اخبار

چانگ پنگ ژائو ممکن است به‌جرم پول‌شویی به ۳ سال زندان محکوم شود

دادستان‌های ایالات متحده آمریکا بر‌اساس پرونده دادگاه روز سه‌شنبه (۲۴آوریل)، خواهان مجازات سه سال زندان برای چانگ پنگ ژائو، بنیان‌گذار بایننس هستند.

چانگ پنگ ژائو قرار است ۳۰آوریل۲۰۲۴ (۱۱اردیبهشت۱۴۰۳) در سیاتل برای صدور حکم حاضر شود؛ زیرا در نوامبر به نقض قوانین ضد‌پول‌شویی ایالات متحده اعتراف کرده است. ژائو از سِمَت مدیرعاملی صرافی رمزارز کناره‌گیری کرد؛ اما همچنان اکثر سهام‌های این صرافی را دراختیار دارد. به‌عنوان بخشی از توافق، او با جریمه ۵۰میلیون‌دلاری موافقت کرد؛ درحالی‌که شرکت پیشنهاد پرداخت ۴/۳میلیارد دلار جریمه و غرامت را داده بود.

دادستان‌های ایالات متحده گفتند:

باتوجه‌به بزرگی نقض عمدی ژائو از قوانین ایالات متحده و عواقب آن، درنظرگرفتن مجازاتی بیشتر از دستورالعمل‌های ۳۶ماهه کاملاً توجیه‌پذیر است.

دادستان‌ها خواستار مجازات شدیدتر برای جرایم غول رمزارز هستند

به‌گزارش کریپتونیوز، قرار بود چانگ پنگ ژائو در ابتدا به ۱۸ ماه زندان محکوم شود؛ شرطی‌که بدون اعتراض پذیرفت. در نوامبر، او درحالی‌که منتظر صدور حکم به‌دلیل نقض قوانین بانکداری بود، با وثیقه ۱۷۵‌میلیون‌دلاری آزاد شد. بااین‌حال، او همچنان ملزم بود تا محدودیت‌های سفر در ایالات متحده را رعایت کند. اکنون، دادستان‌ها مجازاتی سخت‌تر از آنچه دستورالعمل‌های صدور حکم فدرال توصیه می‌کند، برای او در نظر گرفته‌اند.

در این پرونده آمده است:

چانگ‌پنگ ژائو به‌‌دلیل نقض قوانین ایالات متحده پاداش‌های زیادی به‌دست آورده است. این پاداش هنگفت باید برای مجازات مؤثر ژائو به‌دلیل اعمال مجرمانه‌اش و بازدارندگی دیگران که وسوسه شده‌اند با زیر‌پا‌گذاشتن قوانین ایالات متحده، ثروت زیادی به‌جیب بزنند، در نظر گرفته شده است و حکم نهایی باید متناسب با این موضوع صادر شود.

دادستان‌ها ادعا می‌کنند که چانگ پنگ ژائو در ایجاد برنامه قوی ضد‌پول‌شویی (AML) در بایننس کوتاهی کرده است. این ادعا ظاهراً به عوامل غیرقانونی اجازه داده است تا از این صرافی سوءاستفاده کنند. علاوه‌بر‌این، کلاه‌برداران از بایننس برای فعالیت‌هایی مانند اجرای سرویس‌های ترکیبی به‌منظور پنهان‌کردن منشأ رمزنگاری استفاده کرده‌اند.

همچنین، گفته می‌شود که بایننس تراکنش‌های مشتریان ایرانی را با مشتریان آمریکایی تسهیل کرده است. این حرکت تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران را تضعیف کرده و نقدینگی صرافی را به‌خطر انداخته است.

کاستی‌های عملیاتی و گزارش شکست

در ماه فوریه، توافق‌نامه‌ای به کمبودهای عملیاتی درخورتوجهی یافت‌شده در بایننس رسیدگی کرد. نکته مهم این است که توافق‌نامه یادشده شامل گزارش‌نکردن بیش از ۱۰۰هزار تراکنش مشکوک مرتبط با سازمان‌های تروریستی تعیین‌شده مانند حماس و القاعده و داعش می‌شود. علاوه‌بر‌این، بایننس با اتهامات تسهیل تراکنش‌های مرتبط با مواد سوءاستفاده جنسی از کودکان و عواید حاصل از فعالیت‌های باج‌افزار مواجه شده است.

با وجود موانع قانونی، ثروت چانگ پنگ ژائو طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، در سال گذشته با افزایش نزدیک به ۱۰‌میلیارد دلار رشد چشمگیری کرده است. طبق این شاخص، دارایی خالص او درحال‌حاضر از ۴۲میلیارد دلار فراتر رفته و او را به بیست‌و‌نهمین فرد ثروتمند جهان تبدیل کرده است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا