اخبار

از به‌روزرسانی جدید بلاک‌چین پالیگان چه می‌دانید؟

پروتکل‌های ماشین مجازی اتریوم (EVM) با دانش صفر در تلاش هستند تا اجرای قراردادهای هوشمند در بستر شبکه اتریوم را با رعایت حریم خصوصی و امنیت بیشتر امکان‌پذیر کنند. بسیاری از پلتفرم‌های لایه دوم اتریوم از این پروتکل استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال، می‌توان به شبکه پالیگان (Polygon) اشاره کرد. 

پروتکل ماشین مجازی اتریوم با دانش صفر (zkEVM) در بلاک‌چین پالیگان از زمان عرضه خود تاکنون چندین به‌روزرسانی را تجربه کرده است. آخرین به‌روزرسانی این پروتکل برای تسهیل هرچه بیشتر ارتباط آن با ماشین مجازی اتریوم است. 

در قالب این آپدیت، امکان انتقال کدهای ماشین مجازی اتریوم به شبکه پالیگان بدون نیاز به هیچ‌گونه تغییری برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌شود. به‌زبان ساده، توسعه‌دهندگان قراردادهای هوشمند در اتریوم، تنها با کپی و پیست کردن کدهای خود می‌توانند آن‌ها را به‌ شبکه پالیگان انتقال دهند. 

کوین‌پیج می‌نویسد که این آخرین به‌روزرسانی zkEVM پالیگان محسوب می‌شود و قرار است آن را به یکی از راهکارهای پیشرفته مقیاس‌پذیری لایه دوم روی شبکه اتریوم تبدیل کند. اجرای آزمایشی این آپدیت حدود ۱۰ روز است که آغاز شده و قرار است بعد از پشت‌سرگذاشتن موفقیت‌آمیز این دوره، به‌طور رسمی در شبکه ادغام شود.

این به‌روزرسانی پنج قرارداد هوشمند از‌پیش‌کامپایل‌شده جدید و راه‌های تازه برای پردازش دسته‌جمعی تراکنش‌ها به‌همراه دارد. توسعه‌دهندگان پالیگان تأکید کردند که پس از اجرای نهایی این به‌روزرسانی، کاربران به انجام کار خاصی نیاز نخواهند داشت.

در ماه‌های اخیر، رقابت در میان راهکارهای لایه دوم اتریوم داغ شده است. در همین زمینه، پالیگان تلاش کرده است تا به‌روزرسانی‌هایی ازجمله Polygon zkEVM و Polygon CDK را ارائه کند که در کانون توجه توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز در بازار رمزارزها قرار گرفته‌اند. 

وضعیت ماتیک در ماه گذشته

در یک ماه گذشته، شرایط برای رمزارز MATIC چندان مساعد نبوده است؛ به‌طوری‌که این رمزارز حدود ۲۴درصد افت قیمت را تجربه کرده است. در‌حالی‌که MATIC روزهای پایانی سال ۲۰۲۳ را در محدوده قیمت بیش از ۱ دلار سپری می‌کرد، وارد فاز اصلاحی شد؛ به‌طوری‌که در یک ماه به محدوده ۰/۸ دلار رسیده است. 

محدوده قیمت ۰/۸ دلار برای رمزارز پالیگان به‌عنوان حمایت نسبتاً قوی ظاهر شد؛ چراکه در ۲۴ ساعت گذشته شاهد رشد قیمت ۴درصدی این رمزارز بودیم. حجم معاملات آن نیز با ۲۲درصد رشد در شبانه‌روز اخیر به ۲۷۰میلیون دلار رسید. 

پالیگان با مارکت‌کپ ۷/۷میلیارد‌دلاری جایگاه چهاردهم را بین سایر رمز ارزها ازآنِ خود کرده است. آمارها نشان می‌دهند که در سال ۲۰۲۳ جمعاً ۱۵/۲میلیون آدرس جدید به شبکه پالیگان افزوده شد. این در حالی است که بیت‌کوین فقط ۱۰/۶میلیون آدرس جدید را در مدت مشابه جذب کرد. این موضوع به‌وضوح نشان‌دهنده استقبال فعالان بازار رمزارزها از شبکه پالیگان است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
coingape

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا