اخبارپیشرفتهمقاله

قوانین استیبل کوین ها درانتظار تغییر و تحول

چرا ایالات متحده آمریکا در پی وضع قوانین جدید برای صنعت کریپتو به‌ویژه استیبل کوین هاست؟ بازار ارزهای دیجیتال به همان اندازه که به‌سرعت در حال توسعه و جاافتادن میان جوامع و بازارهای سرمایه‌گذاری است، مقرراتش نیز با همان شدت در حال تغییر و به‌روزرسانی است. 

به‌گزارش وب‌سایت خبری کریپتونیوز، ایالات متحده آمریکا با حساسیت و سخت‌گیری زیادی قوانین و مقررات حوزه رمزارزها را با تغییر و تحول همراه می‌کند.

برآیند اخبار حاکی از آن است که گرایش جامعه آمریکا به‌سوی صنعت رمزارز و نیز برخی از عوامل داخلی اقتصادی در این کشور، دلیل اصلی ایجاد قوانین و مقررات جدید برای این بازار سرمایه‌گذاری نوظهور است.

استیبل کوین ها اولین هدف قانون‌گذار

به‌گزارش تترلند و به‌نقل از کریپتونیوز، کاترین داولینگ، مشاور عمومی و مدیر ارشد صندوق شاخص ارز دیجیتال Bitwise Asset Management، اعلام کرده است که ایالات متحده آمریکا نخستین گام را برای تنظیم مقررات صنعت کریپتو برداشته است. به‌گفته داولینگ، اولین گام کنگره درزمینه تنظیم قوانین برای استیبل‌ کوین‌ ها خواهد بود.

استیبل کوین

قوانین جدید به‌سود ارزهای دیجیتال است یا به‌ضرر آن‌ها؟

با اعلام این خبر، این پرسش در ذهن بسیاری از سرمایه‌گذاران به‌وجود آمده است که «آیا مقررات جدید به‌سود صنعت ارزهای دیجیتال خواهد بود یا به‌ضرر آن‌ها؟» داولینگ در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه «اقدام برای تغییر قوانین استیبل‌کوین‌ها چقدر زمان می‌برد؟»، گفت:

با رفتاری که از نمایندگان جدید کنگره دیده می‌شود، احساس می‌کنم این فرایند به‌سرعت طی خواهد شد؛ چرا‌که هم مجلس جدید و هم جامعه آمریکا به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند شده‌اند.

تأثیر بحران FTX بر قوانین جدید رمزارزها

کاترین داولینگ با اشاره به بحران ورشکستگی صرافی ارز دیجیتال FTX در سال ۲۰۲۲، صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد:

در همان سال گذشته، تصمیم گرفته بودیم فضای این بازار را تنظیم کنیم؛ اما در مجلس قبل بررسی بسیاری از لوایح به‌تعویق افتاد و بعد از آن هم درگیر بحران FTX بودیم.

این مدیر ارشد حوزه رمزارزها به یکی از ابهام‌های مهم جامعه آمریکا درباره قوانین جدید نیز این‌طور پاسخ داد:

هیچ دلیلی وجود ندارد که به‌دلیل ورشکستگی FTX، قوانین سخت‌گیرانه و غیرعملی برای صنعت ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شود؛ گرچه باید بپذیریم که عامل بسیاری از کاستی‌ها نبود قانون است.

FTX شرکتی به‌اصطلاح فراساحلی بود که از هیچ قانون و مقرراتی پیروی نمی‌کرد؛ پس هدف ما ایجاد قوانینی است که همه صرافی‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال را ملزم کند تا در چهارچوب قانون فعالیت کنند.

استیبل کوین

تعیین قانون جدید برای بلاک چین

پس از سامان‌دهی استیبل کوین ها، قانون به‌سمت ایجاد تحول در جزئیات این بازار حرکت خواهد کرد. جمهوری‌خواهان مجلس آمریکا خواستار تشکیل کمیته‌ای فرعی در ماه جاری برای بررسی قوانین بلاکچین و ارزهای دیجیتال شده‌اند.

این موضوع نقش مهمی در توسعه قوانین و مقررات حاکم بر استفاده از این فناوری‌ها ایفا خواهد کرد. رهبری کمیته فرعی را سناتور فرنچ هیل به‌دست خواهد گرفت. به‌تحلیل کریپتونیوز، مقررات جدید استیبل‌کوین‌ها برای صادرکنندگان آن‌ها بسیار مثبت خواهد بود.

جمع‌بندی

اقدام قاطع برای تغییر در قوانین صنعت کریپتو، تقریبا از ۳ژانویه۲۰۲۳ به‌تصویب رسید؛ زمانی‌که یکصد‌و‌هجدهمین جلسه شاخه قانون‌گذاری دولت فدرال با نمایندگان مجلس ایالات متحده آمریکا برگزار شد.

پیش‌از‌این، تترلند به‌نقل از وب‌سایت خبری‌تحلیلی کوین‌تلگراف، گزارشی با عنوان «ارزهای دیجیتال در آمریکا مشوق مالی می‌گیرند» منتشر کرده بود. در بخشی از این گزارش آمده بود:

ارزهای دیجیتال برای ایالات متحده آمریکا به‌اندازه‌ای محبوب شده‌اند که حالا این کشور در حال وضع قوانین و مقررات جدید برای گسترش استفاده از این رمز‌ارزهاست.

آمریکا یکی از معدود کشورهایی است که برای گسترش ارزهای دیجیتال در کشورش سرمایه‌گذاری می‌کند. با این تصمیم ایالات متحده آمریکا بیشترین آمار استخراج بیت کوین و اتریوم را از‌آنِ خود خواهد کرد. حالا باید منتظر ماند و دید ایالات متحده آمریکا چه خوابی برای استیبل‌کوین‌ها و کل صنعت رمزارزها دیده است؟

پرسش‌های متداول

چرا ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفته است قوانین جدیدی برای صنعت کریپتو در این کشور وضع کند؟

نمایندگان مجلس آمریکا بر این باورند بحرانی که برای صرافی ارز دیجیتال FTX رخ داد، در‌نتیجه خلأ قانون و نظارت بود؛ از‌این‌رو، قرار است فضای حاکم بر بازار رمزارزها سامان‌دهی شود.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا