اخبارمتوسط

گری‌اسکیل از SEC برای رفتار دوگانه درقبال ETF بیت‌کوین شکایت کرد

صندوق سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال گری‌اسکیل (Grayscale) از موضع کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در‌برابر ETF اسپات بیت‌کوین شکایت کرد.

این شرکت درخواستی را به دادگاه استیناف دی‌سی ارسال کرده است تا SEC در تصمیمش مبنی‌بر ردکردن ETF اسپات بیت‌کوین تجدیدنظر کند. گری‌اسکیل معتقد است SEC در تأیید ETF اهرم‌دار بیت‌کوین و رد ETF اسپات بیت‌کوین کاملاً خودسرانه عمل کرده است.

دونالد وریلی، وکیل شرکت گری‌اسکیل، دوشنبه ۱۰‌جولای۲۰۲۳ (۱۹‌تیر۱۴۰۲) نامه‌ای برای دادگاه استیناف ایالت متحده ارسال کرد و در آن نوشت:

ETF اهرم‌دار بیت‌کوین که از SEC مجوز گرفته است، صندوق سرمایه‌گذاری پرریسکی است. این واقعیت که SEC یک ETF آتی اهرم‌دار بیت‌کوین را تأیید کرده است، نشان می‌دهد که کمیسیون یادشده به رفتار دوگانه خود درقبال ETFهای بیت‌کوین همچنان ادامه می‌دهد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در ۲۳‌ژوئن۲۰۲۳ (۳‌تیر‌۱۴۰۲) برای اولین‌بار به شرکت ولاتیلیتی شیرز (Volatility Shares) مجوزهای لازم برای راه‌اندازی ETF آتی بیت‌کوین را اعطا کرد. این صندوق از اهرم دو‌برابری استفاده می‌کند و بر‌اساس قیمت‌های آتی بیت‌کوین در بورس کالای شیکاگو (CME Bitcoin Futures) عمل می‌کند.

گری‌اسکیل می‌گوید که مخالف ETF اهرم‌دار بیت کوین نیست؛ بلکه مخالف ناعادلانه‌بودن فرایند تأیید SEC است. این شرکت در سال ۲۰۲۰ درخواست خود را برای راه‌اندازی ETF بیت‌کوین ارسال کرد؛ اما SEC به‌دلیل فقدان قانون‌گذاری در بازار رمزارزها این درخواست را رد کرد.

بااین‌حال، حالا گری‌اسکیل از SEC شکایت و ادعا کرده است که این آژانس با اِعمال استانداردهای دوگانه برای انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین، قانون آیین دادرسی اداری و قانون سرمایه‌گذاری نهادی را نقض کرده است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا