اخبار

افزایش بی‌سابقه نرخ هش بیت کوین هم‌زمان با صعود قیمت

نرخ هش بیت کوین (قدرت محاسباتی شبکه بیت‌کوین) در این هفته افزایش بی‌سابقه‌ای تجربه کرد و میانگین متحرک ساده (SMA) هفت‌روزه آن به بیشترین میزان خود، ۶۰۹ اگزاهش‌ بر‌ ثانیه (EH/s) رسید. طبق داده‌های یک سال گذشته، نرخ هش بیت‌کوین ۳۳۲ کوئینتیلیون هش بر ثانیه افزایش یافته است. همچنین SMA سه‌روزه به نقطه اوج جدیدی رسید و عدد ۶۱۷ را لمس کرد.

به‌گزارش نیوزدات‌بیت‌کوین، میانگین متحرک ساده ۳۰روزه هش ریت نیز تا ۵۵۲ اگزاهش بر ثانیه افزایش پیدا کرد. هم‌زمان با رشد نرخ هش شبکه، قیمت BTC حدود ۴/۲درصد افزایش یافت و از ۴۶٬۵۰۰ دلار فراتر رفت. این افزایش در ارزش بازار بیت‌کوین، درآمد مورد‌انتظار روزانه از یک پتاهش بر ثانیه (PH/s) یا یک کوادریلیون بر ثانیه را از ۷۴.۹۱ به ۷۹.۶۱ دلار افزایش داده است.

در یک سال گذشته، هش بیت کوین در سیری صعودی قرار گرفته و فقط طی هفت روز گذشته بیش از ۳۰۰ اگزاهش بر ثانیه افزایش یافته است. از ۲فوریه‌۲۰۲۴ (۱۳بهمن۱۴۰۲)، سختی استخراج بیت‌کوین ۷/۳۳ درصد رشد کرده است. در‌حال‌حاضر، ۵۴ واحد استخراج بیت‌کوین فعال هستند و در رأس آن‌ها شرکت Foundry USA قرار دارد. هفته گذشته، ۳۰ درصد از هش ریت شبکه BTC (تقریباً ۱۸۵ اگزاهش بر ثانیه) سهم این شرکت بود.

در جایگاه دوم و با فاصله اندک، Antpool قرار دارد که سهم آن ۲۷/۶ درصد (درحدود ۱۶۶.۲۶ اگزاهش بر ثانیه) است. در پشت‌سر آن‌ها نیز F2pool با ۷۱/۶۲ اگزاهش بر ثانیه (۱۱/۸۹ درصد)، Viabtc  با ۶۹/۰۶ اگزاهش بر ثانیه (۱۱/۴۶ درصد)، Binance Pool با ۱۹/۱۸ اگزاهش بر ثانیه (۳.۱۸ درصد)، Mara Pool با ۱۹/۱۸ اگزاهش بر ثانیه (۳/۱۸ درصد) و Luxor با ۱۶/۶۳ اگزاهش بر ثانیه (۲/۷۶ درصد) قرار گرفته‌اند.

از دلایل اصلی افزایش بی‌سابقه نرخ هش بیت‌کوین، می‌توان به افزایش قیمت بیت کوین و معرفی نسل جدید ریگ‌های استخراج BTC اشاره کرد که تراهش خروجی بیشتر و مصرف انرژی کمتر در هر تراهش هستند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
news.bitcoin

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا