اخبارمقاله

سوشی‌سوآپ (DeFi SushiSwap‌) فرایند وام‌دهی خود را متوقف کرد

سوشی‌سوآپ (‌DeFi SushiSwap) اعلام کرده است که پروتکل وام‌دهی خود، Kashi و لانچ توکن خود، Miso را به‌دلایل مختلفی از‌جمله اجرای ضعیف و انتخاب‌های ضعیف طراحی و کمبود منابع تعطیل خواهد کرد.

به‌گزارش تترلند و به‌نقل از وب‌سایت خبری‌تحلیلی کریپتو‌دیلی، آخرین اقدام سوشی‌سوآپ پس از آن صورت گرفت که مدیرعامل این شرکت پروتکل توکنومیک‌های جدیدی را برای افزایش نقدینگی و تمرکززدایی بهتر پیشنهاد کرده بود.

پروتکل توکنومیک چیست؟

توکنومیک (Tokenomics) به‌عنوان اقتصاد توکنی (Token) می‌تواند ارزش و اهمیت توکن را به معامله‌گران و تحلیلگران ارزهای دیجیتال نشان دهد. درواقع، توکنومیک ابعاد مختلف اقتصاد توکن را بررسی می‌کند. این موضوع تریدرها را ترغیب می‌کند که با‌توجه‌به ارزش ارز‌ها آن‌ها را معامله کنند یا به‌سراغ ارز دیگری بروند.

مدل جدید توکنومیک چگونه عمل می‌کند؟

مدل جدید توکنومیک بر‌پایه معرفی لایه‌های قفل زمانی برای پاداش‌های مبتنی‌بر انتشار است. همچنین، این پروتکل (‌برنامه) مکانیزم سوزاندن توکن و قفل نقدینگی را برای حمایت از قیمت معرفی می‌کند. جارد گری، مدیرعامل SushiSwap، امیدوار است که توکنومیک جدید نقدینگی و تمرکززدایی را در پلتفرم خود تقویت و به ارتقای ذخایر خزانه‌داری کمک و عملکرد و توسعه مستمر پروتکل را تضمین کند.

 

سوشی‌سوآپ

 

توقف فعالیت کاشی و میسو

پروتکل دیفای اعلام کرده است که فرایند وام‌دهی خود ازطریق کاشی (Kashi) و لانچ توکن خود، Miso را خاموش می‌کند.

همچنین متیو لیلی، مدیر ارشد فناوری SushiSwap، در توضیح دلیل این اقدام، گفته است: «کاشی (Kashi) با مشکلاتی از‌جمله چندین نقص طراحی و کمبود منابع و ضررهای احتمالی بوده است. بااین‌حال در مقیاس کلان، شرکت باید بهترین پیشنهاد خود، یعنی SushiSwap DEX را در اولویت فعالیت خود قرار دهد و آن را بهبود بخشد.»

تمرکز روی DEX

میتو لیلی به سرمایه‌گذاران اطمینان داد که آن‌ها قصد دارند در آینده نزدیک، محصولات جدیدی را تولید و به بازار عرضه کنند تا به‌محض اینکه نقدینگی اضافی در‌دسترس قرار گرفت، خدماتی را جایگزین کنند که به‌زودی از بین می‌روند. با‌وجوداین، در‌حال‌حاضر تمرکز تیم روی DEX است که او از این پروژه به‌عنوان طرحی برای بقای شرکت یاد می‌کند.

توقف وام‌‌دهی؛ اقدامی قابل پیش‌بینی

اقدام به بستن دو پلتفرم یادشده سرمایه‌گذاران را چندان شگفت‌زده نکرده است؛ زیرا توسعه‌دهندگان قبلاً در اواسط دسامبر اعلام کرده بودند که رابط Kashi 1.0 دیگر از سپرده‌گذاری یا استقراض پشتیبانی نخواهد کرد. طبق این اعلامیه، رابط کاربری اصلی آنلاین باقی می‌ماند؛ اما بازارها به‌روز نمی‌شوند. همچنین، اعلام شد که رابط کاربری MISO به‌طور‌نامحدود دردسترس است؛ اما پشتیبانی یا توسعه دیگری ارائه نخواهد شد.

 

سوشی‌سوآپ

 

مشکلات مالی سوشی‌سوآپ

در چند ماه گذشته، سوشی‌سوآپ تصمیم گرفته است که پیشنهادهای خاصی را برای جلوگیری از تأثیر مشکلات مالی بر فعالیت شرکت خود مد‌نظر قرار دهد. در یکی از به‌روز‌رسانی‌های منتشرشده در دسامبر، این شرکت فاش کرد که تنها ۱.۵ سال بودجه برای هزینه عملیاتی در‌اختیار دارد‌.

ضرر ۳۰میلیون‌دلاری Gray

مدیر‌عامل Gray اعلام کرده بود که شرکت در حال دنبال‌کردن استراتژی‌ای است که باعث می‌شود مذاکرات برای ادامه کار قراردادهای زیرساختی از سر گرفته شوند. همچنین، برخی هزینه‌های غیرضروری نیز کاهش خواهد یافت. گری افزود که این شرکت در ۱۲ ماه گذشته، ۳۰میلیون دلار ضرر کرده است.

کاربردهای DeFi 2

شبکه‌های دیفای چند نوع هستند که یکی از پرکابردترین آن‌ها، دیفای ۲ است.برای کاربردهای واقعی دیفای ۲ نیازی به صبر نیست؛ زیرا هم‌اکنون پروژه‌هایی وجود دارد که خدمات دیفای را در شبکه‌های مختلف مانند اتریوم، اسمارت‌چین بایننس، سولانا و سایر بلاک‌چین‌هایی که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کنند، ارائه می‌کند. در‌ادامه، به برخی از این کاربردها اشاره می‌کنیم.

جمع‌بندی

در ۱۲ ماه گذشته، سوشی‌سوآپ در استراتژی پاداش مبتنی‌بر انتشار گازهای گلخانه‌ای خود برای تقویت نقدینگی و ایجاد انگیزه برای LPing، ضرر ۳۰میلیون‌دلاری را تجربه کرده است. سوشی بیشتر از حجم مبادله‌ای برای انتشار گازهای گلخانه‌ای هزینه کرد و همین مسئله در‌کنار مشکلات دیگر موجب توقف فعالیت این شرکت شد.

به‌نظر می‌رسد مدیران این شرکت برای ایجاد محصولات جایگزین در آینده برنامه‌هایی در دست اجرا دارند. گفتنی است اجرای این برنامه‌ها منابع لازم برای اختصاص به تیم‌های محصول را در‌اختیارشان قرار خواهد داد. این در حالی است که در‌حال‌حاضر همه تمرکز تیم روی پروژه صرافی غیر متمرکز DEX قرار گرفته است.

پرسش‌های متداول

چرا فعالیت شرکت‌های وام‌دهی کاشی و میسو متوقف شد؟

اصلی‌ترین عامل این اتفاق مشکلات و زیان‌های کلان مالی است؛ هرچند برنامه‌های جدیدی برای جبران این توقف در دست اجراست.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا