اخبار

مدیرعامل بایننس و توصیه‌هایی پس از فاجعه ترا (Terra)

به‌تازگی چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل بایننس، در نشستی خبری درباره گذشته ترا (فاجعه Terra)، اعلام کرد از این موضوع خشنود است که دنیای رمزارز از چنین انعطاف‌پذیری مطلوبی برخوردار است. در این نشست خبری، چانگ‌پنگ ژائو درباره سقوط ترا نیز نکاتی را بیان کرد.

به‌گفته او، احمقانه‌ترین نقص در طراحی این است که فکر کنیم چاپ پول به افزایش ارزش کل آن (Market Cap) کمک خواهد‌ کرد. او اضافه کرد چاپ پول به ارزش دارایی نمی‌افزاید؛ بلکه تأثیری عکس دارد؛ درست مانند عرضه لونا (Luna) که مشکلات را دوچندان کرد.

مدیرعامل بایننس افزود نباید فقط به‌دنبال APY (درصد سود سالانه سهام‌گذاری) درخورتوجه بود؛ بلکه باید به زیرساخت‌ها نیز توجه کرد.

به‌باور چانگ‌پنگ ژائو، وقتی ریزش UST در‌مقابل دلار (De-Peg) به ۵درصد رسیده بود، تیم ترا می‌توانستند جلو این فاجعه را بگیرند؛ اما آن‌ها پس از سقوط ۹۹درصدی رمزارز لونا (تقریباً معادل ۸۰میلیارد دلار) با هدف برگشت قیمت، ۳میلیارد دلار به آن تزریق کردند که البته جواب نداد.

مدیرعامل بایننس درپایان افزود تمام ارزهای پایدار (Stablecoins) بدون حمایت در‌برابر این شوک مقاومت کردند و دیگر رمزارزها نیز در وضعیت مناسبی به‌سر می‌برند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا