اخبارپیشرفتهمقاله

NFTهای پورشه و حواشی تولید و عرضه آن

NFTهای شرکت خودروسازی پورشه به‌تازگی خبر‌ساز شده‌اند؛ به‌طوری‌که بسیاری از کاربران از قیمت گران آن‌ها گلایه کرده‌اند.

به‌گزارش تترلند و به‌نقل از وب‌سایت خبری‌تحلیلی کوین‌تلگراف، طبق داده‌های ان‌اف‌تی‌اسکن در ۲۷ژانویه (۷بهمن)، کل حجم فروش مجموعه NFTهای شرکت خودروسازی آلمانی پورشه به ۳,۱۱۴ اتریوم معادل ۴.۸۸میلیون دلار رسیده است.

ارزش NFTهای پورشه چقدر است؟

کف و سقف NFTهای این مجموعه با بیش از ۱,۸۴۰ توکن فروخته‌شده، به‌ترتیب ۲.۱۱ و ۹.۱۱ اتریوم است. در ابتدا قرار بود عرضه کل این مجموعه ان‌اف‌تی ۷٬۵۰۰ توکن باشد که پس از شکایت برخی از کاربران از قیمت‌های گران، به ۲٬۳۶۳ توکن کاهش پیدا کرد. مجموعه توکن غیرقابل‌تعویض (NFT) سازنده خودروهای لوکس آلمانی پورشه به ۲,۸۳۹ اتر رسیده است.

ارزدیجیتال آپتوس

شکایت کاربران از قیمت گران NFTها

بر‌اساس این گزارش و با استناد به داده‌های NFTscan، تا زمان نگارش مقاله حاضر (۲۸ژانویه)، کل حجم فروش این NFT‌ها ۴.۵میلیون دلار برآورد شده است. کف قیمتی این مجموعه ۲.۷۴ اتریوم و سقف قیمتی‌اش ۹.۱۸ اتریوم و فروش کل آن بیش از ۱,۷۰۵ توکن بود.

شرکت خودروسازی پورشه که در ابتدا قرار بود ۷,۵۰۰ توکن NFT را روانه بازار کند، پس از شکایت برخی از کاربران از قیمت زیاد ضرب و استفاده‌نکردن از ابزار مناسب برای دارندگان NFT، به‌طور‌ناگهانی فرایند ضرب را در ۲۵ژانویه متوقف کرد. از همان زمان عرضه، NFT پورشه به ۲,۳۶۳ توکن کاهش پیدا کرده است. قیمت این NFT‌‌ها در ابتدا ۰,۹۱۱ اتریوم بود.

Web3؛ مزیت پورشه برای کاربران

این شرکت خودروسازی اعلام کرده است که برای دارندگان NFT‌های شرکت پورشه، امکان استفاده از نسل سوم اینترنت غیرمتمرکز (Web3) را به‌عنوان مزیت امکان‌پذیر خواهد کرد. همچنین، این شرکت مدعی است که فرصت حضور در تجربه‌های پورشه را با پول نمی‌توان خرید!

ارزدیجیتال آپتوس

حضور پورشه در رویداد هنر میامی

پورشه NFT‌های خود را به‌زودی در رویداد هنر بازل میامی به‌نمایش خواهد گذاشت. این نمایشگاه برای اولین‌بار در نوامبر۲۰۲۲ برگزار شد. حالا این شرکت خودروسازی قصد دارد NFTهای خود را با مشارکت پاتریک ووگل، طراح و هنرمند فعال در حوزه هنرهای سه‌بعدی بسازد و آن‌ها را به‌زودی در رویداد میامی به‌نمایش بگذارد.

لوتز مسکه، معاون پورشه و عضو هیئت اجرایی در امور مالی و فناوری اطلاعات، درباره برگزاری رویدادی که قرار است در میامی برگزار شود، توضیح داد:

این پروژه فراتر از وظایف پورشه و در‌واقع هدیه‌ای از‌طرف این شرکت خودروسازی به افراد حاضر در نمایشگاه خواهد بود.

گام اول دیجیتالی‌شدن پورشه

به‌بیان بهتر، گفته می‌شود که حضور در این نمایشگاه هنری بخشی از استراتژی دیجیتالی‌شدن پورشه است. مسکه افزود:

ما تعهد خود را برای مدت طولانی انجام داده‌ایم و تیم Web3 ما این توانایی را دارد که نوآوری‌ها را در این بعد نیز توسعه دهد. مدیریت نوآوری در پورشه نیز ظرفیت این شرکت را در‌زمینه خرید و متاورس و زنجیره تأمین بسیار زیاد می‌داند.

جمع‌بندی

برآیند این گزارش حاکی از آن است که NFTها می‌توانند حامی ارزش ارزهای دیجیتال باشند. ازاین‌رو، بسیاری از تولیدکنندگان رمزارزها با شرکت‌های نامدار در حوزه فروش NFT مشارکت می‌کنند. پیش‌ا‌زاین، تترلند با نگارش مقاله‌ای با عنوان «‌دیفای، NFT و بلاک‌چین؛ ناجی ارزش ارزهای دیجیتال»، در‌این‌باره به‌طور‌مفصل توضیح داده بود.

پرسش‌های متداول

چرا شرکت خودروسازی پورشه تولید و عرضه NFT‌های خود را متوقف کرد؟

پس از شکایت برخی کاربران از قیمت زیاد ضرب NFT‌های این شرکت خودروسازی، پورشه ۲۵ژانویه به‌طور‌ناگهانی فرایند ضرب را متوقف کرد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا