آموزشامنیتمتوسط

حفظ امنیت اطلاعات با فناوری بلاکچین

همه ما اخبار رسانه‌ها درباره هک گسترده اطلاعات را شنیده‌ایم که به افشا و به‌خطرافتادن حریم خصوصی و امنیت افراد منجر شده است. این اتفاقات بیانگر آسیب‌پذیری ذخیره‌سازی متمرکز اطلاعات دربرابر سرقت و حملات دیجیتال است. نمونه‌ای از آسیب‌پذیری که فناوری بلاکچین برای آن راه‌حل ارائه داده است.

فن‌آوری بلاکچین

دلیل این موضوع مشخص است: تمام اطلاعات در یک مکان ذخیره می‌شوند. راهکارهای رایج ذخیره‌سازی گسترده اطلاعات معمولاً هر بخش اطلاعات را در یک یا دو سرور ذخیره می‌کنند.

این موضوع باعث می‌شود تا اطلاعات درمقابل هکرهایی که می‌توانند هم‌زمان با حمله به این سرورها به تمام محتواها و اطلاعات دسترسی پیدا کنند آسیب‌پذیر شوند. بااین‌حال، فناوری بلاکچین برای تأمین امنیت اطلاعات، راهکاری ارائه داده است.

فروش تتر

در‌مقابل، فناوری بلاکچین با پخش اطلاعات در سراسر شبکه بزرگی از نودها، ذخیره‌سازی غیرمتمرکز اطلاعات را امکان‌پذیر می‌سازد. بنابراین با حمله به یک یا دو سرور، سرقت اطلاعات غیرممکن می‌شود. هکر باید کل شبکه نودها را هک کند.

این کار عملاً امکان‌پذیر نیست و باعث می‌شود تا ذخیره‌سازی اطلاعات در بلاکچین امنیت بسیار بیشتری در‌مقایسه‌با گزینه‌های کنونی داشته باشد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا