اخبار

فدرال رزرو: فقدان پشتوانه ایمن برخی استیبل کوین‌ها، شکنندگی ساختاری ایجاد می‌کنند

هیئت‌رئیسه فدرال رزرو، بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا، برخی از استیبل کوین ها را به‌عنوان خطری بالقوه برای ثبات مالی در میان بازار ارزهای دیجیتال می‌داند. جمعه ۱۷‌ژوئن‌۲۰۲۲ (۲۷‌خرداد‌۱۴۰۱)، این نهاد گزارش سیاست پولی خود را منتشر و در آن اعلام کرد:

فروپاشی در ارزش برخی از استیبل‌کوین‌ها (اشاره به سقوط ارزش رمزارز پایدار UST شبکه Terra درمقابل دلار آمریکا در می‌۲۰۲۲) و ریزش‌های اخیر در بازار دارایی‌های دیجیتال، شکنندگی ساختاری را نشان می‌دهد.

همچنین، در بخش دیگری از این گزارش آمده است:

استیبل کوین‌هایی که با دارایی‌های ایمن و نقدینگی کافی پشتیبانی نمی‌شوند و تابع استانداردهای نظارتی مناسبی نیستند، خطر‌ها و آسیب‌هایی برای سرمایه‌گذاران و به‌طور بالقوه سیستم مالی ایجاد می‌کنند. این آسیب‌‌ها ممکن است به‌دلیل فقدان شفافیت درباره ریسک و نقدینگی دارایی‌های پشتوانه استیبل‌کوین‌ها تشدید شود.

سیاست‌ها و اقدامات فدرال رزرو می‌تواند تأثیر فراوانی بر فضای ارزهای دیجیتال بگذارد. چهارشنبه ۱۵‌ژوئن‌۲۰۲۲ (۲۵خرداد‌۱۴۰۱)، فدرال رزرو اعلام کرد که در تلاش برای مبارزه با تورم، نرخ بهره را ۰.۷۵درصد افزایش می‌دهد. شایان ذکر است این رقم بیشترین افزایش نرخ بهره در ۲۸ سال گذشته است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا