آموزشمتوسطمقاله

توکن‌ های با‌ارزش؛ بازی کنید و درآمد به‌دست آورید

توکن‌‌ها دنیای عجیبی ‌دارند و روش‌های درآمدزایی از برخی توکن‌های با‌ارزش بازار بسیار است. برای نمونه، آیا می‌دانستید از‌طریق بازی نیز می‌توان از برخی توکن‌ها درآمدزایی کنید؟ تا پایان این مطلب از بلاگ تترلند همراه ما باشید تا برایتان شرح دهیم که چگونه هم بازی کنید و هم درآمد به‌دست آورید.

کدام توکن‌ها ارزش بازی دارند؟

با‌توجه‌به تعداد زیاد پلتفرم‌های بازی‌های دیجیتالی، اینکه با قاطعیت بگوییم کدام بازی‌های وب‌ ۳ ارزش بازی‌کردن دارند، کار بسیار دشواری است. برای درک بهتر وب‌سایت‌های بازی‌های کریپتویی محبوب، ابتدا باید بهترین توکن‌های بازی بر‌اساس ارزش بازار را شناخت.

پلتفرم‌های بازی به‌لطف اتفاق‌های مهم رخ‌داده مرتبط با متاورس و توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT)، در حال تبدیل‌شدن به یکی از محرک‌های مهم پذیرش کریپتو هستند؛ بنابراین، اکثر سرمایه‌گذاران برای اهداف سرمایه‌گذاری احتمالی خود، توکن‌های برتر بازی را رصد می‌کنند.

نقش اصلی توکن‌های بازی چیست؟

به‌طورکلی، توکن‌های بازی نقش محبوبیت‌سازی برای بیت کوین و Web3 را ازطریق شبکه بلاک چین و در طیف گسترده ایفا می‌کنند. از پلتفرم‌های بازی کریپتویی به روش‌های مختلفی استفاده می‌شود؛ بنابراین، بسیاری از سرمایه‌گذاران سرمایه‌گذاری در توکن‌های بازی را کاری هوشمندانه می‌دانند. درمقابل، توکن‌های بازی متمایز نقش‌های متفاوتی را در هر بازی برعهده دارند. به‌عنوان مثال، برخی از آن‌ها به‌عنوان ارز درون بازی برای خرید سلاح و تجهیزات استفاده می‌شوند؛ در‌حالی‌که برخی دیگر به‌عنوان اشیای درون بازی هستند.

 

توکن بازی

 

گیم‌فای (GameFi) چیست؟

گیم‌فای (GameFi) مترادف بازی‌های کریپتویی است. این عبارت به ترکیبی از بازی آنلاین و امور مالی غیرمتمرکز اشاره می‌کند. این نوع از بازی به‌جای مدل «بازی برای برد»، مدل «بازی برای کسب درآمد» را به بازیکنان برای زمان و توانایی‌هایشان ارائه و پذیرش بازی را افزایش می‌دهد و بازیکنان را به مشارکت مداوم در آن تشویق می‌کند.

NFT یا تو‌کن‌های غیرقابل‌تعویض

توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT)، بر‌خلاف توکن‌های قابل‌تعویض عبارت‌اند از:

این توکن‌ها نشان‌دهنده مالکیت مجازی یا فیزیکی چیزی منحصر‌به‌فرد هستند؛ یعنی اگر شما ۱۰۰ دلار وام بگیرید، می‌توانید آن را به‌دلخواه و با ترکیبی از اسکناس یا سکه یا دارایی‌های دیگر بازپرداخت کنید. بااین‌حال، NFT ها به روشی متفاوت عمل می‌کنند. آن‌ها ممکن است برای نشان‌دادن هر دارایی استفاده شوند. این توکن‌ها نقش بسیاری مهمی در پلتفرم‌های بازی ارزهای دیجیتالی ایفا می‌کنند.

معرفی بهترین توکن‌های بازی

با‌توجه‌به گزارش CoinGecko، بهترین توکن‌های بازی بر‌اساس ارزش بازار ازاین‌قرارند:

۱. بازی دیسنترالند، توکن مانا: دیسنترالند محیط بازی متاورس واقعیت مجازی مبتنی‌بر اتریوم به‌شمار می‌آید. بازیکنان می‌توانند NFT‌های زمین مجازی به نام LAND را با توکن بومی MANA بخرند. صاحبان LAND ممکن است به اقتصاد‌های مجازی نیز بپیوندند و تجربیات مجازی منحصر‌به‌فرد و جذابی در دیسنترالند ایجاد کنند.

۲. بازی اکسی اینفینیتی، توکن axs: اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) دنیای بازی غیرمتمرکز مبتنی‌بر اتریوم است که در آن کاربران می‌توانند برای موجودات کلکسیونی معروف به «Axies» پرورش دهند، آن‌ها را جمع‌آوری کنند، با آن‌ها مبارزه کنند و پادشاهی بسازند. بازیکنان ممکن است با رقابت در بازی‌های مبتنی‌بر مهارت و شرکت در مأموریت‌ها جوایزی کسب کنند.

۳. بازی سندباکس، توکن SAND: سندباکس یکی دیگر از پلتفرم‌های بازی متاورس مبتنی‌بر اتریوم است. پلتفرم بازی‌های کریپتو مبتنی‌بر جامعه به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا مناطق مجازی ایجاد کنند و از بازار درون بازی برای کسب درآمد از‌ اشیاء و تجربیات درون بازی در بلاک چین استفاده کنند. برای خرید محصولات مورد‌استفاده در بازی، بازیکنان باید از توکن SAND ERC-20 استفاده کنند.

۴. گالا گیمز، توکن GALA: گالا گیمز پلتفرم بازی بلاک چینی محسوب می‌شود که با هدف گنجاندن فناوری بلاک‌چین در تجربه‌های بازی سرگرم‌کننده و جذاب، هر‌کسی دوست دارد در آن بازی کند. بازی‌های نقش‌آفرینی (RPG)، شبیه‌سازی‌های فانتزی، مبارزه‌های بازیکن در‌مقابل بازیکن (PvP) و ژانر‌های دیگر از‌جمله آن‌ها هستند. گالا توکن کاربردی پلتفرم گالا گیمز است.

۵. انجین، توکن ENJ: انجین بسته‌ای نرم‌افزاری برای تولید و مدیریت کالا‌های دیجیتال در بلاک چین اتریوم است که قصد دارد هزینه‌ها و کلاه‌برداری‌ها را برای بازیکنان و کلکسیونرهای دارایی‌های درون بازی کاهش دهد و در‌عین‌حال، اصطکاک را برای تولید‌کنندگان بازی به‌حداقل برساند.

۶. اکسی اینفینیتی، توکن SLP: بازیکنان می‌توانند با شرکت در جنگ‌ها و تکمیل اهداف روزانه در حالت‌های جنگی و ماجراجویی Axie Infinity جوایز رمزی Smooth Love Potion (SLP) دریافت و از توکن‌های SLP برای تولید Axies جدید استفاده کنند.

۷. بلاک‌چین وکس، توکن WAXP: یکی از اکوسیستم‌های پرکاربرد بلاک چین NFT، بلاک‌چین WAX نام دارد. این پلتفرم راه مفیدی برای تجارت کلکسیونی‌های مجازی و ملموس است که با تعدادی از تیم‌های ورزشی بزرگ و شرکت‌های بازی و سرگرمی همکاری می‌کند؛ ازجمله Topps Major League Baseball و بازی مبارزه‌ای افسانه‌ای Street Fighter و تعداد زیادی از سلبریتی‌های برجسته.

۸. آلترا، توکن UOS: محیط توسعه بازی بلاک چینی است که به کاربران امکان می‌دهد به طیف گسترده‌ای از بازی‌های کریپتویی و محتوای رسانه‌ای و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) به‌صورت یک‌جا دسترسی داشته باشند. این پلتفرم با استفاده از مجموعه‌ای از ابزار‌های برنامه‌نویسی، ویژگی‌های پیچیده بازی را برای توسعه‌دهندگان ساده می‌کند. علاوه‌بر‌این، Ultra راه‌های جدیدی را برای کسب درآمد از محصولات و محتوای دیجیتال فراهم می‌کند.

۹. دیفای کینگ‌دامز، توکن JEWEL: دیفای کینگ‌دامز (DeFi Kingdoms) نوعی بازی ارز دیجیتال مبتنی‌بر بلاک چین است. این پلتفرم ترکیبی از گرافیک پیکسل فانتزی، صرافی غیرمتمرکز (DEX)، استخر نقدینگی و بازار توکن غیرقابل‌تعویض (NFT) است. بازیکنان می‌توانند توکن بومی JEWEL را از‌طریق کوئست‌ها و تأمین نقدینگی صرافی غیرمتمرکز و استکینگ به‌دست آورند.

۱۰. ایلویوم، توکن ILV: ایلویوم یکی از بازی‌های غیرمتمرکز مبتنی‌بر اتریوم است. در این بازی، بازیکنان می‌توانند حین شکار جانوران خطرناک برای استفاده در نبرد و تجارت از‌طریق مبادله درون بازی، از زمینی وسیع و متنوع عبور می‌کنند.

 

توکن بازی

 

چرا سرمایه‌گذاری روی توکن‌های بازی توصیه می‌شود؟

اگر گیمر یا طرفدار ارز‌های دیجیتال هستید، توکن‌های بازی دنیای کاملاً جدیدی از اقتصاد‌ها و تجربیات مجازی هستند. بازیکنان می‌توانند با شرکت در چالش‌ها و نبرد‌ها با استفاده از توکن‌های بازی درآمد کسب کنند. علاوه‌بر‌این، برای خرید اقلام و کلکسیون‌های درون بازی به برخی توکن‌های بازی نیاز است.

جمع‌بندی

پلتفرم‌های بازی رمز‌ارزها می‌توانند از توکن‌های بازی برای ساختن اقتصاد‌های مجازی و ارائه مالکیت تأیید‌شده دارایی‌های درون بازی استفاده کنند. بازیکنان نیز می‌توانند انواع اقلام کمیاب و منحصر‌به‌فرد را ازطریق بازار‌ها و صرافی‌های درون بازی بخرند و بفروشند و معامله کنند.

پرسش‌های متداول

توکن‌های بازی چه هستند و هدف اصلی‌شان چیست؟

به‌طور‌کلی، توکن‌های بازی نقش محبوبیت‌سازی برای بیت کوین و Web3 را ازطریق شبکه بلاک چین و در طیف گسترده ایفا می‌کنند.  

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا