اخبار

یکی از کیف‌پول‌های قدیمی بیت کوین پس از 11 سال دوباره فعال شد

یکی از نهنگ‌های ناشناخته بیت کوین هایی که سال ۲۰۱۱ با قیمت ۴.۹۲ دلار خریده بود، پس از ۱۱ سال، به ارزش ۳۱‌میلیون دلار و با سود ۶۰۰هزاردرصدی منتقل کرد. گفتنی است که کیف پول این نهنگ حاوی بیش از ۱,۰۳۷ بیت‌کوین بود.

طبق داده‌های وب‌سایت BitInfoCharts، در ۲۲‌جولای۲۰۲۳ (۳۱تیر۱۴۰۲) این کیف‌پول ۱,۰۳۷ بیت کوین را در قیمت ۲۹,۹۵۶ دلار و بلاک ۷۹۹,۷۰۱ منتقل کرده است.

به‌گفته پلتفرم تحلیل داده درون‌زنجیره‌ای Lookonchain، بیت‌کوین‌های این کیف‌پول در ۱۱آوریل‌۲۰۱۱ (۲۲‌فروردین‌۱۳۹۰) و با قیمت ۴.۹۲ دلار خریده شده‌ بودند.

وب‌سایت جمع‌آوری داده Blockchair نیز اعلام کرده است که فقط یک کیف‌پول که به‌نظر می‌رسد کیف‌پولی جدید است، مقصد این بیت‌کوین‌ها و دریافت‌کننده تمام ۳۱‌میلیون دلار بیت‌کوین بوده است.

نکته جالب این است که در ۱۰‌نوامبر۲۰۲۱ و زمانی‌که BTC به بیشترین قیمتش، یعنی ۶۹,۰۴۴ دلار، رسیده بود، ارزش این کیف‌پول ۷۱.۶‌میلیون دلار بوده است.

ناگفته نماند که این انتقال، تنها انتقال بزرگ اخیر نیست؛ زیرا کمتر از ۲۰ روز پیش، دولت آمریکا درحدود ۱۰‌هزار BTC مربوط به توقیف بازار سیاه سیلک رود را به ارزش تقریباً ۳۰۰‌میلیون دلار جابه‌جا کرد؛ البته مشخص نیست که کیف‌پول مقصد برای صرافی‌های رمزارزی بوده است یا در‌اختیار وزارت دادگستری آمریکا.

جابه‌جایی‌های مرموز دنیای رمزارزها

۱۱ژوئن۲۰۲۳ (۲۱‌خرداد۱۴۰۲)، نهنگ مرموز دیگری ۱,۴۰۰ بیت کوین را به ارزش ۳۶‌میلیون دلار به کیف‌پول Pay-to-Taproot (P2TR) منتقل کرد. Pay-to-Taproot پروتکل جدید شبکه BTC است که با هدف افزایش امنیت و سرعت و مقیاس‌پذیری تراکنش‌ها طراحی شده است. کی یانگ جو، مدیرعامل CryptoQuant، معتقد است که انگیزه این انتقال احتمال دارد افزایش امنیت حریم خصوصی باشد.

همچنین طبق داده‌های پلتفرم Lookonchain، اوایل آوریل۲۰۲۳ (فروردین۱۴۰۲) کیف‌پول قدیمی دیگری که پس از ۱۰ سال دوباره فعال شده بود، ۲,۰۷۱ بیت کوین به ارزش ۶۰‌میلیون دلار را جابه‌جا کرد.

سه ماه پیش از آن نیز، انتقال عظیم دیگری انجام و ۲۶,۰۵۶ بیت‌کوین به ارزش ۲۵۰‌میلیون دلار منتقل شده بود. فراموش نکنید که در زمان اوج قیمت BTC، ارزش این کیف‌پول بیش از یک‌میلیارد دلار بوده است.

براساس داده‌های شرکت تحلیل داده‌های درون‌زنجیره‌ای Glassnode، با وجود چندین انتقال بزرگ، افزون‌بر ۵۵درصد از بیت‌کوین‌های موجود بیش از دو سال است که جابه‌جا نشده‌اند.

در‌حال‌حاضر، بیت‌کوین به قیمت ۲۹,۷۸۸ دلار خرید و فروش می‌شود. با اینکه بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۰‌درصد رشد کرده، همچنان ۵۶‌درصد از بیشترین قیمتش ارزان‌تر است. بیشترین قیمت بیت‌کوین ۶۹,۰۴۴ دلار است که در نوامبر‌۲۰۲۱ (آبان‌۱۴۰۱) به آن دست پیدا کرد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا