آموزشمبتدی

یافتن کلید خصوصی

امروزه، بیشتر کیف‌پول‌ها شامل کیف‌پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای بازیابی رمزارزهایتان تعدادی کلمه (معمولاً ۱۲ یا ۱۸ یا ۲۴ کلمه) به‌عنوان عبارات بازیابی می‌دهند. هنگام ساخت کیف‌پول باید آن‌ها را روی کاغذ یادداشت و در مکانی امن نگه‌داری کنید. برای انتقال رمزارزهایتان به کیف‌پول دیگر، به کلید خصوصی (Private Key) آن‌ها نیاز دارید.

یافتن کلیدهای خصوصی (Private Key) از روی عبارات بازیابی (Recovery Seeds)

در بعضی از کیف‌پول‌ها این امکان وجود دارد که از داخل کیف‌پول کلید خصوصی نظیر هرکدام از آدرس‌هایتان را پیدا کنید. همچنین، می‌توانید از آن برای انتقال ارز موجود در آن استفاده کنید.

فرض کنید به هر دلیلی دیگر به کیف‌پول خود دسترسی ندارید یا اصلاً کیف‌پولتان قابلیت نشان‌دادن کلیدهای خصوصی را ندارد. تنها چیزی که در‌اختیار دارید، عبارات بازیابی هستند. اگر قصد داشته باشید رمزارزهایتان را به کیف‌پول دیگری منتقل کنید، چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید؟

خرید تتر

در کیف‌پول‌های HD با استفاده از عبارات بازیابی می‌توان کلید‌های خصوصی نظیر آدرس‌های تولید‌شده با آن Seed را استخراج کرد. در‌واقع، تمام آدرس‌هایی که کیف‌پول شما می‌سازد و کلیدهای خصوصی نظیر آن‌ها تماماً از روی همان کلمه بازیابی ساخته می‌شود. پس از روی Seed می‌توان آدرس‌ها و کلیدهای خصوصی را به‌دست آورد؛ ولی عکس این عمل امکان‌پذیر نیست.

در هفته بعد، با آموزش انجام این فرایند با ما همراه باشید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا