اخبار

حجم معاملات بیتکوین به کمترین میزان خود از سال 2021 رسید؛ احتمال بازگشت به 25‌هزار دلار

تحلیلگران بازار رمزارزها هشدار دادند که آخرین سنگر بیتکوین خط ۲۸,۳۰۰ دلار است و اگر از این سطح عبور کند، احتمال بازگشت به قیمت ۲۵هزار دلار وجود دارد.

دلار

درظاهر آخرین روز جولای۲۰۲۳ (۹‌مرداد۱۴۰۲) مانند روزهای قبل بود؛ اما وقتی نگاهی عمیق‌تر به داده‌های بازار رمزارزها بیندازیم، متوجه می‌شویم که این‌گونه نبوده است.

دیروز نیز مانند هفته گذشته، اتفاق خاصی رخ نداد که بتواند روند فعلی را دهد؛ اما اگر سطح مقاومت ۲۹,۵۰۰ دلار شکسته می‌شد، می‌توانست خیلی هیجان‌انگیز باشد. بیتکوین حتی توانست لحظه‌ای این سطح مقاومتی را لمس کند؛ اما قدرت گاوها (خریداران) بیتکوین به‌اندازه‌ای نبود که بتوانند از ۲۹,۵۰۰ دلار عبور کنند.

با نگاهی به اوردر بوک BTC/USD صرافی بایننس، متوجه می‌شویم که قیمت ۲۹,۵۰۰ دلار سطح بسیار محبوبی برای خرس‌ها (فروشندگان) است و برای عبور از این سطح و رسیدن به قیمت‌های بالاتر، خریداران به قدرت بسیار زیادی نیاز دارند.

دلار

پلتفرم تحلیل داده Material Indicators درباره بازار بیتکوین می‌نویسد:

«اگر خریداران نتوانند از سطح مقاومت ۲۹,۵۰۰ دلار عبور کنند، ممکن است قیمت بیتکوین تا ۲۸,۳۰۰ دلار کاهش یابد؛ یعنی آخرین خط حمایتی این محدوده. سؤال اصلی این است که آیا بیتکوین در این سطح بازهم شکست می‌خورد و تا ۲۵‌هزار دلار کاهش می‌یابد یا به روند صعودی برمی‌گردد؟ دیر یا زود متوجه خواهیم شد.»

کاهش حجم معاملات بیتکوین

Mikybull Crypto، یکی از تریدرهای معروف بازار رمزارزها، در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) نوشت که حجم معاملات اسپات بیتکوین به کمترین میزانِ دو سال گذشته رسیده است؛ اتفاقی که برای او معنی مشخصی دارد. وی معتقد است این موضوع به نوسان‌های ورودی بیتکوین منجر می‌شود که نهایتاً این رمزارز را به سطوح جدید قیمتی پرتاب می‌کند. 

دلار

تحلیلگران دیگر نیز باتوجه‌به حرکت‌نکردن بیتکوین در هفته‌های اخیر، این نوسان‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند.  

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا