اخبار

حواشی بایننس باعث سقوط قیمت BNB به کمترین حد یک سال اخیر شد

پس از انتشار گزارش وال‌استریت‌ ژورنال درباره کمک صرافی بایننس به کاربران روسی برای دور‌زدن تحریم‌ها و انتقال پول، قیمت رمزارز بایننس‌کوین (BNB) به ۲۰۴ دلار سقوط کرد. این قیمت از ژوئن‌۲۰۲۲ (خرداد۱۴۰۱) بی‌سابقه بوده است.

به‌گزارش وال‌ استریت‌ ژورنال، صرافی بایننس با وجود تحریم‌های مالی، انتقال پول کاربران روسی به خارج از کشور را تسهیل کرده است. همین موضوع باعث شده است تا فشارهای قانونی و نظارتی بر این صرافی بیشتر شود و خطرهای جدیدی این شرکت را تهدید کند.

اوایل بعداز‌ظهر سه‌شنبه ۲۲‌جولای۲۰۲۳ (۳۱مرداد۱۴۰۲) و پس از انتشار گزارش وال‌استریت‌ ژورنال،  قیمت رمزارز بایننس‌کوین (BNB) تا ۲۰۴ دلار سقوط کرد. این کمترین ارزش از زمان سقوط بازار در ژوئن۲۰۲۲ (خرداد۱۴۰۱) محسوب می‌شود. درحال‌حاضر، رمزارز BNB ریزش قیمت خود را بازیابی کرده است و در قیمت ۲۱۵ دلار خرید‌وفروش می‌شود. نکته مهم اینکه قیمت این رمزارز در ۷ روز گذشته ۸درصد کاهش یافته است.

گزارش اخیر در حالی منتشر شده است که صرافی بایننس تحت‌نظارت گسترده در سراسر جهان است. برای نمونه، SEC بایننس را به فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده و نقض قوانین اوراق بهادار فدرال متهم کرده است. خطرها و حواشی اطراف صرافی بایننس منجر شده است تا رمزارز BNB از منطقه امن خود خارج شود و متزلزل باشد.

رمزارز BNB با ارزش بازار ۳۲‌میلیارد دلار، در جایگاه چهارمین رمزارز بزرگ دنیای کریپتو قرار دارد. شایان ذکر است که کاهش مداوم این رمزارز می‌تواند به‌طور بالقوه بر بازار رمزارزها تأثیرگذار باشد؛ حتی برخی کارشناسان مدعی شده‌اند که صرافی بایننس ممکن است با فروش بیتکوین‌های خود، ارزش رمزارز BNB را افزایش دهد. ناگفته نماند که بایننس تمام این شایعه‌ها را رد کرده است. 

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا