اخبار

SEC تصمیم‌گیری درباره ETF بیتکوین را به‌تعویق انداخت؛ خبری خوب یا بد برای بیتکوین؟

جولای۲۰۲۳ (۲۰‌مرداد۱۴۰۲)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اعلام کرد که تصمیم‌گیری درباره درخواست‌ شرکت‌های Ark Invest و 21Shares برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) بیتکوین را به سه ماه آینده موکول می‌کند. صرافی Cboe BZX، یکی از بروکر‌های بزرگ‌ بازار‌ سهام ایالات متحده آمریکا، درخواست شرکت‌های Ark Invest و 21Shares مبنی‌بر راه‌اندازی ETF بیتکوین را ارائه داده بود. 

SEC اعلام کرده است که برای بررسی درخواست‌های ETF مذکور به زمان بیشتری نیاز دارد. همچنین، از شرکت‌های ذی‌نفع، مخصوصاً ناظران و حامیان مالی این صندوق‌ها، درخواست کرده است تا درباره ETF بیتکوین توضیحات بیشتری ارائه کنند.

برخی از کارشناسان معتقدند که درخواست توضیحات بیشتر به‌معنی اقدام SEC برای تأیید یا رد ETF نیست. جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF در بلومبرگ اینتلیجنس، در توییتی اعلام کرد که این درخواست روندی عادی در چنین پرونده‌هایی است و نباید بیش‌ازحد به آن پرداخته شود:

«بیانیه‌ای که SEC منتشر کرده، کاملاً عادی‌ است و نکته عجیبی ندارد؛ البته بخش‌هایی از آن کمی گیچ‌کننده‌ است. همچنین، SEC فقط چند پاراگراف اول را نوشته و مابقی کپی‌پیست درخواست صرافی CBOE به‌منظور راه‌اندازی ETF بیتکوین برای شرکت‌های Ark Invest و 21Shares است.»

از دیگر موضوعاتی که SEC درباره آن درخواست توضیحات بیشتری کرده، توافق‌نامه برنامه‌های حضانتی کوین‌بیس است که نقش مهمی در تأیید نهایی ETF ایفا خواهد کرد. گفتنی‌ است تصمیم‌گیری درباره این درخواست‌ها به ۱۴نوامبر۲۰۲۳ (۲۳‌آبان۱۴۰۲) موکول شده است. 

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا