌اش قرار دارد. در این مقاله از بلاگ تترلند، پیش‌بینی کارشناسان از قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ را بررسی می‌کنیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

تا رسیدن به قیمت ۶۴هزار دلار راهی نمانده

برخی معتقدند که تا رسیدن بیت‌کوین به بیشترین قیمت تاریخش، یعنی ۶۹هزار دلار زمان زیادی باقی مانده است؛ اما بسیاری از تحلیلگران خوش‌بین رسیدن به قیمت‌های تاریخی را هم‌زمان با رویداد هاوینگ ۲۰۲۴ محتمل می‌دانند.

برخی از تحلیلگران می‌گویند که قیمت بیت کوین قبل از هاوینگ کاهش پیدا می‌کند. دراین‌میان فرد کروگر، سرمایه‌گذار مشهور، معتقد است که افزایش قیمت زودتر از انتظار اتفاق می‌افتد. او در ۴فوریه۲۰۲۴ پیش‌بینی کرد که احتمال رسیدن به قیمت‌های تاریخی در ۳۰ تا ۶۰ روز آینده وجود دارد.

به‌گفته او، این اتفاق به‌دلیل ورود سرمایه به صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین که به‌تازگی در آمریکا راه‌اندازی شده‌اند، رخ خواهد داد. کروگر پیش‌بینی کرده است:

در ۳۰ تا ۶۰ روز آینده، ۴ تا ۶میلیارد دلار سرمایه جدید وارد بازار خواهد شد. با‌توجه‌به ارزش کل بازار (۸۵۰میلیارد دلار)، به‌راحتی می‌توان تصور کرد که این اتفاق قیمت بیت‌کوین را ۵۰درصد افزایش دهد و به ۶۴ هزار دلار برساند؛ یعنی تقریباً به قیمت تاریخی آن.

به‌همین‌دلیل، بسیاری منتظرند تا ببینند راه‌اندازی صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) و چهارمین هاوینگ بیت‌کوین در آوریل‌۲۰۲۴، چه تأثیری بر یکدیگر و درنهایت بر قیمت بیت کوین می‌گذارند.

درواقع، خودِ این انتظار باعث فشار زیادی روی قیمت BTC در سال ۲۰۲۴ خواهد شد. به‌دلیل انتظار نوسان‌های قیمتی، کارشناسان این حوزه پیش‌بینی‌های متفاوتی را با طیف وسیعی از قیمت‌ها ارائه کرده‌اند.

این موضوع ما را به‌یاد گزارش تحلیلی اخیر شرکت مدیریت دارایی وان‌ایک (VanEck) درباره رمزارز سولانا (SOL) می‌اندازد. گزارش یادشده قیمت این رمزارز را تا سال ۲۰۳۰ بین قیمت غیرمنطقی ۱۰ تا ۳٫۲۱۱ دلار پیش‌بینی کرده بود. بااین‌حال، به‌عنوان بزرگ‌ترین رمزارز ازنظر ارزش بازار، پیش‌بینی‌های قیمت بیت‌کوین به واقعیت نزدیک‌تر است.

بااین‌حال و باتوجه‌به تمام پیش‌بینی‌ها، حداقل قیمت موردانتظار بیت کوین در سال ۲۰۲۴، بیش از ۸۰هزار دلار است. به‌طور متوسط، قیمت هدف کمی بیش از ۸۷هزار دلار است. بیشتر دلایل روند صعودی بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ حول خوش‌بینی به ETF بیت کوین می‌گردد.

حال این سؤال مطرح می‌شود که روند قیمت بیت‌کوین پس از هاوینگ و نصف‌شدن پاداش استخراج BTC در سال ۲۰۲۴ چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی قیمت بیت کوین برای سال ۲۰۲۴

پیش‌بینی قیمت بیت کوین برای سال ۲۰۲۴

به‌گزارش کوین‌گکو، با جمع‌بندی پیش‌بینی‌های مختلف از چندین کارشناس و متخصص برجسته این حوزه، یک موضوع اصلی را مشاهده می‌کنیم: میانگین پیش‌بینی قیمت بیت کوین برای سال ۲۰۲۴ حدود ۸۷هزار دلار است.

این عدد که از نظرسنجی شرکت فایندر (Finder) از ۳۱ متخصص فین‌تک به‌دست آمده، به‌عنوان شاخصی مهم از انتظارات و احساسات بازار درباره ارزش بیت‌کوین پس از هاوینگ در نظر گرفته می‌شود.

نام سازمان پیش‌بینی قیمت بیت کوین در ۲۰۲۴
ARK Invest (ژانویه‌۲۰۲۱) ۶۰۰هزار تا ۱میلیون و ۵۰۰هزار دلار تا ۲۰۳۰
Matrixport (اکتبر‌۲۰۲۳) ۱۲۵هزار دلار تا پایان ۲۰۲۴
BitQuant (سپتامبر‌۲۰۲۳) ۸۰هزار تا ۲۵۰هزار دلار تا پایان ۲۰۲۴
Layer One X (اکتبر‌۲۰۲۳) ۳۴۰هزار دلار تا ۲۰۲۵
Bloomberg Intelligence (جولای ۲۰۲۳) ۱۰۰هزار دلار تا ۲۰۲۶
Morgan Stanley (اکتبر‌۲۰۲۳) رالی صعودی جدید پس از هاوینگ ۲۰۲۴
Bernstein (اکتبر‌۲۰۲۳) ۱۵۰هزار دلار تا ۲۰۲۵

نکته جالب این است که ۴۷درصد از متخصصان فین‌تک معتقدند بیت‌کوین درحال‌حاضر کمتر از ارزش واقعی خود خرید‌و‌فروش می‌شود؛ درحالی‌که تنها ۱۰درصد از آنان، بیت کوین را گران می‌دانند. این میانگین توافقی ۸۷هزاردلاری نه‌تنها به‌عنوان پیش‌بینی عددی، بلکه به‌عنوان انعکاسی از درک احساسات فعلی بازار درباره آینده BTC مهم است.

این موضوع نمایانگر خوش‌بینی برخی از کارشناسان و احتیاط برخی دیگر است که عوامل مختلفی مانند هاوینگ و تأثیرات اقتصاد جهانی و تأثیر بالقوه ETFهای بیت کوین را در نظر می‌گیرد.

با‌این‌حال، توجه به گستردگی پیش‌بینی‌ها ضروری‌ است. برای مثال، پیش‌بینی ARK Invest به‌عنوان بدترین سناریو قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۳۰ را ۶۰۰هزار دلار می‌داند. در همین حال، پیش‌بینی‌های دیگر مانند ماتریکس‌پورت (Matrixport) و بیت‌کوانت (BitQuant)، هدف کوتاه‌مدتی را تا پایان سال ۲۰۲۴ با محدوده بین ۸۰هزار تا ۲۵۰هزار دلار تصور می‌کنند.

ناگفته نماند که این نبود قطعیت‌ها و پیچیدگی‌های ذاتی در پیش‌بینی قیمت رمزارزها که تحت‌تأثیر عوامل مختلفی از نقدینگی بازار تا روندهای کلان اقتصادی قرار دارند، اجتناب‌ناپذیر است.

جمع‌بندی

درحالی‌که پیش‌بینی ۸۷هزار‌دلاری تصویری نزدیک به واقعیت را از زاویه دید کارشناسان بازار رمزارز ارائه می‌دهد، باید آن را در چهارچوب پویایی گسترده‌تر بازار رمزارز و تحولات بالقوه آینده تفسیر کرد.

این رقم فقط یک عدد نیست؛ بلکه انعکاسی از نبض بازار رمزارز است که هم فرصت‌ها و هم مشکلات پیش رو را نشان می‌دهد؛ درحالی‌که به رویداد هاوینگ بیت کوین نزدیک می‌شویم.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

منبع
coingeckocointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا